Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

    Nah de sociale werkplaats hebben ze al min of meer de strot doorgesneden. Beetje raar om dan een kas met gehandicapten e.d op te zetten voor dit. Beter besteden ze het uit aan een paar kwekers die klaar zijn met tomaten of komkommers. Die onderling laten concureren. Blijf het wel met moreweed en Xtreme eens. Zal altijd duurder uitpakken met de regeltjesdrang en daardoor ook waarschijnlijk slappe/muffe zakjes zijn die ze verkopen.
    Beter zeggen ze "is goed, kweek maar wat als het maar daar en daar aan voldoet". En verder doen ze niks meer aan de bemiddeling, aanbesteding...niks meer dus. Behalve er op toe zien dat er geen uitwas ontstaat. tja.....dromen..

    Comment


      #17
      Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

      en dus : REVOLUTIE !
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #18
        Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

        tja.....dromen..
        zijn bedrog, marco borsato heeft er een liedje over geschreven

        maarreeh even ps, het zal me een reet roesten wat voor gemeentelijke kweekschuren er wel of niet komen, als ik de wiet uit de shop of ''gemeentenwiet'' niet meer te pruimen vind of als de shop weggaat dan kweek ik mijn eigen plantje wel zoals vele hier doen, dus de oorlog verliezen zullen we niet.

        Comment


          #19
          Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

          Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyHaze View Post
          ...Ik zou een gat in het dak springen als hobbykwekers over 10 jaar dezelfde status hebben als hobbybrouwers...
          Volgens mij mogen die ook alleen maar bier en wijn maken.
          Zo gauw het een beetje interessant wordt is het ook gewoon illegaal dacht ik.
          Je kunt wel een vergunning aanvragen om te destilleren, zodat je over elke druppel accijns kan gaan betalen.

          Legaal is nooit beter.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

            daar heb ik dus helemaal geen last van Q, via de route die ik met stoken bewandel is het legaal, gecontroleerd, en officieel niet voor menselijke consumptie. Dat er af en toe toch iets gemorst wordt in mijn (en andermans) mond kan in extrema zelfs als bedrijfsongeval gemeld worden whoehahahahahahaha
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #21
              Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

              Welja, zoals ik het Nederlandse gedoogbeleid begrijp mogen de coffeeshops wel 'legaal' verkopen, maar is de inkoop helemaal niet geregeld. Als daar verandering in kan komen... En wat betreft de loonkost, ik denk niet day een zelfkweker aan 10 euro de gram uitkomt. De loonkost is waarschijnlijk hoger, de risico-premie een stuk lager.

              Comment


                #22
                Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

                Hobbybrouwers mogen bier en wijn maken voor eigen gebruik en gebruik door gasten. Een echte grens lijkt er niet aan te zitten; ik kom 1 maal een vermelding tegen van 100 liter per maand. Da's 3 liter per dag.

                Als een dergelijke regeling voor wiet betekent dat je (zeg) 5 gram per dag mag kweken, of ongeveer 300 gram per 2-maandelijke oogst, dan zou ikzelf niets meer te vragen hebben. Helemaal perfect!

                Hobbybrouwers mogen niet destilleren. Vertaal dat naar wiet, en kwekers mogen geen hasj en hasjolie maken. Nou, dat doen we gewoon toch, en geen haan die ernaar kraait.

                Comment


                  #23
                  Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

                  hmm dit zelfde verhaal is weer opgelaaid bij ons in de gemeente..
                  hier het artikel:
                  Drachten wil legale wietteelt starten

                  woensdag 06 maart 2013 Drachten

                  De gemeente Smallingerland wil kijken of het mogelijk is om legale wietteelt te starten in Drachten. Dinsdagavond werd hiervoor een initiatiefwetsvoorstel aangenomen van de SP, D66, Gemeentebelangen, Smallingerlands Belang en PvdA. Alleen het CDA en ChristenUnie waren tegen.
                  De politieke partijen vinden de huidige overlast van illegale kwekerijen te groot. Het leidt tot overlast, brandgevaar en criminaliteit. De partijen willen nu laten uitzoeken of het mogelijk is om zelf een kwekerij te beginnen. Hierbij wordt gekeken naar een geschikte locatie en beveiliging. Tevens moet er overleg plaatsvinden in Den Haag of het ook daadwerkelijk uitgevoerd mag worden.

                  en als ik de reacties er zo bij lees zijn hier veel mensen er positieve over in de gemeente.. maarja dat zegt helemaal niets. want dat hooft wat Opstelten staat, zit nog steeds op de zelfde plek..

                  Comment


                    #24
                    Re: Rotterdam wil gemeentelijke wietplantage

                    Leuk baantje voor mij.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment

                    Bezig...
                    X