Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twintiger riskeert 4 jaar cel voor cannabis dealen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Twintiger riskeert 4 jaar cel voor cannabis dealen

    Echt super clipje. Zet me aan het denken over veel dingen. Thx!
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #17
      Re: Twintiger riskeert 4 jaar cel voor cannabis dealen

      Nope, maar ik ben niet zo gecharmeerd van dealers, en dit was geen kleine jongen.
      Laat iedereen z'n eigen plantje kweken, dan kunnen die dealers echt werk gaan doen en bijdragen aan de maatschappij.
      Je kunt beter de oorzaak oplossen dan de gevolgen van een verkeerd systeem bestraffen natuurlijk, maar zolang niemand z'n vingers daar aan wil branden moet je blijven schoffelen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Twintiger riskeert 4 jaar cel voor cannabis dealen

        Vind het niet echt een 'grote jongen'. In 10 jaar tijd wordt zijn winst geschat op nog geen 32000 euro.
        Coffeeshop houders zijn veredelde dealers toch? Persoonlijk vind ik een dealer niets meer of minder dan een groenteboer. Het enige verschil is dat deze groenten illegaal zijn.
        Dealen is werk, en hoe je het ook went of keert ze dragen toch bij aan de maatschappij. Waar vraag is komt aanbod, en die vraag komt vanuit de maatschappij.

        De reden dat dealers vaak niets bijdragen aan de maatschappij is omdat het illegaal is. De oorzaak van verspilling van tijd, materiaal en geld ligt toch echt bij de overheid.
        Je kan het dealers kwalijk nemen dat ze rommel verkopen, rippen en misschien ondertussen een uitkering hebben. Maar zonder de regels van de overheid staan ze buitenspel.
        De uitkering krijgen ze van de overheid, door de illegale status is het niet interessant om aangifte te doen van een rip deal, en tot slot houdt de overheid de prijs ook nog systematisch hoog.
        Als er echte concurrentie was op het gebied van kweken en verkopen van cannabis, zullen de rotte appels sneller door de mand vallen.
        Stel je voor dat banken of zelfs pensioenfondsen kunnen investeren in cannabis, dan ziet het verhaal er ineens een stuk anders uit.

        Je zegt ook laat iedereen zijn eigen plantje kweken. Hier is niets mis mee natuurlijk. Maar niet iedereen zal er zin en tijd voor hebben.
        Net zoals je de mogelijkheid hebt om je eigen alcohol te stoken. Ik haal liever een krat bier in de supermarkt.
        Als cannabis op grote schaal wordt geteeld zal dit ook weer in de prijs schelen. Dit maakt het dan weer minder interessant voor kleine dealers.
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #19
          Re: Twintiger riskeert 4 jaar cel voor cannabis dealen

          Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

          Comment


            #20
            Re: Twintiger riskeert 4 jaar cel voor cannabis dealen

            Vind het te veel,twintig jaar en dan vier jaar de bak in.

            Ik hoop dat de rechter in deze zaak wel gezond verstand heeft.

            Belachelijk hoge eis, ik zeg niet een klein vergrijp, laat dit duidelijk zijn.

            Vraag me alleen af of de maatschappij daarmee geholpen is, daarvoor is een gevangenis,toch?
            Om de maatschappij beschermen?

            Blijft een jonge knul in mijn ogen, ben het eens met een fikse werkstraf.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #21
              Re: Twintiger riskeert 4 jaar cel voor cannabis dealen

              We verkopen hectoliters alcohol per dag, de apotheek draait op volle toeren, we vergiftigen straffeloos rivieren en vernietigen regenwouden.. ? Nu zou iemand die wietplanten verkoopt 4 jaar de bak in moeten?
              Daar zijn mensen van dit forum het nog mee eens ook??

              *proest*

              Comment


                #22
                Re: Twintiger riskeert 4 jaar cel voor cannabis dealen

                Ik niet, ik vind het een belediging, hoe kan je dit nog recht noemen.
                Ze dealen hier al voor scholen op 12 jarige leeftijd.

                Willen ze straks ook een 12 jarige, z'n leven afnemen, je jeugd is je leven toch?
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment

                Bezig...
                X