Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speekseltest voor drugs achter het stuur komt er

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Speekseltest voor drugs achter het stuur komt er

    Korting op 420shop
    Als alles goed gaat, wordt nog dit jaar de speekseltest ingevoerd om chauffeurs te controleren op rijden onder invloed van drugs. Dat bevestigt het kabinet van staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe.

    Tot nog toe moest de politie zich behelpen met een erg omslachtige bloed- of urinetest, waardoor de pakkans voor gedrogeerde chauffeurs erg laag lag. Sinds vorig jaar wordt door zowel politie als overheden aangedrongen op een eenvoudigere drugstest, vergelijkbaar met de alcoholtest. Daarom werd een werkgroep opgestart waarin onder meer Justitie, Mobiliteit, de universiteiten en het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) zijn vertegenwoordigd. "De groep is intussen tot een conclusie gekomen", zegt Jan Pauwels, woordvoerder van Etienne Schouppe. "Half februari komt het voorstel voor de ministerraad en als alles goed gaat, kan de nieuwe wet deze zomer door het parlement worden goedgekeurd." "Het gaat om een soort predictor die op basis van een speekselstaal aangeeft welke drug de bestuurder heeft genomen", licht Pauwels toe. Op die manier kan de politie een snelle beslissing nemen om de chauffeur uit het verkeer te halen. "Daarna gaat het staal naar het laboratorium voor een uitgebreide analyse." (TIP)

    #2
    ik heb er al aan mee moeten doen, en het werkt

    was in amsterdam en naast de alcohol controle werd er ook als test een speekseltest gedaan. deze test mocht je weigeren als je dat niet wou en je kreeg er ook geen bekeuring voor, maar omdat ik dacht dat dat niet zou werken heb ik er maar eens aan meegedaan...

    nou uit de test kwam dat ik wel onder invloed was van cannabis, en dat kan wel kloppen want ik kwam net uit de shop daaro.. wel vond ik het raar dat een maat van me die zeker 4 uur niet geblowd had ook onder invloed was van cannabis, hij was gewoon weer normaal en zeker niet stoned maar in de toekomst krijg je zelfs daar een bekeuring voor..

    dus als je moet rijden moet je een dag van tevoren niet blowen

    dus dan maar een risico lopen elke keer want dat gaat niet gebeuren

    groet

    Comment


      #3
      in spanje is het er al 2jaar(en daar is het uitgevonden ook zeide ze toen in die tijd)

      een maat van mij is in de zomer van vorig jaar tegen gehouden met controle in tilburg en daar hebben ze het toen getest,binnen 5min hong hij eraan...

      750euro boet en 2weken rijverbod...

      grtzzz

      @hobbyist: het blijft een 3dagen in je speeksel dus dan kan het wel dat ze het bij je maat ook vonden..

      Comment


        #4
        3 dagen ?
        dan gaan er veel mensen gepakt worden die dus op het moment van de afgenome test niet stoned zijn ...

        Comment


          #5
          Schandalig, een passieve roker kan dan ook tegen de lamp hangen, waar gaan we toch naar toe in dit land!

          Grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            mwah ik weet eigenlijk wel zeker dat ze dit er niet door kunnen krijgen

            deze test is gewoon niet nauwkeurig genoeg..

            bovendien kunnen ze met dezelfde speeksel test ook jou dna eruit halen en daar moet je eerst een verdachte voor een moord of iets ergs zijn anders mag je hem weigeren
            dus ik denk dat je die tests gewoon moet weigeren en dat ze dan geen poot hebben om op te staan..



            groet
            Last edited by hobbyist; 3 February 2009, 13:22.

            Comment


              #7
              nu kan je nog weigeren maar wanneer het legaal wordt en je weigerd dan moet je gewoon je auto laten staan ofzo want waarom zou je weigeren als je toch niet blowt of drinkt ofzo!
              dat is verdacht en als ze zeker willen zijn laten ze wel een dokter komen en dat kost je 150euro...

              grtzzz

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door hobbyist View Post
                mwah ik weet eigenlijk wel zeker dat ze dit er niet door kunnen krijgen

                deze test is gewoon niet nauwkeurig genoeg..

                bovendien kunnen ze met dezelfde speeksel test ook jou dna eruit halen en daar moet je eerst een verdachte voor een moord of iets ergs zijn anders mag je hem weigeren
                dus ik denk dat je die tests gewoon moet weigeren en dat ze dan geen poot hebben om op te staan..



                groet
                Procedure fout, nice!
                Grtz
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  da is toch nie eerlijk, als der nu iemand in u buurt ne joint gesmoord heeft en gij ademt da ook in zijde ook pakbaar

                  Comment


                    #10
                    nou zo fijn zal die wel niet afgesteld zijn, ik denk dat ze qua techniek al wel zover zijn dat dat dan gewoon een P van prima word en als je zelf hebt gebruikt de S van stoned haha dat word een dikke lachkick als meneer agent me dat voor het eerst zegt denk ik , is niet goed jongeman, kijk de S van stoned whahahaha

                    maar ik ben er wel van overtuigd dat ze ooit een keer een testje gaan uitvinden die wel nauwkeurig en legaal is, maar de test op de manier zoals ze hem nu willen gaat er niet doorkomen denk ik

                    groet

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door westport View Post
                      Schandalig, een passieve roker kan dan ook tegen de lamp hangen, waar gaan we toch naar toe in dit land!

                      Grtz
                      Gewoon in beroep gaan, als iedereen dit doet...
                      Het zou belachelijk zijn als je rijbewijs word afgepakt als je de vorige avond hebt geblowt
                      Veel gestelde vragen over het forum

                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #12
                        Slopen die handel, weigeren!!!!
                        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Het is zover. Ze voeren het in.

                          Comment

                          Bezig...
                          X