Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Topschutter krijgt 120 uur werkstraf

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Topschutter krijgt 120 uur werkstraf

    Korting op 420shop
    Gepost op 20/02/2008 door Buedts T.

    Topschutter Sander Yzewyn (28) van vierdeklasser Berchem Sport moet van de rechtbank van Dendermonde een werkstraf van 120 uur uitvoeren voor het houden van een cannabis plantage. Voert hij die werkstraf niet uit, dan moet hij tien maanden in de cel.

    Een sportman en topschutter als Sander Yzewyn moet volgens de rechtbank van Dendermonde een voorbeeld zijn voor de jeugd en zeker geen cannabiskweker.

    'Ik liet mij meeslepen om het geld. Ik stemde toe dat op mijn zolder cannabis werd gekweekt. Het geld speelde daarbij een grote rol', gaf de topschutter op zijn proces toe.

    De Nederlandse drugsorganisatie telde daarvoor maandelijks 1.500 euro neer, maar betaalde daarnaast ook het huurgeld voor de woning aan de Gaverstraat in Sint-Gillis-Waas en het gas- en elektriciteitsgebruik van de profvoetballer.

    Sander Yzewyn zag al snel in dat hij tegen de lamp zou lopen en startte op eigen initiatief de hennepplantage op zijn zolder. Toen de politie midden maart vorig jaar in zijn woning binnenviel, troffen de agenten een al gedeeltelijk ontmantelde plantage aan. Uit het onderzoek bleek dat toen al minstens 450 hennepplanten waren geoogst en de opbrengst verkocht.

    'Ik ben dom geweest', verklaarde de profvoetballer. Hij verleende ook zijn onmiddellijke medewerking aan het onderzoek. Mede daarom kwam hij er vanaf met een werkstraf. Hij moet ook 4.500 euro terugbetalen aan de elektriciteitsmaatschappij Electrabel, waarvan voor de meter stroom werd afgetapt.

    Voor Berchem Sport speelde Sander Yzewyn de pannen van het dak bij vierdeklasser KSV Temse. Toen hij voor de cannabisplantage een tijdje in voorarrest zat, besloot het bestuur van de Wase voetbalclub hem na zijn vrijlating daarvoor ter verantwoording te roepen, maar intussen transfereerde hij naar Berchem Sport. De werkstraf komt alvast niet op het strafblad van de topschutter.

    Bron: Het Nieuwsblad

    Grtz

    #2
    Re: Topschutter krijgt 120 uur werkstraf

    lol komt er goed vanaf vind ik,

    grtz
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

    Comment


      #3
      Re: Topschutter krijgt 120 uur werkstraf

      of terwijl hij heeft die hele Nederlandse drugsorganisatie er bij gelapt

      De Nederlandse drugsorganisatie, is dat niet een aphotheek ofzo ??
      Veel gestelde vragen over het forum

      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment

      Bezig...
      X