Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paddo's verboden vanaf 1 December

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Pf, volgens mij gaan ze na paddo's zich storten op cannabis... let op mijn woorden!

    Het stomme is dat mensen nu eerder over zullen stappen op salvia. Dit geeft een meer visueel effect wat voor psychische schade kan zorgen als je er niet zorgvuldig genoeg mee omgaat. Kijk, pubers van 16 kunnen salvia onderschatten waardoor er nare situaties kunnen onstaan. Wat dat betreft worden paddo's vaak als opstapje voor salvia gezien en dat ze worden verboden is ook op dit punt een slechte zaak.

    Greetz,
    Micks

    Comment


      #17
      Hoeveel mensen zijn er al bezopen van een brug gesprongen? Vast veel meer! Moeten ze alcohol ook maar gaan verbieden. Het is bewezen dat alcohol emotieversterkend werkt. Levensgevaarlijk dus als je in een dip zit. Jaja, dat ze dat nog steeds toestaan he?
      Overigens ga ik dan maar thuis stoken want `t is toch wel lekker spul.
      Grtz.
      "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

      Medigebruiker

      Comment


        #18
        ik heb vanochtend een interview op de radio gehoord dat het paddo verbod onvolledig zou zijn en dat sommige (vrijwel onbekende) paddo soorten niet in die wet staan omschreven , dus dat er een alternatieve markt zal aanbieden waarschijnlijk.

        --Heb schijt aan de overheid--, ik in ieder geval wel

        Comment


          #19
          Smartshophouders verliezen kort geding om paddoverbod

          DEN HAAG - Het paddoverbod gaat door. De rechtbank in Den Haag heeft vrijdag besloten dat hallucinogene paddestoelen per 1 december verboden worden.

          De Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS) verloor een kort geding dat zij had aangespannen tegen de minister van Volksgezondheid, Ab Klink.
          Het verbod gaat 1 december in. Zowel de teelt als de verkoop van verse paddo's wordt taboe, voor de gedroogde variant van de hallucinerende paddenstoelen was dat al het geval.

          Schadelijk
          De rechtbank in Den Haag wees met deze uitspraak de argumenten van de smartshophouders af. De VLOS vindt dat Klink het verbod veel te snel wil invoeren, de branche zou meer tijd nodig hebben om orde op zaken te stellen. Ook vindt de VLOS dat Klink onvoldoende heeft aangetoond dat het gebruik van verse paddo's schadelijk is voor de gezondheid.
          De rechter gaf vrijdag nog geen uitleg over de beslissing. ,,We wachten de motivatie van de rechtbank nog even af. Waarschijnlijk gaan we in hoger beroep'', zei een teleurgestelde Paul van Oyen, bestuurder van de VLOS.
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #20


            Eerst het minder goede nieuws; De Truffels zijn bijna uitverkocht nadat we te horen kregen dat deze niet meer te leveren zijn en de vraag is toegenomen. Ook van de Mexicaantjes blijkt de voorraad minder groot dan we gehoopt hadden maar daar zijn er nog wel meer van dan van de Truffels.
            Dan het goede nieuws; Onze inkoper heeft een heleboel growkitjes voor een messcherpe prijs kunnen inkopen zodat we flink kunnen zakken met onze prijzen (wat natuurlijk heel opmerkelijk is ivm de toegenomen vraag)
            De oorspronkelijke prijs was € 40,- maar wordt nu als volgt berekend;
            1 growkit = € 20,-
            2 growkits = € 35,-
            3 growkits = € 40,-
            4 growkits = € 50,-
            6 growkits = € 60,-

            Deze actie geldt vanaf woensdag 26-11-08, zolang de voorraad strekt en werkt niet met terug werkende kracht

            Met vriendelijke groeten,
            De Sjamaan Smartshops.


            Kreeg ik woensdag in mijn mail, misschien interessant voor jullie?

            Comment


              #21
              Deze krijg ik letterlijk 1 minuut geleden binnen:



              Overgenomen van het ANP!

              Het paddoverbod wordt gewoon maandag van kracht. De rechter heeft de bezwaren daartegen van de smartshops afgewezen. Een motivering is nog niet gegeven.

