Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote hennepactie in Tilburg

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grote hennepactie in Tilburg

    Korting op 420shop
    dinsdag 21 augustus 2012 | 06:26 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 21 augustus 2012 | 14:14 Tekstgrootte
    Foto: ANP

    TILBURG - De politie voert dinsdagochtend op zeker 13 locaties acties uit tegen de georganiseerde hennepteelt in en rondom Tilburg.
    Dat meldde een woordvoerder van de politie. Er zijn meerdere aanhoudingen verricht.
    De politie is op de locaties voornamelijk woonhuizen binnengevallen. Ze wil een crimineel netwerk oprollen dat geld verdient met de hennepteelt en -handel.
    De actie speelt zich verspreid over de stad af. Ook wordt er in twee locaties buiten de stad gezocht naar geld en wiet.
    De actie is een samenwerking van de politie, de gemeente, de Belastingdienst, het Openbaar Ministerie en Defensie.

    800.000 euro gevonden bij grote hennepactie in Tilburg, twaalf arrestaties
    Laatst gewijzigd: woensdag 22 augustus 2012 - 06:05 | Auteur: Youssef Zerrouk

    Het afpakteam van de politie (foto: Rob van Kaathoven/Twitter)


    TILBURG - De politie Midden- en West-Brabant heeft dinsdag in Tilburg bij een actie tegen een georganiseerd netwerk van criminelen 800.000 euro aan cash geld in beslag genomen. Er werden dertien huiszoekingen gedaan, waarbij twaalf mensen zijn gearresteerd. De politie spreekt van een 'afpakdag' in de strijd tegen de hennepteelt en -verkoop.

    De politie Midden- en West-Brabant doorzocht dinsdag twaalf huizen en drie garages in Tilburg.
    Het geld zat verstopt in het plafond, onder een kluis en was begraven in de achtertuin.
    Daarnaast vond de politie 300 liter vloeibare amfetamine, 100 kilo henneptoppen en waardevolle spullen.
    Het doel van de actie was de criminelen direct te treffen door goederen in beslag te nemen.
    De buit bevatte onder meer drie vakantiechalets, 28 bankrekeningen, tien voertuigen en diverse sieraden en dure horloges.

    Afpakteam
    De politie plakte grote stickers met de tekst 'afpakteam' op onder andere auto's en scooters. Ze wilde hiermee laten zien dat ze met een grote actie bezig zijn.
    "Het moet een soort afschrikmiddel zijn", aldus woordvoerder Willem van Hooijdonk.

    De verdachten komen voornamelijk uit dezelfde familie. In enkele gevallen was het arrestatieteam nodig om de mensen aan te houden.

    Ook inval in Udenhout
    De invallen begonnen op de Ingenhovenlaan in Tilburg-Noord. De actie speelde zich verspreid over de stad af. Ook in Udenhout, in de wijk de Kuil, en Nieuwvliet (Zeeland) werd gezocht naar geld en wiet.

    De belastingdienst, de gemeente en defensie ondersteunden de poli
    Last edited by belladonna; 22 August 2012, 12:45.
    God was never on your side..

    #2
    Re: Grote hennepactie in Tilburg

    Hoppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Ik moet ook elke morgen mn nest uit om mn knaken te verdienen.
    Soms zit het mee,soms zit het tegen lol

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Grote hennepactie in Tilburg

        Blijft toch dweilen met de kraan open. Doek er eentje op en er komen er 2 terug. Beter werken aan een internationaal gedoogbeleid voor cannabis.

        "De politie plakte grote stickers met de tekst 'afpakteam' op onder andere auto's en scooters. Ze wilde hiermee laten zien dat ze met een grote actie bezig zijn."

        :rolleyes: Ik zal op mijn werk ook eens elke keer een A2 papier tegen de muur hangen zodat iedereen kan zien dat ik aan het werken ben! Misschien beter wat professioneler bezig zijn met de job ipv campagne gaan maken voor jezelf.

        Comment


          #5
          Re: Grote hennepactie in Tilburg

          ..................
          Last edited by Ganjax; 29 April 2013, 06:15.

          Comment


            #6
            Re: Grote hennepactie in Tilburg

            Dit is echt nazi-gedrag.
            En dat afpakteam, tja.......daar kan ik weer maar 1 ding over zeggen.
            Aan de ene kant bestrijden ze de cannabisteelt, maar aan de andere kant steken ze afgepakt geld in eigen zak. (geld verkregen uit wat ze bestrijden)
            Van 2 walletjes eten noemen we dat.
            Een walgelijke vertoning.

            Anders: Waarom is er tegenwoordig zo weinig aandacht voor de klassieke criminaliteit? Je kent het wel: moord, verkrachting, overvallen.
            Ikzelf vermoed omdat dat soort criminele activiteiten de overheid geen geld opbrengt.
            Geld afpakken van 'gangsters' wel.
            Last edited by WeedoHolic; 22 August 2012, 18:43.
            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

            Comment


              #7
              Triest.

              Idd beter werken aan een internationaal beleid. Kop in het zand steken werkt niet.

              Comment

              Bezig...
              X