Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

NvS: "Amsterdam geeft wisselgeld voor 'geen wietpas' : 31 coffeeshops moeten sluiten"

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    NvS: "Amsterdam geeft wisselgeld voor 'geen wietpas' : 31 coffeeshops moeten sluiten"

    Korting op 420shop
    Van der Laan gaat het dan toch doen, hij gaat Opstelten het wisselgeld teruggeven
    dat hij had toegezegd bij de onderhandelingen over de Wietpas met Minister, Uh, Opstelten.



    Amsterdam wilde de wietpas niet, zoals die in Maastricht wel is ingevoerd, en dus zette burgemeester van der Laan zijn hakken in het zand, hij liet Uhpstelten weten niet mee te doen aan de Wietpas. Er volgde een gesprek tussen de burgemeester van Amsterdam en Uhpstelten, na dit gesprek bleek dat Amsterdam de Wietpas niet hoefde in te voeren. Uhpstelten kwam echter niet alleen met de Wietpas om coffeeshops te elimineren, hij kwam ook met een verruiming van het zogeheten Afstand criterium, waarmee de afstand tussen scholen en coffeeshops wordt bepaald in het coffeeshopbeleid. Hij verruimde, zonder duidelijke redenen en motivatie, de afstand die hij wilde zien tussen scholen en coffeeshops naar 350 meter, om zo te voorkomen dat de jeugd in coffeeshops wiet kopen.


    Minister Uhpstelten en zijn beleidsmakers schijnen niet te beseffen dat het controle systeem bij coffeeshops uitstekend werkt, zodat jongeren onder de 18 jaar niet in coffeeshops komen, en zeker geen cannabis in coffeeshops kunnen kopen. Deze maatregel is dus overbodig, nutteloos, en zal alleen tot gevolg hebben dat ondernemers die al decennia moeten worstelen met het kromme gedoogbeleid hun bedrijf en inkomen wordt afgenomen, en zal de medewerkers van deze bedrijven in de WW doen belanden.

    Ik kan me niet voorstellen dat de 31 ter dood veroordeelde coffeeshops regelmatig jongeren zouden hebben binnen gelaten, dan waren ze namelijk al lang gesloten op het 'J-criterium, het criterium dat het toelaten van Jongeren in coffeeshops verbiedt.
    Er is dus geen aanleiding of noodzaak om deze 31 coffeeshops te sluiten, het kan dus alleen maar worden uitgelegd en begrepen als koehandel tussen Uhpstelten en van der Laan, en dan wel in de achterkamertjes stijl, want van der Laan zal dit blijven ontkennen.

    In Haarlem was en is het afstand criterium bepaald op 150 meter, en dat blijft ook zo na Uhpstelten's verruiming van de afstand, simpelweg omdat de coffeeshops in staat zijn gebleken om er voor te zorgen dat Jongeren de coffeeshops niet kunnen betreden. Alle coffeeshops hebben een adequaat controle systeem bij de ingang, de meesten werken met een dubbele deur, het zogenaamde sluis systeem, anderen gebruiken een deur met afstandbediening, nadat de bezoeker zijn ID heeft getoond voor de camera bij de deur. De Burgemeester en de gemeente Haarlem hebben dit systeem opgenomen in de criteria voor het Keurmerk voor coffeeshops, waarmee het afstand criterium niet meer van toepassing, cq, nutteloos is geworden. De gemeente heeft dit niet zo maar geregeld, het Keurmerk is tot stand gekomen door naar coffeeshops te gaan, met de eigenaren te praten en met eigen ogen te zien dat het systeem werkt, er komt geen Jongere de Haarlemse coffeeshops meer binnen, aldus Burgemeester Schneiders.

    Ik weet uit ervaring dat de Bulldog en de Grasshopper werken met portiers, en die staan niet bij de deur als uitsmijters, maar als binnenlaters, echter alleen voor personen boven de 18 jaar.
    Andere coffeeshops hebben uit eigen initiatief de toegangs leeftijd verhoogt naar 21 jaar, daar heb ik eigenlijk geen goed woord voor over, meer doen dan de overheid van je vraagt vind ik slijmen.

    De voorziene sluiting van de 31 coffeeshops is dus een smerig, politiek ruilhandeltje tussen Minister Uhpstelten, de gemeente Amsterdam en burgemeester van der Laan.

    Het heeft niets te maken met volksgezondheid, of met bescherming van Jongeren, die kopen in Amsterdam hun drugs, alle soorten, toch al op straat, en daar wordt niet over gerept, en zeker niet gehandhaafd.
    Mijn respect voor Burgemeester van der Laan is verdwenen als een gesloten coffeeshop, ik ben diep teleurgesteld in deze man.


    Nol van Schaik.
    Coffeeshop ondernemer te Haarlem
    Secretaris THC.

    Bron:
    CoffeeshopNieuws.nl

    #2
    Re: NvS: "Amsterdam geeft wisselgeld voor 'geen wietpas' : 31 coffeeshops moeten sluiten"

    Het lijkt soms wel of de grote politieke partijen zodanig in een pat-stelling staan, dat de SGP alle beslissingen neemt.

    Als we nou eens de polio-gebieden ruimen (zoals we altijd braaf doen met vogelgriep en varkenspest) dan is meteen ons politieke probleem opgelost.

    Comment


      #3
      Re: NvS: "Amsterdam geeft wisselgeld voor 'geen wietpas' : 31 coffeeshops moeten sluiten"

      Ben wel bang dat dit ook echt vanuit de VVD zelf komt. Die partij is nog niet helemaal mee gegaan met het nieuw publiek dat op ze gestemd heeft (ex PVV/Fortuijn) en bepaald dit soort beleid toch nog steeds op de kakkerige achterban (type Weigel).

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: NvS: "Amsterdam geeft wisselgeld voor 'geen wietpas' : 31 coffeeshops moeten sluiten"

        Waarschijnlijk is het hele beleid van Opstelten wisselgeld naar de kleine christelijke partijen die de regering aan een meerderheid helpen in de 1e kamer. Bah ik word zo ziek van deze regering.

        Comment

        Bezig...
        X