Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

    Korting op 420shop
    Coffeeshops hoopten op sluiting

    Kleine shop nog open

    Volgens voorzitter Marc Josemans van de VOCM kunnen Nederlanders en buitenlanders nu feitelijk niet meer in coffeeshops in Maastricht terecht. De enige niet bij de VOCM aangesloten coffeeshop, Rasta Fari Boni, is maar heel klein.
    De invallen komen een dag voor een bezoek van minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie aan Maastricht. Opstelten praat dan met de burgemeesters van de acht Limburgse coffeeshopgemeenten over de wietverkoop in Limburg. Anders dan in Maastricht hebben de burgemeesters van Roermond, Sittard-Geleen, Weert, Heerlen en Kerkrade nog geen actie ondernomen tegen coffeeshops die wiet aan buitenlanders verkopen.


    #2
    Re: Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

    Oorspronkelijk geplaatst door Renhaze View Post
    Coffeeshops hoopten op sluiting


    dat gedeelte snap ik echt niet, raaar verhaal


    bron is trouwens NU.nl
    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Alle coffeeshops in Maastricht gesloten


      De invallen komen een dag voor een bezoek van minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie aan Maastricht. Opstelten praat dan met de burgemeesters van de acht Limburgse coffeeshopgemeenten over de wietverkoop in Limburg.


      Dat wordt geen gesprek dat wordt een minister die zegt wat hij vind dat ze moeten doen tegen alle redelijkheid en logica in. Dat weten we toch al lang.

      Comment


        #4
        Re: Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

        Soms is het slim een situatie te laten escaleren om duidelijk in beeld te krijgen wat nou precies de consequenties zijn van een bepaalde beslissing. Ik denk dat de shops dat voor ogen hebben. Met sluiting verplaatst de handel zich volledig naar de straat, wat voor veel overlast kan gaan zorgen in de buurt. Niet alleen explodeert het aantal straatdealertjes waarschijnlijk, ook zullen omwonenden gaan klagen bij de gemeente/politie, zal het toerisme een knauw krijgen en meer van die ongein.

        Het is van de zotte dat het zover moet komen, maar de shops staan met hun rug tegen de muur. De strategie die ze nu lijken te gebruiken is er een die normaal gebruikt wordt om kinderen te leren hoe de wereld van aktie-reaktie/consequenties van akties in mekaar steekt. Bij hen werkt dat omdat het gedeelte van de hersenen wat gevolgen van akties kan inschatten nog nauwelijks ontwikkeld is. Je zou kunnen concluderen dat dat ook bij onze politici het geval is...
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

          elodie_details_speen_blauw.jpg


          dit kaartje is nog even niet voor onze regering,... helaas...

          gaat weer terug in de la

          Speenafleren1517x372.jpg
          __________________________________________________ ______________

          When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

            Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
            De strategie die ze nu lijken te gebruiken is er een die normaal gebruikt wordt om kinderen te leren hoe de wereld van aktie-reaktie/consequenties van akties in mekaar steekt.
            Werkt dat bij kinderen?
            Als je honden of dolfijnen traint, dan leer je dat actie en straf/beloning hooguit een seconde na elkaar moeten zijn, liefst nog korter. Vandaar dat schok-halsbanden en clickertraining zo goed werkt.

            Als ik een kind of een politicus moest trainen, dan zou ik dat nooit doen zonder die hulpmiddelen.

            Comment


              #7
              Re: Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

              Onno(zel) Hoes toch...
              Jammer :/

              Comment


                #8
                Re: Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

                @Blani : of het werkt bij kids (en zonder hulpmiddelen) ?

                Ja ik denk het wel, mits geduldig en consequent uitgevoerd. Wat in realiteit veel te weinig gebeurd natuurlijk. Wat jij al aangaf : vaak is de tijd tussen aktie en reactie te lang, waardoor de terugkoppeling ervan dus mistig voor ze is. Op zich niet erg als er de tijd genomen wordt om zonder irritatie en al dan niet bedekte waarde oordelen gereflecteerd wordt. Vaak wordt de reactie niet of verkeerd uitgelegd, krijgen kids de kans niet om aan den lijve te ondervinden wat nou precies de reactie is, of is het maken van fouten zo gestigmatiseerd dat de consequentie van een aktie zoveel echt ongewenste "bijwerkingen" heeft dat "het leermoment" ervan ondergesneeuwd raakt.

                ik maak zelf net zo hard de fout als ieder ander, dit is lekker theoretisch geneuzel natuurlijk. Uit beschermingsdrang jegens m'n dochtertje doe ik genoeg dingen die opvoedkundig gezien beter anders gedaan hadden kunnen worden. Daar komen we dan meteen mee op de houding van de staat tegenover ons, de burger. "Vadertje staat", zo willen ze zichzelf nog steeds het liefste presenteren. "de burger moet beschermd worden" en meer van die onzin.

                Een democratie krijgt de regering die ze zelf kiest / verdient. Het is dus niet best gesteld met ons
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

                  Gouwe tijden voor dealende kroeskopjes.
                  Ze mogen Ivo wel een bloemetje sturen.
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment


                      #11
                      Re: Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

                      omdat drugs o zo slecht voor je is,

                      en omdat bij drank er hersencellen bij groeien




                      __________________________________________________ ______________

                      When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

                        nope, het enige probleem is dat je het niet van hun koopt, en daarom de sigaar bent
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

                          Zonde

                          Comment


                            #14
                            Re: Alle coffeeshops in Maastricht gesloten

                            ik vind dit niet zonde!

                            ik vind dit een goede actie,en de andere shops in gemeenten,zullen wanneer hun in dit tijdperk terechtkomen,denk ik dezelfde weg als de maasjes shops het gaan doen.
                            met woorden kom je er niet.

                            oes is eigenwijs,ivo is meschien baf maatje?

                            nu krijgen ze daden,nu krijgen ze die woorden in realtijd te zien.
                            en ook hier moetten oes en ivo zien,dat de wiet nooit uitgeroeid zal worden,en het er altijd blijft.
                            shops zijn enkel het verkooppunt.

                            ik stel meer voor dat de overheid aan criminaliteit speelt, dan kwekers!
                            want wat je ook koopt we betalen allemaal belasting ook over cannabis spullen,kweken zouw dan illigaal zijn,maar wiet verkopen weer niet.
                            maar de inkoop wel.

                            Comment

                            Bezig...
                            X