Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hennep, uitstekend en duurzaam bouwmateriaal? 1e Hennephuis gebouwd!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hennep, uitstekend en duurzaam bouwmateriaal? 1e Hennephuis gebouwd!

    Korting op 420shop
    OUDE PEKELA- Bouwbedrijf Kooi uit Appingedam heeft samen met Dun Agro in Oude Pekela en Timmer BNA architecten het eerste hennephuis van Nederland gebouwd. Het extreem duurzame bouwwerk werd vorige week (donderdag 19 juli) gepresenteerd.http://www.westerwoldeactueel.nl/201...phuis-gebouwd/

    #2
    Re: Hennep, uitstekend en duurzaam bouwmateriaal? 1e Hennephuis gebouwd!

    Hennep slaat uiteraard, net als elk ander gewas, CO2 op. Alleen de opgeslagen CO2 ben je niet kwijt: door fermentatie, veroudering en tot slot door de verwerking van de gebruikte hennep aan het eind van de levenscysclus van het huis komt alle opgeslagen CO2 weer in het milieu terecht. Door "vergroening" sla je niet meer of minder dan tijdelijk CO2 op. Wil je van die CO2 afkomen dan zul je bomen en dergelijke moeten afzinken in oceanen, opslaan in diepe mijnschachten of CO2 opvangen en injecteren in lege olie- of gasvelden.

    Comment


      #3
      Re: Hennep, uitstekend en duurzaam bouwmateriaal? 1e Hennephuis gebouwd!

      Jaaaaahmaar..

      Heb dr nu aantal duurzame bouwprojectjes opzitten met hennep bamboe en gestoomd hout, maar t is tot nu toe nog een grote laaielichterij als je t mij vraagt..
      De materialen waarmee k gewerkt heb waren zeer tof om te verwerken maar op geen enkele wijze te verklaren waarom t zo duur moet allemaal.

      Ff wat voorbeeldjes, eerlijk is eerlijk t verwerken was n feest ivm bijv rockwool maar geldklopperij ist hoofddoel.

      Bamboe groeit 10 cm per dag, hardhout ubertraag. Kosten bamboeplaat 3 x zo duur.???
      Rockwool of ondervloer goedkoper dan rauw geperste hennepvlas??? ook ongeveer 2 x zo duur???
      Verf verandert in ecoverf door t ontbreken van n paar vluchtige stofjes. 2x zo duur???
      Gestoomd met olie vs chemisch gewolmarniseerd= 2 x zo duur??

      En zo nog wat voorbeelden van vertegenwoordiger zelf die heel hard zn best deed om t exclusief telullen maar das nie he.
      Groen moest gewoon eerst een product worden, nu groen een product is wat op je verantwoordelijkheidsgevoel inspeelt, is t betalen geblazen.

      Ben groot voorstander maar wel reele prijzen en niet voor n selectief groepje loaded mensen met schuldgevoel. N minimaal bewerkt product moet n minimale prijs hebben, zo niet ist laaielichterij!

      Bouwen met je hart verdomme!

      Comment


        #4
        Re: Hennep, uitstekend en duurzaam bouwmateriaal? 1e Hennephuis gebouwd!

        Vroeger mocht ik koolteer gebruiken om plinten van de buitenmuren "te zwarten". Dat deed ik eens in de 6 jaar. Thans moet ik koolteervervanger gebruiken: nu moet ik om de 2 jaar de "bokkenpoot" ter hand nemen.

        Comment


          #5
          Re: Hennep, uitstekend en duurzaam bouwmateriaal? 1e Hennephuis gebouwd!

          Pcies extreme.
          Heb op scheepswerf gewerkt en daar hedde antifouling wat gebaseert is op oxidatie van de koper zoals je weet. Bedoeling is echter dat t koper op je romp oxideert en niet loslaat en oxideert op de bodem omdat dat t leven aantast..
          Wel ns een slechter hechtende verf dan antifouling gebruikt?
          Nixs minder belastend dan dan koolteer lijkt me.

          Tip om je koolteervervanger te upgraden; afgewerkte motorolie toevoegen,kende weer naar de 6.

          Bokkepootse

          Wat me zo nog ff binnenschiet.
          Mochten er bootbezitters zijn die ook met aangroei kampen is n laag epoxy met kopersulfaat erdoor gemixt, de meest duurzame en zelfslijpende oplossing.
          Tadaaaa

          doorroken
          Last edited by fl13r3flu1t3r; 30 July 2012, 11:46.

          Comment


            #6
            Re: Hennep, uitstekend en duurzaam bouwmateriaal? 1e Hennephuis gebouwd!

            Bij het afsteken van vuurwerk bij Oud en Nieuw komt er meer koper in het milieu terecht dan dat van alle boten tezamen. Trouwens, als je in de botenbouw zit: mijn oom was scheepstimmerman op de werf van Meerman in Arnemuiden. Ik heb heel wat hoogaarzen en botters zien bouwen.

            Comment


              #7
              Re: Hennep, uitstekend en duurzaam bouwmateriaal? 1e Hennephuis gebouwd!

              Botters jeuh!

              Pa heeft botters gehad en mn oom vaart er nog wedstrijden mee in elburg..
              Geyle roodbruine zeil is sowiezo ook veel gaver dan witte meuk op t water tegenwoordig van die mallenbakken.

              Ze reven de zeilen

              Comment


                #8
                Re: Hennep, uitstekend en duurzaam bouwmateriaal? 1e Hennephuis gebouwd!

                Moet je eens proberen te zeilen met een Bavaria: de romp is niet stevig en de lieren zijn te licht. Bavaria's worden niet voor niets "tupperware-boten" genoemd. Overigens zijn er best wel goede polyesterjachten: mijn zwager heeft in Noorwegen een jacht (costum-made) laten bouwen. Dat zeilt best geriefelijk.

                Comment


                  #9
                  Re: Hennep, uitstekend en duurzaam bouwmateriaal? 1e Hennephuis gebouwd!

                  doe mij maar een leuke bol of schokker ofzo, of een lekkere grote klipper. Ben je tenminste wat aan het doen aan boord, die luizeilerij met dat plastic spul is voor wittewijndrinkers
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Hennep, uitstekend en duurzaam bouwmateriaal? 1e Hennephuis gebouwd!

                    Voor t noordelijke en de rest hoort beter n Hallberg-rassy idd.
                    Kost n paar centen maar dan bende ook geyl!


                    Nooooooit meer naar huis..

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Gheheh dat is MW, alleen voor optimaal avonturieren is n scherpe zeiler met onderwaterschip aan te bevelen. Kende echt altijd overal komen ongeacht de windrichting.
                    Mooie lange S-spant ofzo.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hennep, uitstekend en duurzaam bouwmateriaal? 1e Hennephuis gebouwd!

                      Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                      doe mij maar een leuke bol of schokker ofzo, of een lekkere grote klipper. Ben je tenminste wat aan het doen aan boord, die luizeilerij met dat plastic spul is voor wittewijndrinkers
                      Gemak dient de mens: sinds de uitvinding van de afstandsbediening voor de tv of de stereo is mijn conditie zienderogen achteruit gegaan.

                      Comment

                      Bezig...
                      X