Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet groeit politie boven de pet.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wiet groeit politie boven de pet.

Korting op 420shop
    TURNHOUT - De Belgische politie kan de toestroom van Brabantse wiettelers niet aan. Doordat justitie in Nederland hard optreedt tegen drugscriminelen, zoeken zij hun heil steeds vaker over de grens. Korpschef Roger Leys van politieregio Tur nhout: "Je kunt wel zeggen dat het ons boven de pet groeit, ja."
    Sinds de oprichting van de Taskforce Georganiseerde Criminaliteit, alweer ruim drie jaar geleden, treedt de politie in Brabant harder en eerder op tegen wietbendes. In BelgiŽ zijn er minder politiemensen en is minder geld beschikbaar voor de opsporing van wietplantages en het oprollen van de bendes die hierachter zitten.

Topje van de ijsberg
    Hierdoor lijkt BelgiŽ, en dan met name de Vlaamse grensstreek met Nederland, een paradijs te zijn geworden voor Brabantse wiettelers. Leys: "Zo'n tien jaar geleden rolden we in heel BelgiŽ nog maar enkele tientallen plantages per jaar op. Nu is dat al een veelvoud hiervan. In 2012 waren het er al zo'n 1100. En dat is nog maar het topje van de ijsberg, want het meerendeel krijgen we nog niet gevonden."

En dus gaat de politie in BelgiŽ op zoek naar andere manieren om de wietplantages op te sporen. Leys: "Zo willen we bijvoorbeeld meer warmtebeeldcamera's gaan inzetten. Daar hebben we sinds kort toestemming voor van een hoge rechter. En we denken eraan om op systematische wijze op basis van lijsten van leegstand woningen te gaan screenen, aanbellen zal ik het maar noemen."

KLIK HIER OM OOK EEN FILMPJE TE KIJKEN
    If life keeps putting you down, You better stay high

Re: Wiet groeit politie boven de pet.

En we zijn weer een stapje korter bij die totalitaire politie-staat.
    ĎA lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants oní

Comment

Dus men zal leegstaande gebouwen afgaan en aanbellen? Ik zie het al voor me:

-ding dong
      -... (wietkwekers houden zich koest)
      -nee Jos, er doet niemand open, het zal werkelijk leegstaan

Comment

Denk niet dat zij alleen leegstaande gebouwen gaan afgaan, is eerder voor de rust te behouden denk ik dan,
        Niet iedereen gaat het leuk vinden als ze met een warmtecamera's over je huis gaan vliegen of weet ik vee wat.

Zolang ze de hobbykweker gerust laten is het mij okť, maar zelfs daar zullen ze al wel problemen over maken.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
        Bezig...
        X