Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Justitie ziet nultolerantie voor cannabis niet zitten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Justitie ziet nultolerantie voor cannabis niet zitten

@ Tenshinhan, Beowulf is totaal niet agressief hoor. Hij noemt je naïef maar hij had een hoop andere verwijten naar je hoofd kunnen gooien.
    Ergens heb je een beetje een punt, ik heb tijdens de periode voor de verkiezingen op de site van de N-VA (ken je vijand ) een stelling gelezen dat ze tegen recreatief gebruik zijn maar mits het nodige onderzoek en duidelijke regels medicinaal gebruik in bepaalde gevallen zoals kanker, MS... wel zouden willen toelaten.
    Zo waren er nog een hoop stellingen die erop wezen dat ze ook voor de lagere sociale klasse zouden opkomen en ook voorstanders zijn van diversiteit. (yeah right!!!)

Dat was natuurlijk allemaal gelogen, ze hebben zich bij het brede publiek progressiever voorgedaan dan ze eigenlijk zijn. Het brede publiek houdt zich in het algemeen niet bezig met te diep nadenken en tussen de lijntjes door lezen. Ze hebben tijdens de verkiezingstijd heel België gebombardeerd met propaganda.
    Vaak spraken ze zichzelf ook tegen maar ze weten best ook wel dat de meeste mensen verschrikkelijk selectief zijn wat de informatie die ze opnemen betreft.
    Een beetje nadenken kost nu eenmaal tijd en moeite en dat is... vermoeiend

Beowulf noemde je naïef omdat je in de val bent getrapt van hun propagandamachine. En hij heeft gelijk.
    Maar hier moet je ,je niet over aangevallen voelen hoor want je bent bijlange niet de enige.
    Er is geen enkele politieke partij in België die consequent, rechtlijnig en eerlijk is maar de partij die zich het meest zo opstelde bleek achteraf ook de grootste leugenaar te zijn en nu zitten ze daar achter het roer van de regering terwijl wij met de gebakken peren zitten.

Comment

Ja, is dus ook wat ik bedoelde. Er is veel beloofd maar weinig uitgevoerd,ja totaal het tegenovergestelde.
      Met "agressief zijn" bedoelde ik dat er een manier is van reageren, ik ken jullie niet en en omgekeerd ook niet dus enige respect zou leuk zijn.

Comment

Tja als het over tegengestelde politieke meningen gaat kan het gesprek niet altijd even vriendelijk verlopen.
        Zolang hij in de regering zit zal er niets gebeuren, anders was het al lang legaal als je het mij vraagt.
        Dit is niet juist. Legalisering wordt al zo'n 20 jaar regelmatig ter sprake gebracht in het parlement, meestal door jongere politici.
        Vincent Quickenborne van de VLD bijvoorbeeld toen hij wat jonger en idealistischer was.

Ze worden dan altijd teruggefloten door de oudere leiders van hun partij die in het Europees parlement zetelen of banden hebben met of zetelen in verschillende ondernemersorganisaties. Die ondernemersorganisaties trekken de kar van de multinationals; bedrijven zoals INBEV, verschillende farmareuzen, de tabaksindustrie...
        Die instanties gaan het meeste verlies lijden wanneer cannabis wordt geregulariseerd want zij kunnen geen patenten aanvragen op een hele plantensoort.

De politici trekken op hun beurt dan weer de kar van de ondernemersorganisaties want hen wordt een bestuursfunctie of andere financiële voordelen beloofd wanneer ze wetten opstellen die geld in het laatje brengen van de multinationals.

Ik heb het nu wel heel simplistisch uitgelegd maar dit is hoe het er in de politiek in het grote geheel aan toegaat.
        Willen politici geld verdienen en macht vergaren, dan moeten ze dansen naar de pijpen van de rijken der aarde.

Geld en macht zijn nu eenmaal prioriteit, duurzaamheid en rechtvaardigheid zijn bijzaak en worden vaak gezien als contraproductief.

Comment

Ze voeren niet het omgekeerde uit van wat ze beloofd hebben. Je zegt dat wiet legaal zou zijn zonder nva. Dit is de eerste regering waar ze in zetelen. Geen enkele meerderheidspartij is pro legalisatie. Dat noemde ik naief. We hebben ooit een groene minister van volksgezondheid gehad, zelfs dan is er niks veranderd.
          Stem je voor rechts dan krijg je een rechts beleid. Achteraf komen mekkeren vind ik dan een beetje uw eigen fout. Waar voeren ze het omgekeerde uit van wat ze beloofd hebben? Wat had je dan zelf verwacht toen je voor nva stemde?
          Ik heb hun punten bekeken. Was duidelijk dat dat niet mijn partij was.

Comment

Jullie kunnen precies nogal stresse voor niks. Chill out man. Doe het al 20 jaar illegaal, als ik voor legaliteit zou stemmen had ik niet nva gekozen he. Ik vond andere dingen vele belangrijker en heb daarom dus nva gekozen. Maar van al die dingen waarvoor ik en ook een derde van Vlaanderen voor nva gekozen hebben zijn er niet gekomen. En ja zonder Bart de Wever en dergelijke personen die er in het verleden ook mochten zijn zou het al lang legaal zijn.

Comment

Bezig...
            X