Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

17 arrestaties en auto's in beslag genomen bij actie Taskforce in Tilburg

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    17 arrestaties en auto's in beslag genomen bij actie Taskforce in Tilburg

    Korting op 420shop
    TILBURG - De Taskforce B5 heeft woensdag bij een grote actie in Tilburg zeventien mensen opgepakt. Veertien mensen werden opgepakt in verband met drugsgerelateerde activiteiten. Tien van hen werden gearresteerd bij bedrijfsonderdelen van coffeeshopketen The Grass Company. Ook legde de Belastingdienst voor zestig miljoen euro aan aanslagen op en werden auto's in beslag genomen.
    Bij een controle van de douane en Belastingdienst in een bedrijfspand aan de Valkenjachtstraat werd een 'hennepfabriek' ontdekt. Het pand is van TGC Trading, en dat bedrijf is onderdeel van The Grass Company. Negen vrouwen die daar binnen joints aan het rollen waren, zijn opgepakt.

    155.00 in beslag genomen
    Ook werden in het pand aan de Valkenjachtstraat zes auto's in beslag genomen en op vijf panden beslag gelegd, net als op twintig bankrekeningen. Er werd voor 155.000 euro aan contant geld in beslag genomen.

    Daarnaast werden nog eens drie hennepkwekerijen gevonden in Tilburg. Drie panden waarin eerder een hennepkwekerij zat, werden gesloten.

    Witwaspraktijken
    Er zijn in de ochtend op andere plekken in de stad nog vier arrestaties verricht. Volgens de politie zijn dat vier mannen die zich bezighielden met witwaspraktijken. Van die vier verhuurden twee mannen panden aan wiettelers.

    Schulden innen
    Bij de grote actie traden de politie, justitie, gemeente, douane, marechaussee en Belastingdienst samen op. Ook ging de belastingdienst langs bij bedrijven en mensen om de boekhouding te controleren en openstaande schulden te innen. Tussen de vierhonderd en vijfhonderd ambtenaren werkten mee aan de actie van de Taskforce.

    Bij TGC Trading is een strafrechtelijk onderzoek gedaan. Een woordvoerder van Grass Company bevestigde dat de politie ook in zijn coffeeshops in Tilburg en op het kantoor in Tilburg is geweest. De directeur is door de politie meegenomen en het personeel moest het kantoor verlaten, zei hij.


    De advocaat van de Grass Company, Rob Milo, is woedend en vermoedt dat de politie op zoek is naar de 'achterdeur' van het bedrijf, ofwel de softdrugsleverancier. Hij noemde het 'een gerichte actie tegen de goede coffeeshops'.

    Openstaande belastingschulden
    De politie zette bij de Taskforce-actie verkeersfuiken in om controles op passerende automobilisten uit te voeren. Daarbij was meteen te zien of bestuurders nog openstaande belastingschulden hadden. In 161 gevallen bleek dit zo te zijn. Sommige auto's zijn meteen in beslag genomen, andere automobilisten krijgen eerst nog de kans de belastingschuld te betalen, zo niet, dan zijn ze hun auto kwijt. Ook pakte de politie drie mensen op.

    NIEUWSBERICHT (VIDEO) : http://www.omroepbrabant.nl/?epg/637...nt+Nieuws.aspx

    BRON TEKST : http://www.omroepbrabant.nl/?news/19...n+Tilburg.aspx


    #2
    Re: 17 arrestaties en auto's in beslag genomen bij actie Taskforce in Tilburg

    Hele nare, vieze behandeling van een keurige coffeeshop en de stash die daar onvermijderlijk bijhoort.

    Ik dacht dat soortgelijke zaken in Terneuzen en Almere niet goed vielen bij de rechter. Er was iets met "willekeur" of "onbehoorlijk bestuur", en de zaken werden in eerste instantie niet ontvankelijk verklaard. Hoger beroep is nog gaande voor zover ik weet - of voor zover ik me herinner van het boek van Spong "de hypocrisie van de achterdeur" dat ik een jaar geleden gelezen heb. De details kunnen wat verward geraakt zijn in mijn stonede hoofd.

    Comment


      #3
      Re: 17 arrestaties en auto's in beslag genomen bij actie Taskforce in Tilburg

      te droevig voor woorden dat zoiets doelgericht gebeurt tegen een fatsoenlijke zaak die voor zover ik weet een hele degelijke administratie heeft
      en overal netjes belasting over betaald.
      waarom zo'n zaak en niet zo'n fout shopje waar ze geen nederlands spreken en al helemaal niet aan administratie of belasting doen.
      omdat ze daar niks kunnen pakken want die gasten snappen het wel, geen administratie is geen bewijs.
      en zodra ze binnen vallen wordt de zaak op naam gezet van een oom of neefje en kan de zaak niet gesloten worden.
      wie is er stom? ieke niet begrijpuh

      Comment


        #4
        Re: 17 arrestaties en auto's in beslag genomen bij actie Taskforce in Tilburg

        UPDATE:

        TILBURG - De directeur en negen medewerksters van TGC Trading zijn weer vrij. Ook de directeur van coffeeshop The Grass Company is weer op vrije voeten. De elf verdachten werden woensdag opgepakt tijdens een inval van de taskforce B5 in Tilburg.

        Comment


          #5
          Re: 17 arrestaties en auto's in beslag genomen bij actie Taskforce in Tilburg

          't Is vooral dommigheid van TGC natuurlijk.
          Als je zo in de picture staat, waarom dan 4 dagen voorraad in huis hebben ? Je weet dat dat niet mag.

          Buiten die dommigheid, het is wel duidelijk dat het niet allemaal frisse zaakjes zijn die daar plaatsvinden.
          Sluiten die handel, en een stapje dichter bij de gemeenteshop ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: 17 arrestaties en auto's in beslag genomen bij actie Taskforce in Tilburg

            1 woord ... global legalization ...

            wat ik een goede quot vind van greenhouse seeds " het zou ons een pak minder aan energie kosten. " (gebruik maken van de zon) .

            Comment

            Bezig...
            X