Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

    Korting op 420shop
    Volg het Amerikaanse voorbeeld en maak van de Nederlandse coffeeshops gesloten cannabisclubs." Dat bepleit Wernard Bruining, de Nederlandse cannabisdeskundige en oprichter van de eerste coffeeshop ooit in Amsterdam. Op die manier houd je minderjarigen buiten de deur en kunnen coffeeshophouders controleren wie er bij hen binnenkomt.

    Wie een jointje wil roken in zo'n cannabisclub moet zich eerst laten registreren. Dat kan volgens Bruining bijvoorbeeld aan de hand van een zogeheten nickname en een vingerafdruk, zoals dat in Nijmegen al gebeurt. Zo kan een coffeeshophouder precies zien wie er binnenkomt en hoe vaak. "Als dat een paar keer op een dag gebeurt, kan dat verdacht zijn, omdat het misschien een dealer is."

    Drugs bestellen
    De clubs kunnen uitkomst bieden voor het voornemen van het kabinet om alle coffeeshops te sluiten die zich binnen een afstand van 250 meter van scholen bevinden. "Als ze een bordje op de deur hangen met 'gesloten club', dan zijn ze bevrijd van de aantijgingen dat coffeeshops aan minderjarigen verkopen. Bovendien bestellen steeds meer jongeren hun hasj of wiet tegenwoordig gewoon via een 06-nummer bij een dealer", weet Bruining.

    In de Verenigde Staten zijn soortgelijke cannabisclubs al een tijdje een feit. De zogeheten medical marihuana clubs krijgen hun leden daar vooral via doktersvoorschrift. Gebruikers kunnen op vertoon van een recept een pasje halen bij de gemeente. Sinds het aantreden van president Barack Obama is in de VS volgens Bruining bovendien een nieuwe wind gaan waaien. Hij heeft de politie verboden nog invallen te doen bij deze clubs. "Als het zo doorgaat, zijn er over drie of vier jaar duizenden clubs in Amerika."

    'Ver van hun bed show'
    In Nederland moeten de coffeeshophouders nog erg wennen aan het idee, zegt Bruining. "Cofeeshophouders zijn niet meer de pioniers van vroeger, maar behoudende winkeliers." Ze reageren volgens hem wel positief, maar vinden het nog een beetje een 'ver van hun bed show'. Ondanks die terughoudendheid denkt Bruining dat de cannabisclub over een jaar of drie al wel tot Nederland doordringt. "Helemaal als de coffeeshophouders ontdekken dat ze 5 euro per registratie kunnen verdienen." (anp/adv)


    29

    bron: HLN.be

    grtjs

    #2
    Re: maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

    lolzz voor die 5 euro, als die clubs via een apparaat gecontroleerd worden en wss de overheid deze info kan in kijken zullen ze op elke gram btw betalen. (denk niet dat ze dat zien zitten)

    gtzz

    Comment


      #3
      Re: maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

      Over de levering van wiet is volgens het Europese recht (zesde richtlijn) geen BTW verschuldigd, omdat dit een verboden rechtshandeling is. (de zelfde regeling is ook van toepassing voor de levering van vals geld). Dus over de omzet van cannabis is de shop geen BTW verschuldigd. Als tegenhanger wilde de belastingdienst de voorbelasting (de aan de shop in rekening gebrachte omzetbelasting) niet teruggeven aan de shopexploitant. Het gerechtshof heeft de belastingdienst teruggefloten: de shophouder krijgt nu keurig de btw, die hem in rekening is gebracht terug, maar hoeft over zijn cannabis omzet geen btw af te dragen.

      Xtreme
      Last edited by Xtreme; 16 November 2009, 20:40.

      Comment


        #4
        Re: maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

        Gesloten club ?
        Dan kan er toch niemand meer naar binnen?

        Grtz.

        Comment


          #5
          Re: maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Robba View Post
          Gesloten club ?
          Dan kan er toch niemand meer naar binnen?

          Grtz.