              De Vereniging Landelijk Overleg Smartshops vindt het paddoverbod niet gerechtvaardigd, omdat het volgens de belangorganisatie van smartshopeigenaren wordt opgelegd naar aanleiding van incidenten.

              Frans meisje
              De Tweede Kamer drong op het verbod aan nadat in 2007 een Frans meisje van 17 na het eten van paddo's dodelijk verongelukte. Ze zou van een brug zijn gesprongen.

              De shops stellen dat niet bewezen is dat de paddo's de doodsoorzaak waren. Ook vinden de shops dat het verbod te snel ingaat. Daardoor zouden ze te weinig tijd hebben om hun voorraden op te maken.

              Zaterdag is dus de laatste verkoopdag van de paddo! Als aandenken aan betere tijden hebben we de paddosleutelhanger (waar dus nog een echte babypaddo inzit) in de aanbieding gedaan, van 6,95 nu voor 3,50!!!

              Indien er meer nieuws is houden we je op de hoogte!

              Comment


                #22
                Triest, heel triest. Meer woorden heb ik er niet voor....

                (behalve dan dat ik hoop dat dan de lsd weer een beetje beter verkrijgbaar zal zijn )
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #23
                  Wat een smerig excuus dit land gaat naar de klote rook verbod , paddo verbod , nou hoorde ik ook al wat over coffeshops in grensstreken sluiten. Ik woon bij breda dus daar valt breda ook bij...........!

                  Wat wordt het volgende bier verbieden in cafe`s?

                  Shit mensen kiezen er toch zelf voor de overheid bemoeit zich veel te veel met dingen die in dit land legaal zijn.

                  Tuurlijk gaan er mensen bad van paddo`s
                  Dat is het risico.....alsof er nog nooit iemand zichzelf van kant heeft gemaakt die NIET onder invloed was. Slaat echt nergens op die flauwe excuusjes........soms gebeurt er iets vaags als iemand paddo`s op heeft....

                  Wat denk je van drank elk weekend het hele land door vechtpartijen en andere dingen van mensen die onder invloed zijn van drank......meer als mensen die iets doen door middel van paddo`s dus het is een flauw excuus........


                  Ik zal het gaan missen. Nu moet ik toch maar met vieze handelaartjes gaan praten als ik een keer zin heb in paddo`s.........maar blijkbaar wil de overheid dat liever.
                  NLX outdoor kweek 2011
                  Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                  De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                  Comment


                    #24
                    Ti's gewoon belachelijk, en drank zullen ze natuurlijk niet verbieden, het maakt mensen dommer en het brengt onnoemelijk veel op voor de staatskas.

                    Nee, alles wat mensen wijzer kan maken, en ervoor zou kunnen zorgen dat een mens onafhankelijk en kritisch kan leren denken verbieden ze, logish, de regering wil schapen die braafjes slikken wat ze voorgeschotelt krijgen, geen assertieve mensen die op andere manieren nadenken, dat is een bedreiging voor hen!

                    Shit, moest ik het voor het zeggen hebben, ik zou ze verplichten!
                    Iedereen elk jaar een verplichte heroische dosis paddo's in groepsverband, met als doel; elkaars ideen bundelen om te streven naar een ecologisch correcte en vredevollere wereld, die niet draait op winstmarge en ego maar op respect en liefde voor de natuur, dier en mens.
                    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                    Comment


                      #25
                      2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
                      http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

                      Comment


                        #26
                        1 iemand misbruikt het en al de rest word ook gestraft.

                        Comment


                          #27
                          Zoals gewoonlijk

                          Comment


                            #28
                            Klote regering. Ze snappen er zoals gewoonlijk niks van. Velen noemden al alcohol. Zoveel mensen gaan er kapot aan en je hoort vaak van vechtpartijen met dronken mensen. Heb je ooit gehoord van een vechtpartijen met stonede mensen? En ik heb nog nooit last gehad van een paddo gebruiker. Ik snap het hele probleem van de regering niet. Nou gaat het al niet zo lekker met de economie en dan willen ze meer geld gaan steken in de bestrijding van drugs...Waar gaat dit heen.

                            Comment

                            Bezig...
                            X