Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaccin tegen drugsverslaving in de maak

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vaccin tegen drugsverslaving in de maak

Korting op 420shop
    Onderzoekers van het Baylor College of Medicine in Houston (Texas) zeggen dat ze een veelbelovend vaccin ontwikkeld hebben tegen drugsverslaving. Het vaccin moet verhinderen dat drugsverslaafden die afgekickt zijn, hervallen.

Het vaccin zorgt ervoor dat het immuunsysteem de drugs herkent als een vreemd lichaam en het aanvalt, aldus professor psychiatrie en neurowetenschappen Thomas Kosten van het Baylor College of Medicine. Hij werkt al aan het vaccin sinds 1995.

Het vaccin is een gewijzigde versie van de drugs: er is een prote´ne aan verbonden waardoor het lichaam ze herkent als een bedreiging en antilichamen aanmaakt, legt de professor uit.

De meest veelbelovende resultaten zijn vastgesteld met coca´ne. "Het vaccin vermindert hier ook geleidelijk aan de hoeveelheid coca´ne die de hersenen bereikt, aldus Kosten. "Het is een traag proces en patiŰnten ondervinden dan ook geen afkickverschijnselen. De antistoffen zullen zich ook langzaamaan opbouwen. Wie coca´ne blijft nemen zal daar alsmaar minder sterke effecten van ondervinden".

Ook tabak

De onderzoekers hopen dat het vaccin ook bij andere drugs en zelfs tabak zou werken.

Bij de proeven van het vaccin tegen coca´neverslaving werden over een periode van drie maanden vijf injecties toegediend. Het moet nu wel nog op grotere schaal worden getest voor het vaccin kan worden goedgekeurd door de FDA, het Amerikaanse agentschap dat geneesmiddelen en voeding controleert.

Verscheidene Europese onderzoekers werken aan een gelijkaardig vaccin tegen tabaksverslaving. Maar Kosten staat met zijn onderzoek al verder.

bron Belga

Grtz

Re: Vaccin tegen drugsverslaving in de maak

Hmm, als het echt zou werken zou het wel goed zijn, Al denk ik dat meer en meer mensen dan drugs gaan gebruiken met de gedachten dat als ze verslaaft geraken ze kunnen afkicken via dit Medicijn. Of toch niet?... Hmm hmm

peace

Comment

Het is gewoon drugs om van de drugs af te raken

Ik vind de hele pharmaceutische industrie maar geld kloppers... Ok er worden goede medicijnen gemaakt waar we tegenwoordig niet meer zonder kunnen... Maar er zijn genoeg medicijnen die geen genezende werking hebben en worden voorgeschreven aan veel mensen... Het is een miljarden industrie, een groot deel van het geld kan beter gebruikt worden!

Neem nou hooikoorts tabletten, Naar mijn mening werken de meeste tabletten nauwelijks of weinig ( spreek uit ervaring )
      Toch word er jaarlijks voor miljoenen euro's aan die tablettjes besteed... Als ze nou eens meer onderzoek doen naar de bron van de klachten... maarja dan verdienen ze niet zoveel omdat je dan niet elke keer 6 pilletjes voor Ç15 moet kopen

Ik heb gelukkig nooit hoofdpijn, als ik er al last van hem rook ik een jointje en ga ik slapen
      Maar paracetemol gebruik ik niet snel...
      Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien
        Het is gewoon drugs om van de drugs af te raken
        Neenee, het is niet zoals methadon of zo he... 't Is een vaccin, dus ik neem aan niet verslavend.
        Allez ik ken bv toch geen hardcore-tetanusvaccin-verslaafden
        You can refer to me as "Her Majesty"

Comment

whaha dat is waar

Zou wel een goede uitvinding zijn, ben benieuwd of het gebruikt gaat worden.
          Maar als je steeds minder effect krijgt van cocaine en je gaat steeds meer gebruiken krijg je steeds meer schadelijke stoffen binnen... lijkt me ook niet de bedoeling...
          Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Bezig...
          X