Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zorgen in Venray over gevolgen van invoering wietpas

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zorgen in Venray over gevolgen van invoering wietpas

Korting op 420shop
    VENRAY - Burgemeester Gilissen maakt zich grote zorgen over de drugshandel in Venray. Sinds de invoering van de wietpas is gemeente en politie de controle kwijtgeraakt over de in de coffeeshops gereguleerde en gedoogde drugshandel. “Samen met de regio hebben we in Den Haag de noodklok geluid”, aldus een bezorgde burgemeester.

Waar Gilissen vooraf al bang voor was, is nu waarheid geworden. “Door het gedoogbeleid was de drugshandel in Venray overzichtelijk met de twee coffeeshops. Na de invoering van de wietpas heeft een groot gedeelte van de handel zich naar de straat verplaats. Daarbij worden vaak zeer jonge gastjes op scooters ingezet als drugskoerier. Dat is een lastige en onwenselijke situatie. Veel werk dat we de afgelopen jaren in het jongerenbeleid hebben gestoken, wordt hiermee tenietgedaan.”

Gilissen noemt de situatie in Venray zorgwekkend. “De regio heeft met de invoering van de wietpas 24 extra politiemensen in mogen zetten. Een substantieel deel van hen is in Venray actief, helaas.” Volgens de burgemeester glijden hierdoor jongeren, die de afgelopen jaren met veel inzet en moeite op het rechte pad zijn gehouden, af in een circuit waar je ze niet wilt hebben. “God weet waar ze straks terechtkomen. Dat willen we kost wat kost voorkomen.” Samen met de regio heeft Gilissen een signaal afgegeven in Den Haag. “De situatie glipt ons uit de vingers en dat wil ik voorkomen. Uitbreiding van de politiecapaciteit is noodzakelijk. Het is spijtig dat dit nodig is, maar we kunnen niet toveren.” Of extra inzet ook kans van slagen heeft, weet de burgemeester niet. “Daar maak ik me grote zorgen over.”

Volgens Gilissen zijn er geen exacte cijfers voorhanden, maar de signalen uit waarnemingen, meldingen en onderzoek maken de situatie serieus genoeg. Binnenkort is er ook een gesprek met de buurtbewoners van de coffeeshops. “Ook van hen willen we weten welke veranderingen zij constateren. Wel is duidelijk dat de parkeeroverlast minder is geworden. Maar dat vind ik een schrale troost.”

Bron: Peel en Maas Online
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X