Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

harde waarheid of propoganda

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    harde waarheid of propoganda

    Korting op 420shop
    http://www.eenvandaag.nl/
    Ik zag dit deze avond op eenvandaag.
    Het eerste stuk gaat wel, belicht het probleem vanuit verschillende perspectieven. Vanaf de helft ongeveer, word het wel erg eenzijdig. Vooral dat vrouwtje dat net alsof mensen alleen blowen als ze het niet meer zien zitten en dat elke blower uitvalt op school en een levenslange verslaving ingaat.
    Ik vind de tweede helft echt schandalig eenzijdig en opgeblazen, zelfs de vragen aan jongeren zelfs zijn zo uitgezocht dat het maar een zo negatief mogelijk beeld over wiet te maken.
    Maar wat vinden jullie? Goed dat de media deze harde "realiteit" op tv brengt of vinden jullie het ze eenzijdig?

    jeroen

    #2
    Re: harde waarheid of propoganda

    Dit is waar Nederland goed in is halfbakken regelingen, gedogen maar niet zorgen voor een geregelde aanvoer. Er zijn zat mensen die een legitiem bedrijf willen beginnen in cannabis. Nu zitten ze met een crimineel circuit waar ze geen raad mee weten. Als ze morgen alle coffeeshops sluiten gaat alles ondergronds en hebben ze er helemaal geen vat meer op.

    Ik vind te kort door de bocht om cannabis de schuld te geven voor labiele figuren die deze samenleving niet aan kunnen. Als ze morgen geen cannabis meer kunnen scoren pakken ze wat anders. Je zou je als samenleving eens af moeten vragen waarom mensen in deze situatie komen.

    En wat betreft de media, die polariseert, gaat altijd uit van zwart wit. Dit is hun manier om te scoren.

    Greeds Chris
    "Medicinaal kweker en gebruiker"

    Comment


      #3
      Re: harde waarheid of propoganda

      ''en we gaan verder met michael jackson..''

      Comment


        #4
        Re: harde waarheid of propoganda

        Heb dit ook zitten kijken, ik vond die rotterdamse kerel die het probleem op scholen aan wou pakken duidelijk en realistisch... Hij geeft aan dat de mensen die het niet aan kunnen hulp nodig hebben en dat het niet zo eenvoudig voor handen moet liggen. Verder geeft hij duidelijk aan de mensen die het wel aankunnen, er absoluut geen problemen mee ondervinden.

        Die overspannen vrouw heeft waarschijnlijk 2 kinderen thuis zitten die zelf net zo hard roken als de meeste hier op het forum en reageert daarom zo fel af op de anderen kwestie van schuldverplaatsing als je het mij vraagt.

        Die psychiater had wel wat duidelijke punten maar vergat te zeggen dat weed enkel Geestelijk verslavend is, een punt wat hij verder wel duidelijk behandeld maar niet juist verwoordt. Hierdoor lijkt het alsof een ieder met een joint in de hand direct vatbaar is voor deze risico's. Nog een goed punt van de psychiater vond ik dat hij het niet verwijtte aan de sociale omgeving, maar dat het in alle kringen gebruikt wordt.

        Al met al, een typisch vertekend beeld dat aansluit op alles wat er tot nu toe al eerder geroepen is. Ik denk ook wel dat veel van de blowende jongeren het in de enquete aan de "negatieve" kant heeft gestaan, enkel denk ik wel dat de vragen uit context zijn gehaald voordat wij het te zien hebben gekregen.
        sigpic
        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

        Comment


          #5
          Re: harde waarheid of propoganda

          Inderdaad die gas van die school heeft nog wel een heldere visie, maar van dat vrouwtje werd ik echt niet goed. En die zinnetjes over dat mensen erin wegvluchten als ze problemen hebben, het grootste deel van de stoners is gelukkig niet zo.

          Comment


            #6
            Re: harde waarheid of propoganda

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen View Post
            http://www.eenvandaag.nl/
            Ik zag dit deze avond op eenvandaag.
            Het eerste stuk gaat wel, belicht het probleem vanuit verschillende perspectieven. Vanaf de helft ongeveer, word het wel erg eenzijdig. Vooral dat vrouwtje dat net alsof mensen alleen blowen als ze het niet meer zien zitten en dat elke blower uitvalt op school en een levenslange verslaving ingaat.
            Ik vind de tweede helft echt schandalig eenzijdig en opgeblazen, zelfs de vragen aan jongeren zelfs zijn zo uitgezocht dat het maar een zo negatief mogelijk beeld over wiet te maken.
            Maar wat vinden jullie? Goed dat de media deze harde "realiteit" op tv brengt of vinden jullie het ze eenzijdig?

            jeroen
            Helemaal mee eens!

            Comment


              #7
              Re: harde waarheid of propoganda

              Over dat jongeren topix..
              Dat zullen niet de jongeren zijn die buiten op straat hangen.
              Dat zullen meer de brave knullen zijn die binnen hun huiswerk maken en dan naar bed gaan, begrijp je wat ik bedoel?
              Ook vind ik dat het wiet gebruik heel erg overdreving word bescheven.
              OVERAL coffeeshops OVERAL blowende jongeren.
              Dit en dat zus en zo.
              Jongeren gebruiken wel is een keer wiet, maar dat doen ze meestal in een groepje van minstens 2, omdat ze dat stoer vinden voor elkaar.
              Maar dat is helemaal niet erg, vind ik dan.
              Als een jongen van 13/14 nou elke week een jointje opsteekt is het wel een heel ander verhaal.
              Voor de "normale" mens, die nog weinig van wiet en het gebruik daarvan afweet, daar willen ze het zo slecht mogelijk in beeld brengen.

              Comment


                #8
                Re: harde waarheid of propoganda

                ik rook er van af mijn 17e elk weekend een, was dat te veel?
                ik dacht altijd beter dan zuipen...

                denk ik nu nog eigenlijk.
                iet recht's is iets korms wat verbogen is.

                Comment

                Bezig...
                X