Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moeder en drie zonen veroordeeld voor cannabiskweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Moeder en drie zonen veroordeeld voor cannabiskweek

Korting op 420shop
    De Dendermondse strafrechter heeft een 48-jarige moeder en haar drie tienerzonen uit Beveren veroordeeld voor het kweken van cannabis. Marina D.B., de 19-jarige tweeling Dennis en Denny V.G. en hun 18-jarige broer DaniŽl moeten allemaal een werkstraf van honderd uur uitvoeren of ze moeten tien maanden naar de cel. De jongens hadden een cannabisplantage op de zolder van de ouderlijke woning opgezet. Moeder wist dat, maar liet betijen.

"Startkapitaal nodig"
    De cannabisplantage met bijna tweehonderd plantjes werd op 30 juni 2007 opgerold. Ze was in november 2006 opgezet door de tweelingbroers Dennis en Denny. "We wilden een koerierbedrijf oprichten en hadden hiervoor startkapitaal nodig", zeiden ze tegen de rechter. "De plantage moest ons de nodige financiŽle armslag bezorgen, want na de dood van onze vader hadden we het thuis niet breed. Bovendien konden we geen lening krijgen."

"Oogst naar Nederland"
    Een ex-collega van hun overleden vader leerde hen hoe ze de cannabisplantage moesten opzetten. Die zou hen ook een afnemer in Nederland bezorgen. Toen de jongere broer van het gezin hoorde van de plantage, stapte die mee in het verhaal. Ook moeder was op de hoogte. "Ik greep niet in omdat ze me verzekerden dat de oogst volledig naar Nederland zou gaan, waar cannabis geregulariseerd is", zei ze tegen de rechter. (belga/svm)

Grtz

Re: Moeder en drie zonen veroordeeld voor cannabiskweek

het 'waarom' kan ik nog inkomen, maar dat die moeder zoveel planten toestaat?

Comment

Footer Left Ad

Collapse
    Bezig...
    X