Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sinterklaas en Wietpiet?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sinterklaas en Wietpiet?

    Korting op 420shop

    Sinterklaas Prem Radhakishun houdt zondag een joint omhoog bij het Hennep Museum. FOTO ANP


    AMSTERDAM - ,,Piet! Piet! Strooi wat lekkers naar die mensen,’’ zegt Sinterklaas terwijl hij vanaf een sloep aan wal gaat. De groen geschminkte pieten gooien hennepzaadjes in het rond.

    De Sint heeft een groot wietblad voorop zijn mijter. Zijn toeschouwers klappen en juichen. Als de goedheiligman dichterbij komt, zien ze dat het tv-maker Prem Radhakishun is. ,,Iedereen die zoet is geweest mag mee naar binnen. Iedereen die tegen het telen van hennep is, blijft buiten!’’

    Het Cannabis College viert zijn tienjarig bestaan. Middenin de Amsterdamse binnenstad heeft deze stichting een informatiecentrum over hennep. Dagelijks komen hier honderden bezoekers. ,,Ons doel is: de bevrijding van de plant,’’ zegt oprichter Henk Poncin (70). Naast het informatiegebouw is het hennepmuseum gevestigd. Er worden wietbier en hennepburgers verkocht.


    Sint Radhakishun loopt door de ingang van het museum. Hij deelt grote joints uit. ,,Ze zijn hier in Nederland hypocriet. Iemand mag een joint opsteken en verkopen, maar mag het niet inkopen. De Sint begrijpt dit niet! Hij wil dat de burgemeesters ervoor zorgen dat de onmogelijke positie van de mensen die wiet verkopen wordt opgeheven!’’

    De stemming is opgetogen. . Dat komt door de wiettop van afgelopen vrijdag. Daar spraken 33 burgemeesters uit dat ze de verkoop en teelt van wiet willen legaliseren.

    Poncin begrijpt waarom de burgervaders legalisatie willen. ,,Gedogen heeft duidelijk gemaakt dat wiet geen rampen veroorzaakt. Het verbod op de kweek en verkoop heeft alleen maar negatieve gevolgen.’’

    Naast hem staat wietkweker Menno Weistra (33) met een wietbiertje in zijn hand. Hij weet wat de illegale hennepteelt inhoud. ,,Ik kweek en handel met wiet en ben al twee keer opgepakt. Als het aan mij ligt wordt het legaal. Dan kan ik gewoon belasting betalen.’’



    Voor de reaguurders onder ons...

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...en_blowen.html

    #2
    Hahaha geweldig en ik ben net bezig met een verlanglijstje voor de piet en de kerstman http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tje-t2600.html
    Respect Prem!!

    Comment


      #3
      LOL DAS EEN GOEIE maar geeft geen goeie voorbeeld voor de kleintjes

      Comment


        #4
        Die mag wel es langs komen bij mij thuis

        Comment

        Bezig...
        X