Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duizenden kwekerijen opgerold in 2013

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Duizenden kwekerijen opgerold in 2013

    Korting op 420shop
    Bijna 5.300 hennepkwekerijen in 2013 opgerold


    Vorig jaar zijn iets meer hennepkwekerijen opgerold dan in 2012. Dat maakte Netbeheer Nederland vrijdag namens alle regionale energienetbeheerders bekend.


    In 2013 werden bijna 5.300 hennepkwekerijen gesloten, waar sprake was van energiediefstal. Dat is 1,2 procent meer dan in 2012.
    In totaal is 140 miljoen kilowattuur elektriciteit gestolen.


    Risicospreiding



    De marktwaarde van de gestolen energie bedraagt bijna 200 miljoen euro. Hiervan is 70 miljoen euro het nettoverlies van de netbeheerders dat voor een derde deel aan de consument en voor twee derde deel aan grootverbruikers wordt doorberekend. ''In de overige 130 miljoen euro zit onder meer misgelopen btw en energiebelastingen voor de overheid.''

    Bron
    If life keeps putting you down, You better stay high

    #2
    Re: Duizenden kwekerijen opgerold in 2013

    zo zie je in 1 oogopslag wat de staat verdient aan stroom
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Duizenden kwekerijen opgerold in 2013

      5300 Kwekerijen gesloten.
      Da's een fractie van het aantal kwekerijen volgens netbeheer.

      Is dat zo ?
      Een fractie van het aantal kwekerijen, inderdaad, als je mijn "kwekerij" ook meetelt, maar ik betaal gewoon alles.
      Ik denk dat er nog best een redelijk percentage van de grote jongens gepakt wordt.

      Ohja...Raad eens wie er meerderheidsbelang heeft in netbeheer ?
      Precies, ook weer die roverheid.

      En dat verhuren aan malafide personen is ook BS. Net of je dat kan zien ?
      Er komt echt geen Oost-Europees type met een baard van 3 weken en een vage Roemeense identificatie vragen of hij je pandje een half jaartje kan huren.
      Daarvoor komt gewoon een nette man, evt. in een net pak, met (soms goede vervalsing van) alle benodigde papieren.
      Je moet als verhuurder goed bij de pinken zijn om ze eruit te vissen, en vaak lukt dat niet.

      Mgoed, verder is het natuurlijk prima dat die organisaties opgerold worden. Ik kan daar alleen maar voor zijn.
      Ik kan bijv. niet met een lekkere 'soccermom' over m'n wietplanten praten zolang criminelen mijn hobby een slechte naam bezorgen. Voor je het weet heb je bromsnor over de vloer.
      Doordat wietplantjes-kweken in zo'n kwaad daglicht gezet wordt moet ik me als een 'onderduiker in 1943' gedragen om m'n hobby uit te voeren.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Duizenden kwekerijen opgerold in 2013

        5300 kwekerijen. In 1 jaar opgerold. Dat zijn er zoiets van 14 per dag, ELKE dag. Dat vind ik onwaarschijnlijk. Zou het kunnen zijn dat ze in totaal 5300 lampen in beslag hebben genomen ?

        Het waarschuwende toontje van dat bericht : de "grote veiligheidsrisico's ivm verhoogde kans op brand" ..bah. Mijn kweekburen lopen alleen kans op ZONNEbrand als ze te lang blijven kijken. Veel binnenkwekers kopen kant en klare sets, sluiten die op een voor consumenten goedgekeurde methode aan, en betalen netjes hun stroomrekening. Toch wat armoedig hoor, dat het enige wat ze blijkbaar succesvol in de strijd kunnen gooien dat verschrikkelijke " veiligheidsrisico" is. De overheid is een groter veiligheidsrisico.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Duizenden kwekerijen opgerold in 2013

          vraag me af wat ze zouden doen met kweektenten waar paprika's instaan.
          If life keeps putting you down, You better stay high

          Comment


            #6
            Re: Duizenden kwekerijen opgerold in 2013

            bestempelen als een mislukte wietplant en je dan naast een boete voor het kweken ook nog een boete voor het "met criminele intentie aanpassen van onschuldige tuingewassen" opspelden. Examens jatten is goedkoper denk ik.
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Duizenden kwekerijen opgerold in 2013

              Als ik het goed lees, zijn die 5300 plantages waar er stroomdiefstal was? Dus eigenlijk zijn er nog meer?

              Comment


                #8
                Re: Duizenden kwekerijen opgerold in 2013

                Knip en plakwerk van de heer Opstelten net als die 30% woningbranden door wietteelt zwaar over het paard getild.
                Word tijd dat die man is gaat pensioneren een 72 jarige dementerende op zo`n belangrijke positie,SCHANDE!

                Comment


                  #9
                  Re: Duizenden kwekerijen opgerold in 2013

                  Hij mag best doorgaan maar op een daarvoor geeigende plek : een mooi groots en wijds open podium, ergens op een booreiland, minstens 200 zeemijl van elke kust.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment

                  Bezig...
                  X