Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Johan van Laarhoven krijgt 20 jaar cel in Thailand (stelling)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Met moord, kindermisbruik, mensenhandel,geweld en wat mij betreft zelfs fraude heb je misschien een puntje.
    Een gedoogd product onder die noemer scharen buiten je eigen landsgrens getuigt van zwakzinnigheid.

    Ik wens je iig veel kleindochters toe.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Echt heel creatief ben je in ieder geval niet... dat is wel duidelijk. Inlevingsvermogen heb je ook niet... Respect voor andermans mening ook niet....Heb ik jou wat aangedaan? Of ben je echt van mening dat iedereen die niet jouw mening deelt maar dood moet (het liefst met marteling vooraf). Nou ja, ik zal me in ieder geval niet tot jouw niveau van communiceren verlagen, daar wordt niemand beter van en via een toetsenbordje elkaar de huid vol schelden doe ik wel lekker op Facebook. Dan weet ik (meestal) in ieder geval wie ik beledig. Maar goed, ik hoop dat ze jou niet aan je ballen ophangen en in de greppel trappen want een goed voorbeeld hoe het niet moet is soms ook wel handig.

    • Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Je bent een nobel mens.
      Maar Facebook is wel echt voor losers. Dat wel.

    • Urban
      Urban commented
      Editing a comment
      ghehehehe

    #17
    Voor het eerst maar dat klopt niet wat je zegt.

    Ganjax. Ik deel je mening voor een groot deel en dat er in deze zaak een hoop niet correct gegaan is lijkt me duidelijk. De stelling echter was "De voormalige coffeeshophouder Johan van Laarhoven is veel te zwaar gestraft in Thailand". En naar mijn mening is hij niet te zwaar gestraft.
    Dubbele strafbaarheid houd in het kort in dat als een vergrijp zowel in het gepleegde land als in het land waar men de hoofdverblijfplaats heeft strafbaar is. Het land waar je dan verblijft kan besluiten je dan te vervolgen ondanks dat je het feit in een ander land gepleegd hebt. Het feit dat hij geld heeft witgewassen ontkent hij zover ik terug kan lezen niet en witwassen is strafbaar in Nederland en Thailand (dubbele strafbaarheid). Dat is een hele smerige manier om iemand alsnog te pakken als je dat zelf niet gelukt is maar wel binnen de kaders van de wet (mogelijk wel er buiten maar dat loopt allemaal nog).
    Zou de stelling zijn geweest: "Justitie heeft er goed aan gedaan om Johan in Thailand te laten vervolgen" zou ik zeggen, nee niet bepaald
    Dubbele strafbaarheid wil zeggen dat een andere staat je moet uitleveren als de ene staat je daarom vraagt omdat je een misdaad gepleegd hebt die in beide lidstaten strafbaar zijn.
    Dubbele strafbaarheid dient om uitgeleverd te worden, niet om berecht te worden in een ander land voor feiten die niks met dat land te maken hebben maar er ook strafbaar zijn.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nu moet ik toegeven dat ik niet volledig op de hoogte ben maar hij werd toch al verdacht voordat hij naar Thailand ging? En zo ja, dan weet je toch dat ze je linksom of rechtsom komen halen?

    • Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Je springt vrij makkelijk met andermans kostbare levensdagen om.
      GL of d66 stemmertje zeker?

    • Ganjax
      Ganjax commented
      Editing a comment
      Maar die man ging al jaren naar Thailand, die is niet naar Thailand gevlucht he. Het is niet dat er een aanhoudingsbevel was en hij dan maar vertrokken is.
Bezig...
X