Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

    Korting op 420shop
    DEN HAAG (ANP) - Het kabinet wil het gedoogbeleid voor softdrugs handhaven. Coffeeshops blijven bestaan, maar mogen geen toeristische trekpleister meer zijn.

    Het kabinet wil dat kleinere coffeeshops straks de lokale markt met een beperkte klantenkring bedienen. Buitenlandse klanten zijn niet meer welkom. Een pasjessysteem moet toeristen buiten de deur houden. Dat hebben ingewijden dinsdag gemeld naar aanleiding van berichten van het NOS Journaal en RTL Nieuws. De ministerraad bespreekt vrijdag de hoofdlijnen voor het nieuwe drugsbeleid. In het najaar komt het kabinet vervolgens met een drugsnota.

    Bron : http://www.ziggo.nl/nieuws/binnenlan...-gedogen/10388
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    #2
    Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

    http://www.omroepbrabant.nl/?news/12...e+rechter.aspx


    NFM

    Comment


      #3
      Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

      Leuk, straks mogen we ons wietje alleen nog maar halen bij een dealer op de hoek die zich niet zorgen hoeft te maken om een reputatie. Zal me niets verbazen als er over een paar jaar slachtoffers zijn van glazen kraaltjes door de wiet zoals in Engeland.
      Laat het volk inderdaad maar eens zien wat er gebeurt als je drugs uit de handen van gecontroleerde dealers houdt.

      Comment


        #4
        Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

        Holland in Crisis binnenkort:p
        Maken ze daar geen enorme winst op?

        Comment


          #5
          Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

          Ja Kama, dat werd in een radio-interview gemeld. Het verderzetten van het gedoogbeleid zou inderdaad te maken hebben met de inkomstenderving voor de overheid. Coffeeshops betalen omzetbelasting en stellen personeel tewerk.

          Comment


            #6
            Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

            Ik denk dat we de kant op gaan van pasjes systemen en registratie van wat je koopt, waar je koopt, hoeveel je koopt en wanneer je koopt...

            De Nederlandse overheid is echt doorgeslagen vind ik.. XS4ALL heeft hier een mooi filmpje over gemaakt!

            Veel gestelde vragen over het forum

            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

              Tenzij je een totale chaos beoogt, kan het gedoogbeleid niet afgeschaft worden. Als er geen coffee-shops meer zijn verdwijnt er een geldstroom naar het illegale circuit. Thans betalen coffeeshop inkomsten- of vennootschapsbelasting over hun bedrijfswinst, alsmede loonheffing voor hun personeel (terzijde over de omzet van hasj of wiet is geen omzetbelasting verschuldigd op grond van Europese richtlijnen).
              Een groot deel van de overlast heeft de overheid over zichzelf afgeroepen. Vroeger mocht je 30 gram kopen voor eigen gebruik, dus bezocht je om de zoveel tijd de coffee-shop. Thans mag je nog maar 5 gram aanschaffen, zodat je voor dezelfde hoeveelheid 6 keer naar de shop moet.
              Een pasjessysteem gaat de mensen afschrikken. Als er centraal geregistreerd gaat worden om het gebruik tot een maximum per dag te beperken is het nog maar de vraag in hoeverre deze gegevens beveiligd zijn. De privacy wordt hiermee aangetast. Een stap verder en de overheid en of werkgevers gaan zo'n systeem tegen je gebruiken. Reeds nu worden militairen periodiek gecontroleerd op het gebruik van cannabis. Dit geldt eveneens voor topsporters, die bij cannabissporen gewoon 3 maanden geschorst worden, terwijl dit middel echt niet prestatieverhogend werkt.
              Het begint met het verplicht dragen van een ID-card. Straks wordt de ID-card van een vingerafdruk voorzien. Nog weer later zal ons DNA opgeslagen worden in een data-bank. De overheid wil thans gegevens van de banken waarin vermeld hoeveel je "rood" mag staan, opdat ze openstaande bedragen kunnen innen, terwijl de rekeninghouder daardoor wellicht geen brood meer kan kopen.
              Als je een auto met een aankoopprijs van 15000 euro contant wil betalen wordt het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties hiervan op de hoogte gesteld. Als je bij de bank 1000 euro op een rekening wilt storten mag de bank deze transactie pas uitvoeren als je je kunt identificeren. Het doet me denken aan 1984 van George Orwell.
              Het boek van George Orwell 1984 geschreven in 1948 (Big brother is watching you) is bewaarheid geworden. Wat destijds onmogelijk, abject en infaam leek, ondervinden we nu aan den lijve. Door het registreren van allerlei persoonsgegevens dreigen minderheden -zoals cannabisgebruikers- ten onder te gaan in een volkomen kansloze strijd tegen een totalitaire overheid.


