Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Burgemeester mag wietpand niet zomaar sluiten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Burgemeester mag wietpand niet zomaar sluiten

    Korting op 420shop
    http://www.powned.tv/nieuws/binnenla..._zomaar_s.html

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...sluiten__.html



    De vondst van een hennepkwekerij en een „handelshoeveelheid” softdrugs is op zichzelf niet genoeg reden om een woonhuis tijdelijk te sluiten. Burgemeesters moeten in de regel eerst een waarschuwing geven. Alleen in „ernstige gevallen” mogen ze een huis direct op slot doen, zo oordeelde de voorzieningenrechter in Den Bosch maandag.

    De zaak was aangespannen door een man uit Vught. Burgemeester Roderick van de Mortel besloot diens huurhuis voor drie maanden te sluiten, nadat daar in april een wietkwekerij was ontdekt. De rechter stelt echter dat het uitgangspunt in dit soort zaken een waarschuwing is en dat de burgemeester niet goed heeft gemotiveerd waarom hij dat niet genoeg vond en het pand wilde sluiten.
    De burgemeester beargumenteerde dat hij het signaal wilde afgeven dat woningen niet voor drugshandel gebruikt mogen worden. Daarnaast wilde hij optreden tegen „verstoring van het woon- en leefklimaat”.

    Door de uitkomst van het kort geding blijft de woning vooralsnog open. De bal ligt nu bij Van de Mortel.



    Hopelijk voor ons nette hobbykwekers een mooie zaak.

    #2
    Re: Burgemeester mag wietpand niet zomaar sluiten

    Mensen uit hun huurhuis gooien voor een kwekerij vindt ik een heel spijtige zaak.
    Onlangs heb ik ook ergens gelezen (kan de bron niet meer vinden) dat er mensen tijdelijk uit hun koophuis zijn gezet door hun burgemeester nadat er wat planten werden aangetroffen. Ook al was het hobby en werd er geen elektriciteit afgetapt.
    Maar is dat niet tegen de grondwet... 'recht op wonen' ?

    Comment


      #3
      Re: Burgemeester mag wietpand niet zomaar sluiten

      Staat ik het huur contract op gehuurde perseel mag geen cannabis worden gekweekt dus je weet waar je aan begin
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Burgemeester mag wietpand niet zomaar sluiten

        Jaja daar ben ik me van bewust dat dat in Nl zo is bij 99,9% van de huurhuizen.
        Maar onlangs was er ook iemand door een burgervader (lees: eikel) z'n GEKOCHTE huis uit geschopt voor een paar maanden.
        Dat vind ik gewoon crimineel

        Comment


          #5
          Re: Burgemeester mag wietpand niet zomaar sluiten

          @Bella

          Ondanks iets in een huurcontract staat, hoeft het nog niet toegestaan te zijn om iemand uit zijn huis te zetten.

          Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen bang waren voor de woningbouw.

          Maar als iets tegen de wet is, zoals eventueel met het recht op wonen, zou het zo maar kunnen zijn dat dit voor andere zaken ook kan gelden.

          Ik weet niet hoe het met zo'n soort zaak en jurisprudentie zit.



          Met koophuizen is het misschien wel hetzelfde verhaal.

          De hypotheekverstrekker zit dan in een zelfde soort van positie als de woningbouw.

          Het huis is nog niet van jezelf en misschien kunnen zij ook sancties tegen je nemen, zoals ontbinding van hyptoheek; of tijdelijke uithuiszetting, omdat je in hun ogen een onaanvaardbaar risico neemt (op bijv. brand),

          Terwijl het statistisch gezien, misschien gevaarlijker is om een kaars aan te steken in de avond, dan een netjes gemonteerd kweekhok te hebben.


          Daarom vind ik het wel goed dat hij een onderscheid maakt tussen "ernstige gevallen" en de andere (?) gevallen.

          Comment


            #6
            Re: Burgemeester mag wietpand niet zomaar sluiten

            Rechtszaak aanspannen tegen dit soort maffia praktijken. Gemeente Groningen flikkert je voor 3 maanden het huis ( koophuis) uit met 30+ gram wiet ( nat ! ). Boeit ze niet of het 1 plant binnen of buiten in de tuin is. 30+ gram nat en ze betrappen je ben je de lul.....

            Comment


              #7
              Re: Burgemeester mag wietpand niet zomaar sluiten

              In mijn huurcontract staat dat cannabis kweken in de woning verboden is. Maar word niets gezegd over buiten in de tuin.

              Comment


                #8
                Re: Burgemeester mag wietpand niet zomaar sluiten

                Op zich heel gek dat het kweken van cannabis verboden is, staat dat er zo expliciet?

                Zoja, staat er ook dat je geen XTC-lab mag hebben?

                Comment


                  #9
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #10
                    Re: Burgemeester mag wietpand niet zomaar sluiten

                    http://www.nu.nl/binnenland/3905054/...een-straf.html

                    Deze ja... mooi verhaal


                    Maar echt vreemd dat ze zo specifiek een plantage in je contract zetten.

                    Dat zou betekenen dat alles wat niet gespecificeerd is, dus wel mag?


                    Inderdaad niet illegaal tappen, beetje netjes de boel aansluiten, etc.

                    Dan zou het toch niet veel onveiliger moeten zijn, dan een kaarsje aan te steken, met een fles wijn achter de kiezen?

                    Zou een rechter ook moeten snappen.



                    .
                    Last edited by Faach Viechuur; 2 June 2015, 14:57.

                    Comment


                      #11
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #12
                        Re: Burgemeester mag wietpand niet zomaar sluiten

                        Ik heb ook een huur huis gehad, waarin stond dat er geen cannabis gekweekt mocht worden. Dus heb gewoon contact opgenomen met de woningbouw en gevraagd hoe het zat met 5 planten in de tuin. Kreeg het bekende "als de buren geen last hebben" verhaal. Dit omdat het onder het gedoogbeleid valt. Greetz,

                        xslt66x


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment

                        Bezig...
                        X