Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Freddy De Vilder slijpt de messen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Freddy De Vilder slijpt de messen

Korting op 420shop
    door Raymond de Frel

ZELZATE - Burgemeester Freddy De Vilder van de gemeente Zelzate is allesbehalve gelukkig met de gedachte om de twee Terneuzense coffeeshops naar het oude douaneterrein aan de Tractaatweg te verplaatsen. "Ik zal er alles aan doen om dit te voorkomen", zegt hij.

De Vilder schakelt gouverneur André Denys van Oost-Vlaanderen in om opnieuw met burgemeester Jan Lonink van Terneuzen in gesprek te gaan. "Ik heb onlangs bezoek van Lonink gehad. Hij vertelde mij over vier mogelijke locaties: direct aan de rand van Terneuzen en bij de afslagen Axel, Hulst en Sas van Gent. Dat laatste vinden wij echt onaanvaardbaar. Wij hoeven de drugsoverlast niet aan onze achterdeur. Op dit moment rijden de Fransen alleen nog maar langs Zelzate, maar ik zie ze al voor problemen op onze Markt zorgen. Die mensen zijn een gevaar op de weg. Ook al moet ik toegeven dat er nog niet veel ongelukken zijn gebeurd als gevolg van het gebruik van cannabis", foetert De Vilder.

Hij zou een keuze voor een stek aan de grens een teken van slecht nabuurschap vinden. Het oude douaneterrein was al eerder in beeld, maar ketste af vanwege verzet van de Belgische buurgemeenten. Nu blijkt dat de Belgen juridisch weinig kunnen doen tegen de verhuizing van de shops.

De Vilder: "Wij kunnen helemaal niets doen, zolang de shops op Nederlands grondgebied staan. Daarom is het zaak dat de gouverneurs en ministers eens goed met elkaar gaan overleggen. Onze minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael, is bijvoorbeeld ook ongelukkig met het 'dossier Maastricht' (waar burgemeester Leers zijn plan doorzet om zeven coffeeshops richting de grens te plaatsen, red). Het probleem is de wetgeving in Nederland. Met een verplaatsing los je de problematiek niet op."

Het geluid dat België geen verstoppertje moet spelen, omdat ook veel Vlamingen naar de coffeeshops in Terneuzen trekken, is voor Freddy De Vilder geen argument om zijn mening bij te stellen. "Het probleem is dat het aanbod van softdrugs in Terneuzen wordt gedoogd. Oké, dat is om illegaliteit en criminaliteit in te dammen, maar dat neemt niet weg dat het een Nederlands probleem is en blijft."

Grtz

Re: Freddy De Vilder slijpt de messen

Ik hoop dat die Coffeeshops daar toch komen, dan gaat belgie mss eens inzien dat wij er beter ook een paar openen met controle.

Zo houden we de mensen weg uit Nederland en dan verspillen we onze centjes in ons eigen land. Zo heeft Belgie er ook nog iets aan .

Peace

Comment

Zou de Belgische staat winst maken op z'n eigen (nog onbestaande) coffeeshops?
      Moeten coffeeshops eigenlijk taxen betalen?
      You can refer to me as "Her Majesty"

Comment

Ik heb deze vraag ook een keer gesteld aan mijn leeraares maatschappeileer, Wiet die wordt verkocht in coffeeshops die gedoogd worden zit geen belasting op, Je kan moeilijk belasting vragen als iets illegaal is.

Medicinale wiet daarintegen zit wel belasting op lijkt me...
        Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Weer iets bijgeleert

Peace

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Bezig...
          X