De Amerikaanse ''stem van god'' en het ''uitleggen van dingen'' acteur Morgen Freeman vertelde de Daily Beast op woensdag dat cannabis het enigste is dat zijn pijnlijke fibromyalgia kan hendelen.
Freeman heeft ook zijn steun verdubbelt voor het legaliseren van de plant voor volwassenen van 21 jaar een ouder.
**Hij pauzeert en wijst naar de handschoenhulp(?) die uit de linker mouw van zijn pak steekt. ''Marijuana heeft vele nuttige toepassingen,'' zegt hij. ''Ik heb fibromyalgia pijn in deze arm, en het enige dat me vrijstelt is marijuana.
Ze praten over kinderen die grote epileptische aanvallen, en ze hebben ontdekt dat marijuana de situatie zodanig vergemakkelijkt dat deze kinderen een normaal leven kunnen lijden. Juist dat zegt tegen mij ''legaliseer het overal''
Cannabis heeft steeds weer bewezen onbehandelbare pijn te bestrijden en dubbele placebo gecontroleerde testen. California heeft al 19 jaar medische marijuana ter beschikking. Echter wetshandhavings groepen zoals de californische verdovende middelen officier's vereniging blijft volhouden ''marijuana is geen medicijn'' en hebben daarmee verstandige industriƫle beslissingen tegen gewerkt. Cannabis is nog steeds aan de top van de federale overheids ambtenaren lijst van gevaarlijke drugs.
** Ze zijden altijd, 'Als je dat spul rookt, raak je verslaafd' zegt een lachende Freeman. ''Mijn eerste vrouw heeft me er jarenlang geleden ingebracht. Hoe ik het neem? Op welke manier het ook komt! Ik eet het, Drink het, Rook het, Snuif het!
Deze beweging heeft al een lange weg begaan, en het krijgt benen--langere benen. De kracht is het begrijpen dat alcohol geen echte medicinale gebruik heeft. Misschien als je het drinkt dat het je even rustig houd, maar twee of drie meer en je bent fuckt up.

Mooi gezegd Morgan !
Comment