Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote politieactie tegen coffeeshopketen Grass Company in Tilburg en Den Bosch

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grote politieactie tegen coffeeshopketen Grass Company in Tilburg en Den Bosch

    Korting op 420shop
    TILBURG - De politie is vrijdag in Tilburg en Den Bosch bezig met een grote actie tegen de coffeeshopketen The Grass Company. Het bedrijf wordt verdacht van witwassen, hennephandel, valsheid in geschrifte, corruptie en belastingfraude. Volgens het Openbaar Ministerie zijn in totaal twintig huizen en bedrijven doorzocht. Er is niemand gearresteerd. De politie was rond zes uur nog bezig met de actie in vijftien panden.

    In Tilburg en Den Bosch zijn vrijdagochtend onder andere vier coffeeshops doorzocht. Het zwaartepunt van de actie ligt bij het kantoor van TGC Trading aan de Valkenjachtstraat in Tilburg. Dit bedrijf zou tegenwoordig los staan van The Grass Company.

    De eigenaar van TGC zegt dat de actie niet tegen hem gericht is, maar tegen The Grass Company. "Ze zullen bij mij wederom niks vinden", vertelt hij aan Omroep Brabant. "Ze zijn alles aan het doorzoeken, net als vorig jaar. Dat vind ik heel vervelend, dat kun je je niet voorstellen."

    Bankrekeningen
    Tijdens de invallen is administratie in beslag genomen en is er beslag gelegd op bankrekeningen en negentien panden. De politie verwacht vrijdag geen resultaten meer te krijgen.

    Afgelopen woensdag is in deze zaak bij meerdere invallen in het buitenland al beslag gelegd op grote geldbedragen. Er is niemand aangehouden.

    Militairen zoeken mee naar verborgen ruimten
    Aan de actie werken tweehonderd politiemensen mee samen met de FIOD, Arbeidsinspectie en een speciale zoekploeg van Defensie. De militairen komen van de legerplaatsen Oirschot en Havelte.

    De militairen zijn getraind op het zoeken naar verborgen ruimten in gebouwen. De kennis hebben ze opgedaan tijdens missies in Afghanistan.
    Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/21...doorzocht.aspx
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: Grote politieactie tegen coffeeshopketen Grass Company in Tilburg en Den Bosch

    Is dat wel (grond)wettelijk, het leger hiervoor gebruiken? Lijkt wel soort van martial law

    Comment


      #3
      Re: Grote politieactie tegen coffeeshopketen Grass Company in Tilburg en Den Bosch

      Ik weet niet Ganjax.

      Bij een inval in een woonwagenkamp enige tijd geleden hebben ze ook al het leger ingezet met deze zoekploeg.
      En bij Oudejaarsnachten in Veen is ook al sprake geweest van inzet van het leger om alles in de gaten te houden met drones.



      Het leger helpt steeds vaker bij invallen, de observatie van criminelen en het zoeken naar vermisten. Door de missies in Irak en Afghanistan heeft defensie capaciteiten ontwikkeld die heel goed op straat in Nederland toepasbaar blijken, zegt Commandant Landstrijdkrachten Mart de Kruif maandag in het Nederlands Dagblad.

      http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/30/...-in-nederland/



      Zowel de Nederlandse staat als de EU zien in toenemende mate de eigen burgers als vijand. De burger is niet meer de bron van autoriteit, maar de staat zelf. Dat geldt in toenemende mate voor Nederland, maar dit etatische, autoritaire principe is inherent in de EU


      http://www.pomonieuws.nl/2012/10/wtf-de-staat-volksvijand-nummer-1.html
      Last edited by DenSchimmige; 4 July 2014, 22:29.
      If life keeps putting you down, You better stay high

      Comment


        #4
        Re: Grote politieactie tegen coffeeshopketen Grass Company in Tilburg en Den Bosch

        Toch wel merkwaardig. Als ze dat soort grootschalige acties doen dan moet daar toch wel gerede vermoedens zijn dat er iets aan de hand is. Anders krijgen ze daar toch geen toestemming voor? Hoe kan het dan dat ze niemand arresteren?

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Grote politieactie tegen coffeeshopketen Grass Company in Tilburg en Den Bosch

          Als ik me goed herinner was er verleden jaar ook al zo'n aktie tegen dgc.

          Comment


            #6
            Re: Grote politieactie tegen coffeeshopketen Grass Company in Tilburg en Den Bosch

            Zal goed voorbereid zijn dmv plaatsen camera's en afgeluisterde telefoongesprekken.
            Arbeidsinspectie zal kijken naar illegale arbeid en uitbuiting.
            Eerst alles in kaart brengen, verdachten benoemen, inval uitvoeren, de daar verzamelde gegevens in kaart brengen, verklaringen opnemen, bewijzen verzamelen, ws nog door gaan met afluisteren en dan kijken ze wie ze wat zullen aanrekenen. Arresteren kan altijd nog.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Grote politieactie tegen coffeeshopketen Grass Company in Tilburg en Den Bosch

              Ik had mijn vloeitjes in ieder geval net op tijd binnen denk ik zo

              Comment


                #8
                Re: Grote politieactie tegen coffeeshopketen Grass Company in Tilburg en Den Bosch

                Roflol:-d
                Oorspronkelijk geplaatst door evilslt View Post
                ik had mijn vloeitjes in ieder geval net op tijd binnen denk ik zo

                Comment

                Bezig...
                X