Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

18 gemeenten willen experiment met wietteelt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    18 gemeenten willen experiment met wietteelt

    Korting op 420shop
    Achttien gemeenten hebben al plannen bij minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie ingeleverd voor experimenten met wietteelt. Dat schrijft de bewindsman van VVD-huize donderdag in een brief aan de Tweede Kamer.
    Hij heeft deze inventarisatie gemaakt op verzoek van de Kamer. In meer dan de helft van de reacties is volgens de minister geen sprake van een 'uitgewerkt plan'. Hij zal daarom deze gemeenten uitnodigen om hun plannen toe te lichten.

    Opstelten blijft tegen regulering of legalisering van wietteelt omdat het in strijd is met internationale verdragen. 'Er is geen ruimte voor gemeentelijke initiatieven die daarvan afwijken', schrijft hij. Hij zei eerder geen valse verwachtingen te willen wekken bij gemeenten.

    Onder meer D66 is voorstander van lokale experimenten met gereguleerde wietteelt. Hierdoor zullen overlast en criminaliteit worden bestreden, aldus de partij. Steden als Utrecht, Rotterdam, Leeuwarden en Eindhoven hebben eerder al aangegeven te willen gaan experimenteren met wietteelt.

    BRON : http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederlan...ietteelt.dhtml

    #2
    Re: 18 gemeenten willen experiment met wietteelt

    Plannen inleveren die bij voorbaad kansloos zijn. Hebben ze het maar druk mee, mag wat kosten.
    Hopelijk worden deze plannen over een paar jaar weer opgegraven.

    Comment


      #3
      Re: 18 gemeenten willen experiment met wietteelt

      Persoonlijk ben ik heel erg PRO gereguleerde wietteelt.
      Dat is toch wat wij ook allen doen, gereguleerd kweken.
      Daar komt de beste wiet van, en gen last van criminaliteit.
      Leren = Experimenteren

      Comment


        #4
        Re: 18 gemeenten willen experiment met wietteelt

        Wat hebben we nu aan gereguleerde wietteelt? Leuk omdat het de shops een hoop gezeik scheelt met louche broodkwekers. De consument zal beperkt worden in zijn keuze. De hobbykweker zal worden opgejaagd omdat ze in het vaarwater (geldstroom) van de overheid zitten.
        Ik kan pas juichen als de teelt wordt vrijgegeven voor iedereen. Net zoals iedereen tomaten mag kweken in zn tuintje.

        Comment


          #5
          http://www.trektuwplant.be/csc/).
          Die growen wiet voor hun leden. Ok het is nog geen vrijstelling voor iedereen, maar ik vind het alvast een stap in de goeie richting.

          In mijn hoofd bestaan er in de toekomst wietboeren, net als groenteboeren.
          Weliswaar gecontroleerd door overheid, die kwaliteitswiet kweken, met certificaat....
          Maar dat is alleen maar in mijn hoofd....
          Leren = Experimenteren

          Comment


            #6
            Re: 18 gemeenten willen experiment met wietteelt

            Zolang die ****opstelten er nog zit gebeurt er niks

            Comment


              #7
              Re: 18 gemeenten willen experiment met wietteelt

              Oorspronkelijk geplaatst door HOMMEL View Post
              Wiet blijft wel een softdrug he.
              Als hobbykweker zit je ook in het vaarwater van iemand hoor.
              Iemand moet de shops bevoorraden.

              Consument beperkt in keuze zeg je? Ik weet niet uit hoeveel soorten jij kan kiezen in je shop?
              De menukaart lijkt me redelijk beperkt
              Tja een broodkweker zal geen hobbykweker vervolgen en idd 1 shop is beperkt maar als ik 5 shops afloop neemt de keuze toe. Ik weet niet hoeveel soorten er door de overheid aangewezen zouden worden om legaal te kweken.

              Maar goed we hebben het beide goed voor met de wiet. Het is toch wat langenl zegt.......voorlopig gebeurt er nog he-le-maal niets!!!

              Comment


                #8
                Re: 18 gemeenten willen experiment met wietteelt

                Ik denk , moest ik een Nederlander zijn... Ik zou die Opstelten vervloeken tot in de eeuwigheid.
                Leren = Experimenteren

                Comment


                  #9
                  Re: 18 gemeenten willen experiment met wietteelt

                  Oorspronkelijk geplaatst door HOMMEL View Post
                  Ik denk , moest ik een Nederlander zijn... Ik zou die Opstelten vervloeken tot in de eeuwigheid.
                  Oh ja !

                  Comment


                    #10
                    Re: 18 gemeenten willen experiment met wietteelt

                    Opstelten is een !@#$^&*(* <-- je weet wel,hopelijk ploft het kabinet ZEER ZEER snel zodat we deze achterlijke minister niet meer op deze plek hebben zitten

                    Comment


                      #11
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: 18 gemeenten willen experiment met wietteelt

                        Pilletjes met thc werken volgensmij niet echt. Daarbij wil zo'n pilletje nog wel is uitgekotst worden, maar het voordeel van een jointje is dat je de rook niet uit kunt kotsen. Maar ja wacht maar is voordat ze een medicijn accepteren dat je moet roken

                        Comment


                          #13
                          Re: 18 gemeenten willen experiment met wietteelt

                          Oorspronkelijk geplaatst door HOMMEL View Post
                          Ik denk , moest ik een Nederlander zijn... Ik zou die Opstelten vervloeken tot in de eeuwigheid.
                          Het staat je geheel vrij dit als Belg te doen hoor.
                          Er zullen maar weinig Kaaskoppen tegen zijn.

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Oorspronkelijk geplaatst door mostlymauwiewauwie View Post
                          Pilletjes met thc werken volgensmij niet echt. Daarbij wil zo'n pilletje nog wel is uitgekotst worden, maar het voordeel van een jointje is dat je de rook niet uit kunt kotsen. Maar ja wacht maar is voordat ze een medicijn accepteren dat je moet roken
                          Ik maak capsules met tot poeder gemalen wiet. Dat werkt prima, maar wel erg traag.
                          Het kan wel 1,5 uur duren voor het goed werkt. Daarentegen werkt het ook erg lang.
                          Perfect voor de nacht dus.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: 18 gemeenten willen experiment met wietteelt

                            Bij heel veel medische toepassingen van Cannabis gaat het ook niet om de THC.
                            Medische wietsoortjes hebben ook vaak een veel lager THC gehalte.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: 18 gemeenten willen experiment met wietteelt

                              Internationale verdragen? Ze moeten zich netjes met hun eigen zaken bemoeien.

                              Comment

                              Bezig...
                              X