Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 op 3 tieners gebruikten al eens cannabis

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 op 3 tieners gebruikten al eens cannabis

    Korting op 420shop
    Meer dan 30 procent van de Belgische jongeren tussen 14 en 16 jaar heeft vorig jaar cannabis gerookt. Dat is het hoogste percentage in de Europese Unie, zo bericht De Morgen donderdag.



    De cijfers werden bekendgemaakt door Raymond Yans, lid van de International Narcotics Control Board (INCB), het VN-orgaan dat toeziet op de uitvoering en naleving van de internationale drugsconventies. Yans noemt verschillende verklaringen voor het toenemend gebruik van cannabis door Belgische jongeren. "Kort na de versoepeling van het beleid ten opzichte van de vervolging van het gebruik van softdrugs, werd al een sterke verhoging van het cannabisgebruik vastgesteld", zegt hij. "Vanaf 2003, twee jaar na de versoepeling van het beleid, noteerde men al een sterke stijging van het gebruik bij jongeren." Voorts wijst Yans op het gedoogbeleid tegenover softdrugs in Nederland, op de nabijheid van de Nederlandse coffeeshops en op het ontbreken van primaire preventiecampagnes tegen cannabisgebruik. "Vooral voor jongeren en andere kwetsbare bevolkingsgroepen zijn dergelijke preventiecampagnes absoluut nodig", stelt hij. (BEH)

    #2
    Ja . Een bericht aan iedereen die tegen cannabis is: Julie zijn aan de verliezende hand!
    Op naar de 1op2!

    Comment


      #3
      haha 13jaar dan,valt nog mee vind ik persoonlijk!

      ik blow al van mij 11jaar(toen alleen maar in de weekends),nu al wel een jaar of 7 a 8 alle dagen...

      is al wel lang als je er zo bij nadenkt,hopelijk nog vele jaren te gaan...

      grtzzz

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door replay View Post
        Meer dan 30 procent van de Belgische jongeren tussen 14 en 16 jaar heeft vorig jaar cannabis gerookt. Dat is het hoogste percentage in de Europese Unie, zo bericht De Morgen donderdag.

        Voorts wijst Yans op het gedoogbeleid tegenover softdrugs in Nederland, op de nabijheid van de Nederlandse coffeeshops
        Altijd makkelijk met de vinger wijzen, maar toch ligt het percentage blijkbaar lager in het land waar ze coffeeshops hebben
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Idd, vind ik ook opvallend JD.

          Veel thuiskwekers daar?
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Home sweet home.

            Nou denk ook wel dat meer en meer mensen thuis een kweekje beginnen, als je eens kijkt op de shop lijsten wat een beetje weed kost.
            Dan is het vlug berekent wat na verloop het voordeligst is.

            Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Wat is dat toch altijd over die coffeeshops. In de jaren die ik rook ben ik pas het laatste jaar naar de coffeeshop beginnen gaan. Ik kocht mijn wiet vroeger altijd bij mijn vaste dealers.
              Die jongeren tussen de 14 en de 16 jaar kunnen de shops niet binnen. Laat staan hoe ze er geraken.
              Greetzz

              Comment


                #8
                is weer iets dat ze zoeken om de weed in het slechte te trekken. Ik zeg maak het legaal dan komen er minder mensen in contact met die hard drugs omdat ze niet bij de dealer moeten gaan kopen. Ik ben zo ook in de tijd in contact gekomen met de hard.
                Is nu wel gedaan (gelukkig). lets grow and blow!!!

                Comment

                Bezig...
                X