Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

    Korting op 420shop
    18 maart is het weer eens zover: de provinciale verkiezingen! Tijd dus om eens de balans op te maken en te kijken welke partijen nou voor en welke partijen tegen cannabis zijn.
    Cannabisliefhebbers zullen bepaalde partijen moeten vermijden, en omdat het tijd wordt dat het huidige cannabisbeleid een keer positief veranderd moet worden zullen WIJ als liefhebber onze stem moeten laten gelden!
    Het huidige beleid zorgt voor onduidelijke regels, waar WIJ als liefhebbers de dupe van geworden zijn, en nu sinds 1 maart de nieuwe growshopwet ook door onze strot geduwd is moeten we verenigen, en de eerste kans die we daar voor krijgen zijn de provinciale verkiezingen.
    Oke het zijn niet de verkiezingen voor de 2e kamer, maar als WIJ, de burgers, laten zien dat we het met het huidige kabinet hebben gehad, en we massaal op iets anders gaan stemmen, dan kan het niet anders dan dat we ook snel naar de stembus kunnen om daar orde op zaken te stellen.
    Op dit moment is het gedoogd om cannabis te verkopen in een coffeeshop (de voordeur), maar het aanleveren van de cannabis (de achterdeur) is niet geregeld, en dat zorgt voor vreemde praktijken. Het mag niet zo zijn dat de aanvoer van cannabis crimineel is, want de wiet moet toch ergens vandaan komen?, dat weten jullie, dat weet ik, dat weet meneer Opstelten, en toch wordt de kweek keihard aangepakt.
    Er zijn partijen die gaan voor het reguleren van de wietteelt, dat wil zeggen dat de overheid en gemeente uitkiezen wie er mag kweken, aan wie ze moeten leveren, en daarnaast strijkt de overheid een mooi aantal euro’s op, terwijl WIJ, de hobbykweker nog harder zullen worden aangepakt. Is dat waar we heen willen?, of gaan we dan liever voor de partijen die voor totale legalisering staan?, zodat wij lekker ons wietje kunnen kweken, zonder dat we het risico lopen ons huis uitgezet te worden.

    De rest mogen jullie zelf gaan lezen op:
    http://www.wietblog.com/06-03-2015-v....UeRmLeNE.dpuf


    If life keeps putting you down, You better stay high

    #2
    Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

    De vraag is of je het thema belangrijk genoeg vindt om er je stemgedrag aan aan te passen. Regularisatie of niet, voor mij wegen de nadelen van linkse partijen niet op tegen de voordelen. Zo kom je er natuurlijk nooit, maar ik ga gewoon niet akkoord met alle andere partijpunten. Ik woon nu wel in Belgie, maar bij ons is het net hetzelfde. Ik rij bv met een 3000cc, wat zou ik op groen gaan stemmen? Schiet in mijn eigen voet op die manier.

    Comment


      #3
      Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

      PvdA is ook altijd een keus! :p maar ja hobby kweken zal misschien een probleem worden of misschien ook niet.

      Het is alleszins een goede richting!

      Comment


        #4
        Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

        Vlgs. het artikel waar Schimmie naar verwijst is hobbyteelt van Cannabis alleen toegestaan bij SP en Groen Links.

        Quote uit het artikel

        De conclusie is duidelijk!, ga je voor regulatie of legalisatie?
        Ben je een voorstander van regulatie kies je voor de PVDA, 50Plus, of de D66.
        Wil je toch liever de vrijheid om rustig te kunnen kweken, kies dan voor de SP of groenlinks.
        Aan jullie de keuze!!

        Maar er zijn natuurlijk veel belangrijker reden om te gaan stemmen.

        Kan je niet kiezen , misschien kan

        www.stemwijzer.nl

        of

        http://www.cannabis-kieswijzer.nl/

        je verder helpen, succes !
        Last edited by Stemma; 10 March 2015, 12:16. Reden: N.a.v. opmerking Q een quote uit het bedoelde artikel geplaatst.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

          Groen links zegt op die pagina niets over eigen-gebruik-thuiskwekers, alleen :

          Groenlinks wil legaliseren, wel moeten verkopers een vergunning krijgen en aan strenge kwaliteitseisen voldoen

          Leuk en aardig, maar ik ga geen vergunning aanvragen (betalen) voor 4 plantjes, verkopen doe ik niks, en ik heb m'n eigen kwaliteitseisen.
          En het is exact wat Beowulf zegt, ik ga nooit op de SP stemmen vanwege al hun andere punten waar ik me niet in kan vinden.
          Dan maar crimineel.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

            D66 strijd al jaren voor legalisering van cannabis.

            Ze mogen van mij wel meer macht krijgen in de 1e kamer, dan de verhoudingen maar naar de klote.
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

            Comment


              #7
              Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

              Legalisatie kan ook zijn zoals het is met alcohol he. Het wordt legaal geproduceerd, verdeeld, verkocht, gebruikt. Maar dan ga je er voor betalen en met zo'n produkt gaat dat naar 15 euro / gr wsl. Dat werkt de illegale straathandel in de hand en zou mss ook het einde betekenen voor de hobbyist. Voor mij is het goed zoals het nu is. Ik kweek zelf en dat kost amper iets. 1 of 2 runs per jaar in alle stilte en klaar. Ik doe dat al bijna 10 jaar zonder problemen.

              Comment


                #8
                Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

                Mijn stem gaat naar de Libertarische Partij Brabant.
                Veel gestelde vragen over het forum

                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

                  m1mx9ddacrg0_std640.jpg
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #10
                    Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

                    Het gaat om het gebaar.
                    Het volk probeert iets duidelijk te maken.
                    Feiten waar andere partijen zich niet aan durven branden, en de andere kant opkijken.

                    Yep, ik zou de partij van Pim stemmen, maar die is het zwijgen opgelegd.
                    Het clubje van Geert dan ? hmm, ben ik het ook niet overal mee eens.
                    Hij is niet echt de slimste van de klas, en z'n partijgenoten hebben helemaal niet vooraan gestaan bij het uitdelen van IQ's.

                    Ik weet het nog niet, op zoek naar het minst van alle kwaden.
                    't Zal wel iets lokaals worden.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

                      Zolang wij burgers geen initiatief tonen omtrent cannabis zal er weinig veranderen.
                      Maar duidelijk is dat VVD,SGP,CU en de PVV Zoals Dinges benoemde tegen HASH zijn!
                      Dus jullie weten het Hashkikkers geen hash voor jullie

                      Comment


                        #12
                        Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

                        De pro legaliserings partijen pvvd sp en d66 staan in ieder geval op winst.
                        Baas in eigen brein.

                        Comment


                          #13
                          Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

                          Maar de christen unie ook
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

                            Ik heb nooit begrepen dat wanneer er sprake is van scheiding van kerk en staat het mogelijk is partijen te beginnen die hun standpunten hebben gebaseerd op religie.
                            The Lobbyists of Delusions.

                            Wikipedia: Van scheiding van kerk en staat is sprake wanneer de kerkelijke macht en staatkundige macht niet in dezelfde handen zijn en zij geen beslissende invloed op elkaar uitoefenen.
                            Baas in eigen brein.

                            Comment


                              #15
                              Re: Verkiezingen: Stem jij groen? stem cannabis!

                              Nja, net als in het onderwijs betekent die c niks meer.

                              Comment

                              Bezig...
                              X