          Is dat sarcasme of snap je het niet??

          Ze bedoelen dat er maar een "select" groepje meerderjarige gebruikers er binnen kan geraken. En dat ze juist weten hoeveel mensen er langs komen en wie teveel.


          MVG
          Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

          Comment


            #6
            Re: maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

            Xtreme dat is ook niet meer dan logisch, de btw wordt immers niet verrekent over de wiet daar er geen btw bij inkoop betaald is ook het zou dus in dit geval enkel als marge verkoop aangemerkt kunnen worden waarover btw afgedragen zou kunnen worden, dit zal inderdaad het knelpunt zijn binnen de wet, over de overige omzetten denk aan paper, tips, kopje thee etc. is een coffeeshop houder ook gewoon btw plichtig en heeft natuurlijk het recht op verrekening van voorbelastingen.

            Comment


              #7
              Re: maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Creezr View Post
              Is dat sarcasme of snap je het niet??

              Ze bedoelen dat er maar een "select" groepje meerderjarige gebruikers er binnen kan geraken. En dat ze juist weten hoeveel mensen er langs komen en wie teveel.


              MVG
              Besloten bedoel je dus .
              Grtz.

              Comment


                #8
                Re: maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

                @Xtreme dat is ook niet meer dan logisch

                Debiel,ik noemde dan ook alleen de cannabis omzet. De shophouder is inderdaad partieel belastingplichtig voor de overige leveringen en diensten.
                Dat kunnen andere ondernemers ook zijn: bijvoorbeeld notarissen. Bekijk maar eens een gespecificeerde factuur van de levering van een registergoed: de diverse diensten worden gesplitst in vrijgestelde en belaste prestaties. De in rekening gebrachte BTW, de voorbelasting, wordt dan naar rato van de omzet gesplitst in een aftrekbaar en een niet aftrekbaar deel.
                De margeregeling, die jij aanhaalt is niet van toepassing. Die geldt onder meer bij marge-auto's bij autobedrijven. De margeregeling ziet op gebruikte (tweedehands) goederen, die eerder in gebruik zijn geweest bij niet BTW-plichtige natuurlijke en rechtspersonen. Het wettelijk knelpunt bij de levering van cannabis zit in de zesde BTW richtlijn.
                Er zijn hengelsportwinkels, die zeeaas zoals pieren en zagers verkopen. Ze moeten gewoon BTW afdragen over de vergoeding en niet over de marge (brutowinst). Zoals je wellicht weet verstrekken pieren- en zagerstekers geen factuur. Ze leveren gewoon "zwart" net als de broodkwekers. Ondernemers die van de margeregeling gebruik maken worden niet gekort op de voorbelasting.
                De belastingdienst ging gewoon op zijn bek met zijn stelling dat een verboden rechtshandeling/levering/dienst op de zelfde manier moest worden behandeld als een vrijgestelde rechtshandeling/levering/dienst. Verschuldigdheid van BTW kwam volgens de meervoudige belastingkamer van het gerechtshof gewoonweg niet aan de orde: geen BTW over de vergoeding en ook geen BTW over de marge.
                Omdat ik een adviserende functie heb gehad bij dit proces van rechtsvinding (niet bij de procedure zelf) staat me de materie goed voor de geest.

                Xtreme
                Last edited by Xtreme; 17 November 2009, 09:11.

                Comment


                  #9
                  Re: maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

                  okee, was niet exact op de hoogte van deze zaken, heb zelf enkel ervaring in dit geval met het importeren van auto's uit de VS, waarbij ik ook een zaak heb gehad daar ik over een auto ouder dan 30 jaar 6% btw betaalde bij invoer ivm historisch belang etc. maar bij verkoop wel 19% moest afdragen..

                  dat is toen ook rechtgezet, al is het wel altijd een kwestie van lange adem met de blauwe brieven brigade

                  Comment


                    #10
                    Re: maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

                    De meeste van dit soort procedures wordt gewoon verknald omdat de rechtsvraag verkeerd wordt benaderd. De belastingdienst probeert een rechtsregel/artikel die niet op de materie ziet naar analogie toe te passen. (standpunt: het ligt min of meer in de buurt van een regel en een redelijke wetstoepassing brengt met zich mee deze regel toe te passen). Als je op dit argument ingaat sla je gewoon een belangrijke stap over.
                    Het verweer moet luiden: Dus als de wetgever geen specifieke rechtsregel heeft opgenomen mag geen andere rechtsregel worden toegepast om het gewenste resultaat te bereiken.


