Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Helft Nederlanders wil gereguleerde cannabisteelt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Helft Nederlanders wil gereguleerde cannabisteelt

    Korting op 420shop
    Ik weet dat iedereen het gewoon op NU.NL kan lezen maar veel zullen het missen daarom post ik het hier


    Vijftig procent van de Nederlanders is voor het reguleren van cannabisteelt. Dat is ruim boven het percentage dat tegen het gedoogbeleid voor cannabisteelt is, namelijk 37 procent.


    Dertien procent van de respondenten heeft hier geen mening over, blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Motivaction. Het onderzoek is gedaan in samenwerking met de Groningse hoogleraar Jan Brouwer.
    Op dit moment wordt de verkoop en het gebruik van cannabis gedoogd, maar de teelt en verkoop van de softdrugs is strafbaar.
    Uit het onderzoek onder 1.019 Nederlanders blijkt dat 66 procent van de Nederlanders dat gedoogbeleid 'hypocriet' vindt.

    Motvaction heeft de respondenten drie opties voorgelegd, namelijk het verbieden, reguleren of volledig vrijgeven van de hennepteelt.
    De meerderheid (57 procent) koos voor gereguleerde hennepteelt. Daarnaast wil 29 procent dat het verboden blijft, en 14 procent is voor het vrijgeven van de teelt.

    38.png Gaat het dan toch gebeuren?

    http://www.nu.nl/binnenland/4192824/...abisteelt.html




    #2
    Re: Helft Nederlanders wil gereguleerde cannabisteelt

    Van mij hoeft het niet, ik kweek liever zelf m'n wiet.
    Da's een stuk goedkoper ook.

    Helaas is daar maar 14% voor.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Helft Nederlanders wil gereguleerde cannabisteelt

      Mag best gereguleerd worden gelegaliseerd. Dan mag het dus iig.
      Het hele verbod blijft een belachelijk iets.

      Ook oud en nieuw van enkele dagen geleden geen enkel slachtoffer door wiet en wederom weer veel slachtoffers door alcohol.

      Comment


        #4
        Re: Helft Nederlanders wil gereguleerde cannabisteelt

        Als het gereguleerd wordt ben je veel slechter af. Dan wordt thuisteelt sowieso ook gewoon strafbaar. Denk dat er een aantal het verschil niet goed zien tussen reguleren en compleet vrijgeven. Dat is wat je moet hebben. Reguleren betekent nog duurdere wiet in de coffeeshop en nog strengere straffen voor wie kweekt en geen vergunning heeft.
        Kan je hooguit voor een minimumloon ergens in een plantage gaan werken uitgebaat door de gemeente. Jeej.

        Comment


          #5
          Re: Helft Nederlanders wil gereguleerde cannabisteelt

          Dan moet je straks je kweekexamen gaan doen voordat je een vergunning krijgt....uuh, moet kopen...

          Comment

          Bezig...
          X