Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom je van cannabis zoveel honger krijgt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarom je van cannabis zoveel honger krijgt

    Korting op 420shop
    Misleiding van het hongercentrum
    Voor het onderzoek gebruikten de wetenschappers muizen met verschillende signaleringen in hun zenuwen. Hun hersenactiviteit werd vervolgens gemonsterd nadat ze werden blootgesteld aan de drug. De studie, die in het blad 'Nature' werd gepubliceerd, toonde aan dat de muizen die met cannabis in contact kwamen, hongerig werden. De oorzaak hiervan was het dat het hersencircuit dat normaal voor een verzadigd gevoel zorgt, plots een boodschap van honger begon uit te zenden.

    "Door te observeren hoe het hongercentrum in de hersenen reageert op marihuana, konden we zien waar de honger die we na het roken van een joint voelen vandaan kwam", zegt professor Tamas Horvath van de Yale-universiteit. "Hierdoor ontdekten we dat het mechanisme dat onze honger normaalgezien uitschakelt plots de bron van onze honger werd. Je kan het een beetje vergelijken met op de rem van een wagen trappen, en vervolgens een versnelling sneller beginnen rijden. Het hongercentrum van onze hersenen wordt dus misleid." Die ontdekking zou er nu kunnen voor zorgen dat mensen die hun eetlust verliezen ten gevolge van een ziekte geholpen kunnen worden. Daarnaast kan het er ook voor zorgen dat we ons niet langer overeten. Uiteraard is er hiervoor nog meer onderzoek nodig.

    Bron: HLN.

    #2
    Re: Waarom je van cannabis zoveel honger krijgt

    - mooie tekst...
    - die muizen wou ik wel eens zien lopen....

    Comment


      #3
      Re: Waarom je van cannabis zoveel honger krijgt

      Allemaal wel leuk, maar ik zou vooral willen weten waarom dat net uitgeschakeld wordt.
      En waarom net je bloedvaten verwijden, je spieren slapper gaan aanvoelen, ...

      Dat je ogen rood worden snap ik wel hoe dat komt
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #4
        Re: Waarom je van cannabis zoveel honger krijgt

        Yep, ik had het ook gelezen, maar vond het een slap verhaaltje.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Waarom je van cannabis zoveel honger krijgt

          Slappe spieren komt van het zuurstof tekort in de spieren omdat THC zicht met zuurstof bind. Zeggen "ze".

          Comment


            #6
            Re: Waarom je van cannabis zoveel honger krijgt

            Maar je spieren krijgen zuurstof dat getransporteerd word door je bloed, en aangezien je bloedvaten verwijden moeten deze toch net meer zuurstof krijgen?
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #7
              Re: Waarom je van cannabis zoveel honger krijgt

              Meer getransporteerd en dat gaat door grote aderen beter. Je hartslag gaat ook iets omhoog. Btw ik krijg van spacecake 10 meer vreetkick dan van een jointje of veep.

              Comment

              Bezig...
              X