              Xtreme
              Last edited by Xtreme; 10 September 2009, 16:03.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

                  Ja het boek van George Orwell is echt fascinerend om te lezen. En ik denk dat de realiteit inderdaad daar niet ver van af licht, al is het natuurlijk overdreven in '1984', maar het laat wel de principes zien waar we nu naar toe groeien. Totale controle van het volk.

                  Comment


                    #10
                    Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

                    Wat een gezeik..........denk je nou echt dat die toeristen dan niet meer aan een blowtje komen?

                    Die willen juist blowen als ze in NL zijn omdat het mag dus al die toeristen gaan dan naar illegale straatdealers toe met alle gevolgen van dien.

                    Ga zo door overheid!
                    NLX outdoor kweek 2011
                    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                    Comment


                      #11
                      Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

                      fuck! dat zou echt wel dikke schijt zijn...
                      grow da weed, smoke it's buds

                      Comment


                        #12
                        Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

                        Oorspronkelijk geplaatst door -86- View Post
                        Ja het boek van George Orwell is echt fascinerend om te lezen. En ik denk dat de realiteit inderdaad daar niet ver van af licht, al is het natuurlijk overdreven in '1984', maar het laat wel de principes zien waar we nu naar toe groeien. Totale controle van het volk.
                        Heb dat boek ook onlangs gekocht. Ga me er wel eens aanzetten. Van "Brave New World" was ik ook geweldig onder de indruk.

                        En ja, 'tis echt triestig. Al jaren rijd ik meer dan 20 km naar roosendaal op m'n fietsje, alwaar ik enkele grammetjes koop en niemand tot last ben. Maarja, binnen enkele dagen gaan ze daar allemaal dicht omdat ik daar zogezegd overlast verkoop. Nu ja, dan moet ik m'n spul maar in de illegaliteit kopen, in Antwerpen ofzo. Die wiet is daar bewerkt met verzwaarders zoals lood en glasvezel. Maar dat gaat echt beter zijn dan dat ik het legaal in de shop kan kopen. Sterk bezig mensheid!

                        Comment


                          #13
                          Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

                          Achja, gristenfundies aan de macht heeft nog nooit veel goeds gebracht.

                          Comment


                            #14
                            Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
                            DEN HAAG (ANP) - Het kabinet wil het gedoogbeleid voor softdrugs handhaven. Coffeeshops blijven bestaan, maar mogen geen toeristische trekpleister meer zijn.

                            Het kabinet wil dat kleinere coffeeshops straks de lokale markt met een beperkte klantenkring bedienen. Buitenlandse klanten zijn niet meer welkom. Een pasjessysteem moet toeristen buiten de deur houden. Dat hebben ingewijden dinsdag gemeld naar aanleiding van berichten van het NOS Journaal en RTL Nieuws. De ministerraad bespreekt vrijdag de hoofdlijnen voor het nieuwe drugsbeleid. In het najaar komt het kabinet vervolgens met een drugsnota.

                            Bron : http://www.ziggo.nl/nieuws/binnenlan...-gedogen/10388
                            Oi!Nederlandse buren, ik als belg kom al jaren bij jullie shoppen,de laatste jaren wordt het steeds lastiger,eerst in de grensgebieden:B-o-Z,R'daal,Maastricht heden gaan we verder qua last van rippers op de straten in die gebieden!Dan maar de(drug)toeristen de schuld geven!

                            Comment


                              #15
                              Re: Kabinet wil coffeeshops blijven gedogen

                              Oorspronkelijk geplaatst door kamakamafruite View Post
                              Holland in Crisis binnenkort:p
                              Maken ze daar geen enorme winst op?
                              zij maken ongeveer 170 miljoen per jaar om aan de belasting te geven
                              \

                              Comment

                              Bezig...
                              X