Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Harde aanpak tegen drugs leverde in Antwerpen al meer dan 2.000 boetes op

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Harde aanpak tegen drugs leverde in Antwerpen al meer dan 2.000 boetes op

    Korting op 420shop


    Het Antwerpse stadsbestuur wil het ‘drugprobleem’ hard aanpakken. Niet alleen drugsverkopers worden voortaan vervolgd, ook drugsgebruikers die tegen de lamp lopen riskeren een proces-verbaal. Zelfs bezitters van een kleine, persoonlijke hoeveelheid kunnen op de bon vliegen als hun gebruik voor openbare overlast zorgt.
    Op 1 september 2013 werd daarom in Antwerpen het systeem ingevoerd waarbij meerderjarige drugbezitters en/of druggebruikers die op de openbare weg of op het publieke terrein op heterdaad betrapt worden in hun bezit en/of gebruik, vanwege de politie een onmiddellijke minnelijke schikking ( O.M.S.- DRugs ) aangeboden krijgen. Het bedrag is afhankelijk van de aard van de drugs. Bezit van cannabis levert een boete van 75 euro op. Voor andere verdovende middelen als harddrugs loopt de rekening op tot 150 euro.
    56 % betaalt keurig
    Tussen 1 september 2013 en 31 augustus 2014 werden binnen het O.M.S-systeem 1997 processen-verbaal opgesteld, zo meldt het parket van Antwerpen. In de eerste acht maanden van deze periode betaalde 56 % keurig de boete. 29 % van de wanbetalers werd gedagvaard en moest voor de rechter verschijnen. 34,5 van de niet-betalers werd begeleid richting hulpverlening. De overige 36,5 % van dossiers van wanbetalers werd geseponeerd wegens gebrek aan bewijs of toegevoegd aan bestaande dossiers.
    http://www.gva.be/cnt/dmf20141105_01...mpaign=seeding

    #2
    Re: Harde aanpak tegen drugs leverde in Antwerpen al meer dan 2.000 boetes op

    Wat zou die maatregel opbrengen aan boetes nu het een federale aangelegenheid geworden is?
    Dan weet je meteen waar het om gaat!

    Comment


      #3
      Re: Harde aanpak tegen drugs leverde in Antwerpen al meer dan 2.000 boetes op

      Het zal zo lang duren tot het duurder wordt om de boetes te innen, dan dat ze opbrengen. Wordt het te duur door het extra gerechtswerk en het nu al overbelaste gerechtssysteem raakt nog meer overbelast, dan zal het systeem crashen en zal de war-on-drugs hier in la Belgique een verloren feit zijn.
      Je kan er jaren tegen vechten en denken dat het niet helpt om te vechten tegen de war-on-drugs. Het probleem is de vergrijzing, nog heel wat conservatieve stemmers ertussen die tegen cannabis zijn. Eenmaal de anti-cannabisgeneraties van deze aardkloot verdwenen zijn, zal onze leefwereld er heel anders gaan uitzien. Tegen dat die generaties verdwenen zijn, hebben de generaties die openminded opgegroeid zijn met cannabis, voor het zeggen dus stemmen hebben.

      In mijn ideale wereld beleef ik deze met een open gereguleerd gebruik van cannabis. En hopelijk is die er met 20 jaar max. Blijven dromen en vechten dus.

      Comment


        #4
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Harde aanpak tegen drugs leverde in Antwerpen al meer dan 2.000 boetes op

          Q, het bericht gaat toch over wat dat nu opgebracht heeft na een jaar, die regel in Antwerpen toe te passen.

          Comment


            #6
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Harde aanpak tegen drugs leverde in Antwerpen al meer dan 2.000 boetes op

                Sorry Shiva Ketama, maar ik moet je tegenspreken.

                Het is inderdaad zo dat veel mensen die tot de oudere generaties behoren vaak tegen cannabis zijn, gewoon omdat ze het niet kennen.
                Maar denk nu niet dat het bij de jongere generaties veel beter is en dat zij niet rechts stemmen.
                Ik ben in het verleden al vaak scheef bekeken geweest door leeftijdsgenoten omdat ik een jointje opstak, ook al was ik op dat moment al meerderjarig.

                Dit waren dan mensen die het zelf nog nooit geprobeerd hadden of het eens een keertje probeerden (terwijl ze al alcohol hadden gedronken op dat moment) en het veel te hard voelden binnenkomen. Die mensen vertelden me dan dat ze cannabis een harddrug vinden en als ik dan vroeg of ze op dat moment al licht aangeschoten waren antwoordden ze 'Ja, maar wat heeft dat er mee te maken?'

                Het grootste probleem is dat veel mensen niet overweg kunnen met diversiteit en bang zijn voor hetgene wat ze niet kennen, ze aanvaarden het niet dat anderen anders denken of andere levenskeuzes maken dan zichzelf.
                Bij de jongere generaties is het wat dit betreft misschien een tikkeltje beter gesteld dan bij de oudere maar niet veel hoor.

                Comment

                Bezig...
                X