Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

    Korting op 420shop
    BRUSSEL -Brussel hanteert voortaan een nultolerantie voor druggebruik. Wie specifiek cannabis bezit, gebruikt of koopt, riskeert een onmiddellijk minnelijke schikking van 90 euro. Wie dat niet kan of wil betalen, wordt via voor de rechter gedaagd.


    Voorlopig is het nog een proefproject in Elsene, waar ook de Matongewijk ligt. Maar het parket wil deze nieuwe aanpak uitbreiden naar heel Brussel, zegt woordvoerster Ine Van Wymersch. Het Brusselse parket heeft voor dit project inspiratie gevonden in Antwerpen waar burgemeester Bart De Wever (N-VA) al enkele jaren een oorlog tegen drugs voert.
    Onmiddellijke minnelijke schikking
    In de Scheldestad riskeren gebruikers een onmiddellijke minnelijke schikking van 75 euro als ze met drugs betrapt worden. Brussel lanceert nu net dezelfde aanpak, maar trekt het bedrag van de schikking nog wat op. Kopers of bezitters van cannabis krijgen in Brussel een onmiddellijk minnelijke schikking van 90 euro. Als ze dat bedrag niet kunnen of willen betalen, worden ze via de snelrechtprocedure gedagvaard voor de correctionele rechtbank, legt Van Wymersch uit.
    Openbare orde
    Ze worden dan niet alleen vervolgd voor bezit van cannabis, maar ook voor verstoring van de openbare orde. En daar staan veel strengere straffen op: tot 1 jaar cel en een boete van 6.000 tot 600.000 euro.

    Vrijspraak
    De straffe plannen van het Brusselse parket hebben al tot een eerste rechtzaak geleid. Tegen een eerste gebruiker werd een forse straf van drie maanden cel en 6.000 euro boete gevraagd. Maar de rechter veroordeelde de man enkel voor het gebruik van drugs.

    #2
    Re: Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

    Flikken in Matongewijk? Hahahaha ....laat me niet lachen. Ik ben vuilnisman in Brussel en geloof me, flikken komen niet in de matongewijk. Daar hebben de flikken niks te zeggen. Niet om rasistisch te zijn of zo maar die flikken hebben geen kloten aan hun lijf om die afrikanen in de matongewijk te gaan controleren.

    Comment


      #3
      Re: Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

      Wat voor onzin is dat, zowel de nederlandstalige- als franstalige rechtbank is onderbemand, onlangs nog een discussie over het feit dat de franstaligen een deel griffiers weg haalden bij de nederlandstalige afdeling, welke zelf een tekort heeft.
      Hopen achterstallige dossiers, ze verzuipen in het werk.
      Half Brussel zit vol bendes, soort no- go zones heb je er en dan gaan ze dit doen, ik lach me te pletter.
      Het is net in het voordeel van de openbare orde dat sommigen daar blowen en chill zijn.
      Bovendien zijn de hoogtes van de boetes absurd, velen hebben daar geen nagel om aan hun gat te krabben, en die celstraffen, lol, de gevangenis zit overvol!

      Comment


        #4
        Re: Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

        Ik wil ze wel eens 90 euro zien ontvangen in de matongewijk
        - Fast Bud
        - Royal Dwarf Auto
        - Big Devil XL Auto & NY Diesel Auto

        Comment


          #5
          Re: Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

          Ik wil ze dat zien doen in Molenbeek

          Comment


            #6
            Re: Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

            De laatste tijd vlieg je nachtje de cel in als ze je in Molenbeek met iets oppakken. Zoals vroeger het geval was.

            Comment


              #7
              Re: Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

              Als ze je oppakken, lukt dat daar altijd even goed?

              Comment


                #8
                Re: Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

                1 ploeg alleen doet niets, als ze iets doen is het gepland en met 50 man 😃 je snapt wat ik bedoel he.

                Comment


                  #9
                  Re: Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

                  Als invalide heb ik ook nooit 90€ bij mij.
                  Het hangt veel af van uw houding en vd politie agent zelf. Mss ook wel de huidskleur helaas.

                  Maar vindt het vooral erg voor de medische gebruikers, die hebben het al zwaar, en nu word hun leven nog zwaarder gemaakt met angst ect....
                  En dit in de hoofdstad van Europa.

                  gr

                  Comment


                    #10
                    Re: Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tenchinhan01 View Post
                    1 ploeg alleen doet niets, als ze iets doen is het gepland en met 50 man  je snapt wat ik bedoel he.
                    Welja het is dat wat ik bedoel, ik zie ze geen 50 man optrommelen omdat er ergens een mec een joint zit te paffe, en met een paar man lukt dat nooit.
                    Daarom ik zie dat niet gebeuren, de kosten om een flikkenmassa de straat op te sturen voor wat blowers op te pakken, met eventueel rellen op de koop toe.

                    Comment


                      #11
                      Re: Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

                      Zoals popeye zegt hangt het veel van de situatie af, ras, huidskleur en ook wie je arresteert. Maar het gaat weer de arme gebruiker zijn die gaat betalen. Hoofdstad van Europa zoals je zegt.... zou een voorbeeld moeten zijn voor andere.

                      Comment


                        #12
                        Re: Brussel wil nultolerantie voor druggebruikers

                        Ik zie ni goed wat dat er mee te maken heeft. In de ogen van de meerderheid zijn ze een voorbeeld en moet drugs aangepakt worden.

                        Comment

                        Bezig...
                        X