Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis is medicijn voor jongeren.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis is medicijn voor jongeren.

    Korting op 420shop
    Behandeling problemen
    De onderzoekers praatten met 63 tieners die regelmatig cannabis gebruikten. 20 van hen zeiden dat ze de drug nodig hadden om hun medische problemen te bestrijden. Sommigen zeiden dat ze vroeger andere medicijnen namen als rilatine voor ADHD, prozac tegen depressies of slaappillen. Maar ze stopten met deze behandeling omdat ze een voorkeur geven aan cannabis om problemen als stress, slaapstoornissen en angsten te behandelen.

    Traditionele medicatie
    Onderzoekster Joan Bottorff: "Veel tieners roken geen cannabis omdat ze het leuk vinden, maar ze zien joints roken als het enige alternatief om zware gezondheidsproblemen aan te pakken wanneer 'traditionele' medicatie niet blijkt te werken." (ep)

    HLN.be



    grtjs

    #2
    Re: Cannabis is medicijn voor jongeren.

    Dat is niet alleen het geval bij tieners. Bij ouderen (zoals ikzelf) zie ik die trend aan mezelf en leeftijdsgenoten. Kennis gemaakt met cannabis in het recreatieve circuit en door de jaren evolueren naar medisch gebruiker.
    Naarmate je ouder wordt en inderdaad een medische historiek hebt staan dokters er ook niet weigerachtig tegenover, al maken ze er geen reclame mee.
    Zelfs in een afkickcentrum kreeg ik van de behandelende psychiater onofficieel groen licht voor een joint op voorwaarde dat ik niet zou betrapt worden, want dan kon hij niet anders dan het reglement toepassen en me eruitzetten.

    Comment

    Bezig...
    X