Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Burgemeesters gooien sluipwegen naar Maastricht dicht

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Burgemeesters gooien sluipwegen naar Maastricht dicht

    Korting op 420shop

    "Het was een verhelderend gesprek, want stel dat de coffeecorner er effectief komt, dan blijft het ingezetenencriterium van kracht", vertelden maandag burgemeesters Huub Broers (N-VA) van Voeren, Mark Vos (CD&V) van Riemst en Marino Keulen (Open Vld) van Lanaken.

    Er mag dus enkel wiet verkocht worden aan Nederlanders of personen die hun domicilie in Nederland hebben. "Dat is dus positief voor ons", reageerde Mark Vos. "Ook de hoofdofficier van justitie in Den Bosch, die het overleg bijwoonde, zei dat het ingezetenenbeleid gehandhaafd wordt. Intussen heb ik wel vernomen dat de coffeeshophouders dit via een of andere juridische weg willen aanvechten. Ik en mijn collega van het Nederlandse Eijsden hebben wel het besluit genomen dat we enkele sluipwegen gaan dichtgooien. Burgemeester Onno Hoes van Maastricht begreep mijn houding, want hij zou ook alles doen om de veiligheid van zijn stad te garanderen", aldus Broers.

    "Het was een hoopvol signaal. Als die coffeeshops verplaatst zouden worden, dan kunnen Belgen, Fransen of Duitsers er niet terecht voor hun wiet. Vraag is dus of de omzet na de verhuis wel gaat opwegen tegen de investering die ermee gepaard gaat. Er blijven nu 2 miljoen drugstoeristen weg uit Maastricht. Het beleid met de wietpas blijft dus renderen. De drie Belgische burgemeesters, de Maastrichtse burgemeester en de collega's van Eijsden-Margraten en Meerssen hebben wel afgesproken om in een tijdspanne van zes weken opnieuw met onze politiechefs samen te zitten om de violen gelijk gestemd te houden", zei Marino Keulen.

    BRON : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ht-dicht.dhtml

    #2
    Re: Burgemeesters gooien sluipwegen naar Maastricht dicht

    Ik begrijp het allemaal niet, als buitenlanders (ben zelf een belg en ging voor de wietpas regelmatig naar maastricht) er toch niet meer mogen komen zie ik het nut van die coffeecorner niet echt in. Heb ook nooit begrepen waarom de shops een doorn in het oog zijn van zoveel mensen. Ik heb nooit echte overlast gezien die rechtstreeks te maken had met de shops en ook nooit zelf overlast veroorzaakt.
    Het probleem zijn niet de drugstoeristen maar de agressieve straatdealers die buiten cannabis nog een hoop andere dingen aanbieden en koste wat het kost van hun zooi willen afgeraken.
    Ik begin de onverdraagzaamheid en VOORAL de achterlijke conservatieve struisvogelpolitiek die in heel Europa heerst de laatste tijd echt wel kotsbeu te worden.
    Het is ondertussen al lang bewezen dat de war on drugs nooit gewonnen kan worden.
    Als cannabis geregulariseerd (niet een schots en scheef 'gedoogbeleid') zou worden, hebben de criminele organisaties geen inkomsten van cannabis meer om daar hun andere activiteiten zoals wapenhandel, mensenhandel, harddrugs etc. mee te financieren. Ik ga niet beweren dat deze dan helemaal verdwijnen, maar het zal wel een grote impact hebben op de portemonnee van een boel criminelen.
    Maarja... hier is 5 minuten politieke moed en een korreltje welwillendheid voor nodig. Pech gehad dus!!!

    Comment


      #3
      Re: Burgemeesters gooien sluipwegen naar Maastricht dicht

      'om de veiligheid van zijn stad te garanderen' lol, heel gevaarlijk iemand die door je stad passeert met een zakje wiet .
      Als men de grenzen wil sluiten om de inbrakenplaag en overvallen tegen te gaan kan dit niet vanwege discriminatie- en antiracisme - regeltjes, maar nu kan het wel, bende politiek correcte honden zouden beter echte problemen aanpakken waar jan modaal WEL last van heeft.

      Comment


        #4
        Re: Burgemeesters gooien sluipwegen naar Maastricht dicht

        Dat gezeik blijft gewoon lopen en zal in mijn ogen nooit opgelost worden ! Ik ben zelf belg en idd ik had graag m'n zakje weed uit de shops willen blijven halen maarja ... Dan zijn ze verwondert dat we zelf beginnen te kweken

        Comment


          #5
          Re: Burgemeesters gooien sluipwegen naar Maastricht dicht

          hoi

          geef je groot gelijk
          gewoon zelf kweken

          su6

          Comment

          Bezig...
          X