Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maastricht Mind & Cannabis studie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

    ik denk dat er genoeg gezonde cannabis gebruikers rondlopen op de wereld.
    ga anders naar een universiteit en maak een spandoek met gratis cannabis, zal je direct genoeg gezonde proefpersonen vinden.

    Comment


      #17
      Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

      de data waarop getest wordt, worden overeen gekomen met de testleider en de proefpersoon. Voor het dagelijks leven onderzoek (waarbij men een dagboekje bijhoudt, kan het wanneer men maar wil) voor de exposure study (met de hersenscan) kan er alleen op maandagavond gescand worden)

      nogmaals, over de exposure study, de procedure is onder zeer strenge eisen goedgekeurd door een ethische commissie. De deelnemers aan deze studie (zowel de gezonde proefpersonen als de patienten) worden zorgvuldig geselecteerd, en als blijkt dat er een risico is op negatieve effecten ten gevolge van de testprocedure, dan worden zij niet geincludeerd. Doel van de studies is om mensen te helpen, door meer kennis te vergaren over dit onderwerp, waardoor behandelingen verbeterd kunnen worden.

      Comment


        #18
        Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

        is al gebeurd. We werven op vele manieren, en als je uit de buurt van Maastricht komt, ben je misschien al wat posters, flyers of folders tegengekomen. Maar dit is een grootschalig onderzoek, met hoe meer deelnemers hoe hoger de betrouwbaarheid, dus hoe meer mensen meedoen, des te beter...

        Comment


          #19
          Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

          vergoedingen worden uiteraard gegeven, omdat de deelnemers er hun tijd in zullen steken, en ons informatie verschaffen. Dat wordt gewaardeerd en mag best beloond worden, toch?

          Comment


            #20
            God was never on your side..

            Comment


              #21
              Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

              @Belladonna

              Besef je wel dat voordat zo een onderzoek MAG doorgaan er eerst een grondige controle is. Hierin zullen zowel ethische kwesties, onderzoeksmethoden als eventuele gevaren geanalyseerd worden.

              Het feit dat er voor dit onderzoek al werving is, wil zeggen dat deze controle al gebeurd is.

              Ik vind je houding nogal vijandig, en ik snap niet helemaal waarom. Als je het niets lijkt doe je toch gewoon niet mee.

              Comment


                #22
                Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                kijk, ik heb jarenlang een vorm van lichte shizofrenie gehad, achtervolgheidswaanzin, stemmen in hoofd enzoverder, heb daarvoor jaren seroquel500 ingenomen, en ben er nu vanaf, heel af en toe blow ik is eentje en heb er echt geen last van hoor.

                Comment


                  #23
                  Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                  zoals er eerder ook al gezegd werd is het een testing om de invloed van thc op de hersens te testen , als ik het juist gelezen heb zoeken ze ook mensen die geen psychoses hebben , dus ik begrijp niet waarom zoveel mensen er zo negatief op kijken... ik zeg niet dat iedereen zich hiervoor moet inschrijven, maar ik zie hier echt geen probleem, en ziende dat het een studie is waar ze mensen met psychoses en gezonde smokers ook willen onderzoeken ben ik ervan overtuigd dat er ook psychologen aanwezig zullen zijn bij de testings , indien ik fout ben licht maar toe snoes ?

                  Comment


                    #24
                    Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                    Aan het 6 personen tellende team werken 2 psychiaters en 2 psychologen mee.

                    Ik heb iig de moeite genomen de internetsite te lezen die in de eerste post vermeld wordt,en persoonlijk vind ik dat het er goed,betrouwbaar en legitiem uitziet.

                    Wat het wel of niet meedoen betreft:
                    Dit is een forum voor volwassenen die normaal gesproken best zelf kunnen uitmaken of ze mee willen doen of niet.
                    Van psychische problemen wordt je niet achterlijk,

                    Voor diegenen die het vreemd vinden dat er vergoedingen gegeven worden;dit is heel normaal in dit soort (medische)onderzoeken en studie's,er zijn zelfs mensen die,door aan vele onderzoeken mee te werken,er zo ongeveer hun beroep van maken!

                    Ook de betrouwbaarheid of veiligheid van een studie is iets wat je niet aan de buitenkant en door snelle conclusies trekken kunt zien,daarbij lijkt ook dit mij ieders eigen veranwoordelijkheid om dit goed uit te zoeken en te beoordelen.

                    DUS;
                    Bekijk het goed,
                    Beoordeel wat je ziet en leest,
                    En trek je EIGEN conclusie,

                    Grts
                    Daniella
                    Last edited by misty; 24 August 2009, 11:07.
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #25
                      Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                      Ik vind dat je geen testen moet doen met mensen die psy al niet goed in hun vel zitten daarnaast kan het ook nog heel gevaarlijk zijn
                      das mijn mening Hoor hoef niet iedereen mee eens te zijn
                      En de vragen die ik stelde waren voor snoes weinig info geeft ze hier vind ik

                      Het gaat me ook niet om mensen die gezond zijn , die mogen doen en laten wat ze willen zijn toch volwassen.
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #26
                        Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                        Zoals al eerder vermeld worden patienten slechts getest indien de behandelaars aangeven dat er geen risico op terugval is. We willen natuurlijk niet dat mensen die bezig zijn te stoppen met hun gebruik weer in hun oude patronen vervallen en om die reden wordt ook niet iedereen geincludeerd. De inclusie criteria zijn wel degelijk streng om te voorkomen dat zowel gezonde proefpersonen als patienten geen negatieve effecten ondervinden aan de methode.

                        Wat betreft het apparaat: ook de scan voldoet uiteraard aan strenge eisen. Er is een onafhankelijke ethische commissie die alle stappen in het onderzoek heeft moeten goedkeuren. ook de tracer (het middel wat ingespoten wordt om de processen in de hersenen zichtbaar te maken) is uitgebreid getest en gevonden is dat deze geen negatieve effecten teweegbrengt. Deze testmethode wordt trouwens al tientallen jaren toegepast en wordt als veilig beschouwd (anders zouden wij er uiteraard niet onze proefpersonen aan blootstellen!!!).


                        ik begrijp de nogal sceptische reacties, maar ik hoop dat dit jullie een beetje gerust kan stellen, want als de testmethode schadelijk zou zijn voor de deelnemers, dan was dit hele onderzoek nooit goedgekeurd.
                        Last edited by snoes2001; 28 August 2009, 13:37.

                        Comment


                          #27
                          Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                          een vraag had ik nog niet beantwoord zie ik:
                          wat de THC betreft, deze wordt via een vernevelaar toegediend (de proefpersonen krijgen geen jointje te roken, aangezien de samenstelling van wiet kan varieren en er ook andere stoffen inzitten die de hersenprocessen kunnen beinvloeden)

                          Comment


                            #28
                            Re: Maastricht Mind & Cannabis studie

                            Mogen Belgen ook deelnemen snoes? Anders graag hoor
                            Load me up!

                            Comment

                            Bezig...
                            X