                    Xtrreme
                    Last edited by Xtreme; 17 November 2009, 10:34.

                    Comment


                      #11
                      Re: maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

                      Wat een onzin.......... ik zou zeggen neee

                      laat de wiet teelt nu maar eens gewoon legaal worden
                      NLX outdoor kweek 2011
                      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                      Comment


                        #12
                        Re: maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wierie Wierie View Post
                        Wat een onzin.......... ik zou zeggen neee

                        laat de wiet teelt nu maar eens gewoon legaal worden
                        Chuuuch!

                        Ik zie Marlboro en Inbev handelaren ook niet in de bak zitten terwijl onze ondernemende broerders en zusters opgesloten,berecht,bestraft en met de vinger nagewezen worden.

                        Rook onze sigaretten,drink onze alcohol maar iets dat al ouders is dan beschaving zelf nee...Beschavingen die gemaakt zijn dank aan de heilige plant dat vergeet iedereen.
                        We zijn terug in tijden van meelopers en jaknikkers gekomen beste vrienden.Preuts braaf en alles achter gesloten deuren.
                        Ik pleit niet voor decadente elke dag carnaval toestanden maar voor terug bevrijding,Bevrijding van mensen te geven wat ze nodig hebben om harde realiteit dragelijker te maken,pijn te verzachten en sociale omgang te versoepelen.

                        Cannabis clubs zijn wel de toekomst denk ik voor beide kanten van de grens.Laat ze btw op plakken,mensen gaan er niet minder voor gebruiken.
                        Ik weet niet wat je in NL betaald voor een pint maar hier vind je niet snel nog een zaak waar je minder dan 1.80 betaald.Veel restaurants die snel al naar en boven 2 euro durven gaan en ik ga niet minder dan vroeger eten en drinken.En trouwens de pro kwekers hier kunnen ineens al zelfstandige statuut krijgen.Altijd werkzekerheid geen vervuilingen,recyclage.Ik zie geen nadelen buiten duitsers,fransen en engelsen die beetje alles naar de klote komen helpen,onderkotsen en cannabis gebruik een slechte naam geven.
                        Ik denk dat niet veel verschil gaat geven enkel dat ge gebruiker gewoon gerust kan zijn en geen stress moet hebben(hier in BE toch) voor patrouilles en gestapo kut flikken die onze wiet in beslag nemen om ons gewoon ne kloot af te trekken.

                        Kwekers,Medicshe wereld en breedenkdende politiekers sluit de ogen open de armen en laat ons stoppen met dat geheimzig gedoe godverdomme,
                        Als we da maya's mogen geloven is het binnen 2 jaar gedaan met deze aardkloot dus...gimme a light

                        Comment


                          #13
                          Re: maak van coffeeshops gesloten clubs!!!

                          het leukste stukje heb ik door google laten vertalen :

                          "Verbod werkte niet de eerste keer," zei Madeline Martinez, 58, een voormalige gevangenis cipier, die loopt het cafe. "Het is gewoon een cultuur van gangsters en moordenaars. En nu is het weer gebeurt. Ik zeg dat we nemen marihuana weg van de Mexicaanse bende. "
                          Zij voegde daaraan toe dat ze graag de staat Oregon zelf zien de primaire leverancier. "Ze kon groeien in gevangenissen van de staat, 'zei ze, zonder kraken een glimlach. "De beste telers zijn al daar."

                          hier het hele artikel

                          Comment

                          Bezig...
                          X