Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabisplantage die 475.000 euro opleverde, is "uit de hand gelopen hobby"

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Cannabisplantage die 475.000 euro opleverde, is "uit de hand gelopen hobby"

Korting op 420shop
    De Leuvense strafrechtbank heeft vandaag voor twee Nederlanders en een 51-jarige vrouw uit Huldenberg celstraffen tot achttien maanden gevorderd voor het houden van een cannabisplantage in Huldenberg tussen 2007 en 2011. Met 545 planten, die minstens 16 oogsten zouden hebben opgeleverd, zou het trio volgens het openbaar ministerie 475.000 euro winst hebben gemaakt.
    Een 53-jarige Nederlander, zijn vriendin van 51 jaar en een 38-jarige man uit Nederland hadden een huis uitgekozen op de Limburg de Stirumlaan in Huldenberg om daarin een cannabisplantage uit te baten. Op 30 juni 2011 viel de politie na een anonieme tip in de woning in binnen. Daar troffen de agenten 545 volwassen cannabisplanten, 3.000 euro cash, 75 centiliter vloeibare XTC, vier XTC-pillen en een kleine hoeveelheid cocaïne aan.

Volgens de openbaar aanklager ging het om een uiterst professionele plantage waarbij oogsten tot 50 kilogram geen uitzondering waren. Het parket berekende dat er een winst van 475.000 euro moet geboekt zijn. Maar volgens de Nederlanders was het slechts 25.000 euro.

"Het was een uit de hand gelopen hobby. Het is één van de domste beslissingen die ik tot hiertoe gemaakt heb. Wat er hier ook wordt uitgesproken, ik aanvaard mijn straf en zal niet hervallen. Ik wil alleen maar op het rechte pad blijven", verklaarde de oudste Nederlander. Voor hem werd achttien maanden cel gevraagd.

Zijn vriendin, die kleine klusjes opknapte, hangt één jaar cel boven het hoofd. Voor de dertiger, die instond voor het onderhoud en de evolutie van de plantage, werd bij verstek één jaar cel gevorderd.

De verdediging vraagt een veel lichtere straf. "Na veel vallen en opstaan is in 2010 de plantage goed beginnen draaien. De eerste fatsoenlijke oogst was net voor de inval", sprak de advocaat van de 53-jarige verdachte.

Het vonnis valt op 2 december.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...en-hobby.dhtml

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X