Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PvdA wil aparte wet voor legale wiet - Brinkman wil wiet legaliseren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PvdA wil aparte wet voor legale wiet - Brinkman wil wiet legaliseren

    Korting op 420shop
    De Verkiezingen staan op stapel, enkele programmapunten van diverse partijen.




    De Partij van de Arbeid zou graag een aparte wet zien waardoor legale 'wietwinkels' onder strikte voorwaarden de softdrugs kunnen verkopen. Iedereen die ouder is dan 18 jaar mag naar binnen, ook drugstoeristen. PvdA-Tweede Kamerlid Lea Bouwmeester onthult de plannen vandaag in Maastricht.


    De inspiratie voor de nieuwe wet komt uit de Drank- en Horecawet die de verkoop van alcohol regelt. In de 'wietwet' zal het maximumgehalte THC in de drugs staan. Bovendien worden er allerhande eisen gesteld aan de verpakking, voorlichting en vergunningen voor de verkoop. Verder moeten de eigenaren van de winkels gescreend worden.
    Met de komst van een aparte wet wordt wiet niet langer strafbaar. Voor al u hobbyisten: ook het telen van cannabis zou legaal worden, evenals het inkopen. De bewindsvrouw concludeert: "Door cannabis te behandelen zoals tabak of drank, wordt het ook mogelijk om btw en accijns te heffen. De opbrengst komt dan ten goede aan de schatkist en niet aan criminelen."

    http://www.powned.tv/nieuws/binnenla...oor_legal.htmlNovum op 22-08-2012 @ 11:27
    Het Democratisch Politiek Keerpunt, de nieuwe partij van voormalig PVV'er Hero Brinkman, wil wiet volledig legaliseren. Alle andere drugs worden keihard aangepakt. Dat is een van de punten in het woensdag gepresenteerde verkiezingsprogramma.
    Het DPK wil verder een invoering van de neuro, met andere Noord-Europese landen. Lukt dat niet, dan moet Nederland de florijn invoeren als binnenlands betaalmiddel. Ook wil Brinkman een referendum over de euro.
    Brinkman wil verder verlaging van de leerplicht tot 16 jaar, automatisch levenslang na twee zware misdrijven en afschaffing van de Eerste Kamer, de Provinciale Staten en de waterschappen.
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/55912...galiseren.html

    #2
    Re: PvdA wil aparte wet voor legale wiet - Brinkman wil wiet legaliseren

    Ben benieuwd wat van deze standpunten overblijven na de verkiezingen ?
    Led's grow !

    Comment


      #3
      Re: PvdA wil aparte wet voor legale wiet - Brinkman wil wiet legaliseren

      .......................
      Last edited by Ganjax; 29 April 2013, 05:10.

      Comment


        #4
        Re: PvdA wil aparte wet voor legale wiet - Brinkman wil wiet legaliseren

        Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
        ... Voor al u hobbyisten: ook het telen van cannabis zou legaal worden...
        Da's een conclusie voor rekening van Powned toch ?
        Volgens de site van de PVDA:

        Regionale experimenten met gereguleerde teelt worden opgezet.
        De coffeeshop moet een normale onderneming worden: teelt, inkoop, verkoop en gebruik moeten worden gereguleerd en gecontroleerd.
        De maximaal toegestane handelsvoorraad moet worden verhoogd en gekoppeld aan fiscale opgave.
        We houden vast aan een aankoophoeveelheid van (maximaal) vijf gram cannabis per persoon per dag.
        Daarbij blijven we draagvlak zoeken voor een Europees softdrugsbeleid en stellen we kwaliteitseisen aan cannabis en zullen dit controleren.
        Illegale teelt, handel en export en de overlast en criminaliteit die daarmee gepaard gaan moet onverminderd hard aangepakt worden!
        Ik lees dus dat de teelt en handel gereguleerd gaan worden, thuiskweken blijft onverminderd strafbaar.
        Ze brabbelen ook wat over gemeentelijke controleurs. Overal wat ambtenaren die als taak de controle hierover krijgen.

        In het programma van het Democratisch Politiek Keerpunt lees ik:


        Idem dito dus. Controle en gereguleerde teelt.
        Ik ben nog geen partij tegengekomen waar je als thuiskweker iets aan hebt. (Nou heb ik daar nog niet naar gezocht ook
        Ik denk dat deze programma's eerder een einde van het gedoogbeleid betekenen, dan dat het uitgebreid wordt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: PvdA wil aparte wet voor legale wiet - Brinkman wil wiet legaliseren

          Geweldig, dat ze een coalitie gaan vormen die twee. Kan ik straks met m'n neuro's in de wietwinkel verantwoord verpakte en op kwaliteit (relatief begrip) gecontroleerde wiet kopen. En roodkapje is ook echt waar.
          Zieltjes winnen is het meer niet. Vergelijk het standpunt van de PVV maar eens met hun eigen standpunt een maand geleden, daar wordt ik gewoon misselijk van. In feite zeggen ze hetzelfde alleen klinkt het nu alsof ze wel met gedogen door willen gaan.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: PvdA wil aparte wet voor legale wiet - Brinkman wil wiet legaliseren

              Rutte probeert ons blij te maken met sigaar uit eigen doos.
              Wat een stakker.
              Deze jojo is het stereotype voorbeeld van personen met een gebrek aan inlevingsvermogen.
              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

              Comment


                #8
                Re: PvdA wil aparte wet voor legale wiet - Brinkman wil wiet legaliseren

                En wat ik nog veel mooier vind is dat Rutte zegt dat het in 2014 wordt uitgekeerd. Maar tegen die tijd krijg je te horen dat er niet genoeg geld is voor dat 1000,- extra-tje omdat de "cricis" (die hun zelf veroorzaken) nog niet voorbij is en het kan net niet......en bedankt dat jullie zo dom zijn geweest om erin te trappen hahahah net als de gewichtloosheid in de ruimte....

                Comment


                  #9
                  Re: PvdA wil aparte wet voor legale wiet - Brinkman wil wiet legaliseren

                  knap allemaal nu nog bewijzen..

                  Comment

                  Bezig...
                  X