Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alarmbel tegen Cannabis

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Alarmbel tegen Cannabis

Korting op 420shop
    Drugshulpcentrum De Sleutel dringt erbij de overheid op aan om de klok rond crisisopvang te voorzien voor minderjarige drugsgebruikers.

”De gemiddelde leeftijd waarop ze met cannabis beginnen is al gedaald naar 12 jaar”, zegt Damien Versele, directeur van De Sleutel. ”Onlangs hadden we hier zelfs een jongere met een jammerlijk record. Hij rookte zijn eerste joint toen hij zeven was”, vertelt directeur Damien Versele.

De drugshulpverlening vandaag spitst zich echter vooral toe op volwassen gebruikers en op harddrugs zoals heroïne of cocaïne terwijl jongeren eerder met softdrugs experimenteren. Vandaag komen heel wat jongeren met verslavingsproblemen noodgedwongen terecht tussen volwassen gebruikers. De Sleutel heeft wel een centrum in Eeklo waar plaats is voor 20 minderjarigen.

”De jongeren die daar komen hebben al een zware verslaving te pakken, vaak in combinatie met psychiatrische problemen en een gerechtelijk verleden. We moeten vroeger kunnen ingrijpen. Hoe sneller jongeren die risico lopen worden geïdentificeerd en geholpen, hoe groter de kans dat de therapie succes heeft. Naast een 24 uurcrisisopvang voor jongeren, moeten er gerichte preventie en vroegdetectie komen. Die moeten jongeren die gevaar lopen, tijdig opsporen. Dat gaat dan over jongeren die opgroeien in gewelddadige milieus en kinderen van verslaafde ouders.”

Gedoogbeleid
    De Sleutel klaagt ook het te lakse gedoogbeleid voor cannabis aan dat de vorige regering heeft gevoerd. ”Zeker bij jongeren is dit niet aanvaardbaar. In het secundair onderwijs gebruiken 15.000 scholieren wekelijks cannabis."
    http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={9AEF8838-F0A1-4B0E-B687-8D9C2C90BDA5}

En ze konden niet duidelijk genoeg maken dat het precies altijd begint met een jointje.

Ik denk gewoon, hoe meer je er tegen vecht, hoe fucked upper het wordt!
    Ik vind 15 000 duizend schollieren bitterweinig! Dat zouden 10 volle scholen zijn van het secundair onderwijs. Als je dan eens telt hoeveel scholen België telt...

Al die ander schollieren dat na school op café een biertje gaan drinken, en zodus met minder concentratie vermogen aan het huiswerk moeten beginnen. Dat is geen probleem?
    Neen, zij mogen dat. Zij mogen als minderjarige 16er besluiten of ze dat café binnenstappen en drinken. De ouders hun rechten worden hierbij toch ook ontnomen?
    Als we de echte feiten over drank bij jongeren eens op tafel zouden werpen!

't Is toch ene grote zever zeker, ... wat gaan kakken op cannabis terwijl de maatschappij zich beter zorgen zou baren over grotere probleempunten.
    Nog klotiger is, meeste mensen laten hun denken bepalen door de media en vergeten zo wat echt telt in het dagelijkse leven, VEILIGHEID. Ik vind dat cannabis de veiligste drugs is, en dan heb ik het ook over medische doeleinden.

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X