Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op alle scholen is wiet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Op alle scholen is wiet

Korting op 420shop
    DEN HAAG - Op en rondom vrijwel alle middelbare scholen in de Haagse regio wordt wel eens hasj en wiet gerookt of daarin gedeald. Harddrugs, zoals cocaïne en xtc, komen op school veel minder vaak voor. Dat blijkt uit een rondgang van deze krant langs leerlingen van dertien middelbare scholen in Haaglanden.

Leerlingen vinden het bezit en gebruik van wiet en hasj vrij normaal. Het is ook geen enkel probleem om aan deze softdrugs te komen. Een aanzienlijk deel van de tientallen anoniem gehoorde leerlingen geeft toe geregeld zelf te blowen of het wel eens te hebben geprobeerd. „Via via kun je makkelijk aan drugs komen,’’ zegt een 14-jarige scholier van de Johan de Witt Scholengroep. „Ook hier in het Westerpark. De dealers zitten ook op onze school.’’

De scholieren schatten het aantal blowende schoolgenoten in de meeste gevallen op ‘enige tientallen’, soms op ‘een paar honderd’, afhankelijk van de grootte van de school.

Het laatste onderzoek van het Trimbos-instituut uit 2005 geeft aan, dat één op de vijf leerlingen wel eens blowt en dat twee procent van de scholieren dat regelmatig doet.

Hoewel de nadruk de laatste jaren op alcoholgebruik ligt, omdat dit probleem groter is, moeten scholen de drugs niet vergeten, vinden politieke partijen, stichting Moedige Moeders Den Haag en Brijder Verslavingszorg, onderdeel van Parnassia. Bovendien is het thc-gehalte (het werkzame bestanddeel) in wiet ten opzichte van zo’n dertig jaar geleden enorm toegenomen.

De verslavingszorg heeft nog geen recente cijfers, maar ziet het aantal jongere cliënten in de Haagse regio toenemen. Van de groep problematische wietgebruikers (499 in 2006) is bijna een derde onder de 24 jaar. Zorgelijk, vindt verslavingsdeskundige Martin Sijes: ,,Hoe vaker je blowt, hoe sneller je schoolprestaties achteruitgaan. En: hoe jonger je begint, hoe harder het aantikt.’’

Grtz

Re: Op alle scholen is wiet

Vaak als ik in de pauze's buiten sta ruik ik vele aroma's van verschillende soortjes wiet
    Toch blow ik zelf niet op school... oost, west, Thuis smaakt een joint het best
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

idd, op school ruik je de meeste verschillende aroma's

maar op de uni dan toch weer niet eigenlijk

Comment

Ik ken erg veel mensen bij ons op school dat blowen.
        Vanaf het begin van dit schooljaar tot eind september ongeveer is er een kleine razzia geweest. Niet dat ze op 1 dag 10-talle mensen meenamen naar het bureau voor verhoor, maar er werd toch wel elke week eentje uit de klas gepikt.
        Een paar vrienden van mij moeten nu om de zoveel weken in het potje plassen.
        Chance dat ze mij ni zijn komen halen.
        Nu kan het niet meer al te veel kwaad. Ik ben 18, dus treedt de wet niet over(zolang ik het niet doe in de buurt van minderjarigen en het openbaar). Ik mag natuurlijk wel niet high of stoned op de schoolbanken zitten. Dat is we logisch.

Ik vind het wel héél erg voor de mensen die het zitten hebben. Ook al zijn ze minderjarig en mogen ze niet smoren, ik vind het niet echt kunnen.
        Wanneer de 6de-jaars bij ons op school hun laatst 100 dagen vieren, is iedereen strontzat. En dat vindt de directie dan wel niet zo erg.

Comment

Bij ons zijn er wel een paar die het verkopen maar smoren op school domein word niet gedaan.
          Een gewoon safke mag al niet dusja,

Peace

Comment

vorig jaar in het middelbaar had ge zo de hoekskes waar ge moest langs gaan als ge iets nodig had ofzo. Met al de 'stoere mannen' aan het roken. En dan een paar chille mensen met wiet, hasj, en dergelijke.
            Man man, ik kan wel zeggen dat die hashies daar lekker roken
            Nu op de hogeschool riek je het minder, want is midden in centrum van leuven, maar vinden is nog altijd een makkie

Comment

Footer Left Ad

Collapse
            Bezig...
            X