Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Limburg wil achterdeur coffeeshop open

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Limburg wil achterdeur coffeeshop open

    Korting op 420shop
    De acht coffeeshopgemeenten in Limburg hebben minister Opstelten een voorstel gedaan om een pilot te starten voor de regulering van hennepteelt. Alleen gecertificeerde bedrijven zouden dan nog mogen leven aan de coffeeshops.
    Het pilotvoorstel is de afgelopen maanden uitgewerkt door de burgemeester van Venlo, Heerlen en Roermond en inmiddels naar het ministerie van Veiligheid en Justitie gezonden. Als het aan de burgemeesters van de Limburgse coffeeshopgemeenten ligt, mogen coffeeshops in de toekomst alleen nog hennep afnemen van een door de overheid gecertificeerd bedrijf. Ze willen dit voornemen toevoegen aan de bestaande gedoogcriteria. Zij vinden dat ze hiermee niet in strijd handelen met internationale verdragen, omdat hennepteelt strafbaar blijft. Met dit plan voeren de burgemeesters moties uit, die hierover zijn aangenomen in verschillende Limburgse steden.
    De verkoop van softdrugs in coffeeshops wordt in Nederland al jarenlang gedoogd. Dat geldt echter niet voor de teelt van de belangrijkste grondstof: hennep. De teelt van hennep is daardoor grotendeels in handen gekomen van georganiseerde criminaliteit en brengt overlast met zich mee, (brand)gevaarlijke situaties bij kwekerijen in woonwijken en vormt een gevaar voor de volksgezondheid.

    http://maastricht.gezien.nl/nieuws/l...shop-open.html

    #2
    Re: Limburg wil achterdeur coffeeshop open

    Jezus, de overheid in Nederland is echt als een kat in het nauw.
    Springt alle kanten op.

    Dus alleen Gecertificeerde bedrijven en dan door de overheid aangewezen.

    tsja, die misdaad willen ze niet, maar de centen die er in omgaan...

    Ik zie het somber in in Nederland.

    Gewoon vrijgeven, lost toch ook de georganiseerde misdaad op, dat ik volledig gestoord ben, mag voorop staan.

    De Overheid echter......
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #3
      Re: Limburg wil achterdeur coffeeshop open

      Ik find dit leuk. Het is een eerste stap naar een wettelijk kweken en hopelijk hoogwardige kwaliteit in elke coffeeshop.

      Comment


        #4
        Re: Limburg wil achterdeur coffeeshop open

        Het idee is op zich niet zo slecht. Ik hoop alleen dat ze ook even nadenken over een overgangsregeling, want het zal wel even duren voordat die bedrijven de kilo's kunnen leveren die de shops nodig hebben.

        Comment


          #5
          Re: Limburg wil achterdeur coffeeshop open

          Ik ben er op tegen, zo dwingen ze langzaam af het zelf kweken te stoppen.
          Dit wordt gebruikt als zoethoudertje.

          Klinkt een beetje hetzelfde als de wapenhandel. (waar ik natuurlijk tegen ben)

          En over welke criminele organisatie gaan we het dan hebben, bestaan er dan nog grotere als de Politieke Machtswellustelingen?

          We nemen een plant uit de natuur weg en geven alleen gecertificeerde bedrijven de mogelijkheden in handen.

          What's next Privatisering van Waterleiding bedrijven is al in onderhandeling.

          Geven we nu in in zo'n onzinnig iets, ik zou gewoon door knokken, tot het bittere eind.

          Zucht,ik denk dat de coffeeshops er natuurlijk wel voor gaan, die kiezen voor hun eigen haggie.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #6
            Re: Limburg wil achterdeur coffeeshop open

            En dan gaan die 'bedrijven' zeker alleen maar zwakke wiet leveren met minder dan 15% THC ?

            Gevolg als er alleen slappe bende in de coffeeshops te krijgen is:
            Om aan goede wiet te geraken zal er meer thuisteelt zijn en meer straathandel...

            Minder sterke wiet is schadelijker voor de volksgezondheid...
            Je moet er immers veel meer van roken om het zelfde efect te bereiken...

            Video: Steve DeAngelo : 'Sterke cannabis is BETER voor de volksgezondheid.'

            Gerelateerde artikelen op coffeeshopnieuws.nl :
            Hash en sterke wiet volgend jaar Tax-Free producten in heel Nederland?


            Vanaf 2014 zal het gebruik van harddrugs in Nederland explosief toenemen.

            Greetz,
            Peter Lunk
            Last edited by MrLunk; 11 October 2013, 13:25. Reden: link gecorrigeerd

            Comment

            Bezig...
            X