Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De wietcriminaliteit in Nederland

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De wietcriminaliteit in Nederland

Korting op 420shop
    De wietcriminaliteit in Nederland heeft te lang kunnen voortwoekeren. Politie en justitie verklaren de georganiseerde misdaad achter de hennepteelt de oorlog.

Hij moet landelijk de georganiseerde misdaad uit de hennepteelt halen. " Als die misdaad in de slateelt had gezeten, hadden we nu een Slateam gehad."

Het Nederlandse drugsbeleid is allesbehalve slecht, meent Daniel. " Integendeel. Het aantal verslaafden daalt. Meer dan in omringende landen. Ondanks de legale verkoop wordt hier minder geblowd." De criminaliteit in de softdrugswereld is volgens hem echter te lang te soft aangepakt. Agenten willen echte boeven vangen. Liever die ene kilo coca´ne uit Zuid-Amerika dan de wietplantage op het industrieterrein. "We kennen allemaal de grote namen uit de Nederlandse misdaadwereld. Die hebben allemaal een link met softdrugs." Zicht op de aard en omvang is er nauwelijks. "Liquidaties lossen we wel op. De wereld erachter kennen we niet goed. Als in Den Bosch op dezelfde manier met de meters is geknoeid als in Nijmegen dan moeten er alarmbellen gaan rinkelen."

Daniel mist een breed maatschappelijk normbesef dat de gewelddadige wietcriminaliteit bedreigend is voor de samenleving. De legale handel in lampen en hydrocultuur heeft een enorme vlucht genomen. Growshops vliegen als paddestoelen uit de grond. "Iedereen haalt de schouders op en denkt: Ach het is maar hennep."

Tot zijn verbazing ziet hij die laconieke houding overal terug. Niet alleen bij de politie. Universiteiten dragen bijvoorbeeld bij aan het veredelen van hennepplanten. " Zouden ze dat bij coca´neplanten ook doen? TNO keurt groeikasten. Softdrugs? Daar weten zij niets van! Dat worden dan wel hele dure tomaten." Ook notarissen zijn niet alert. "Met wiet-miljoenen worden slechte huizen opgekocht, door Polen opgeknapt, en als paleisjes doorverkocht. Zo wast men het geld wit."

De wereld van de softdrugs is allesbehalve onschuldig, stelt Daniel. Burgers, bestuurders en politici realiseren zich onvoldoende dat de georganiseerde misdaad via de hennepteelt zeer gemakkelijk de bovenwereld binnentreedt. Soms met alle geweld vandien. Niet zelden worden verhuurders van woningen, loodsen en kantoren bedreigd.

Inmiddels zit de wietcriminaliteit diep geworteld in de achterstandswijken. " Door de kwekerij bij de overbuurman komen criminelen rechtstreeks de wijk binnen." Hij wijst op het brandgevaar. Overal in flatjes en rijtjeswoningen kan zomaar brand uitbreken. In Den Bosch is een vrouw om het leven gekomen omdat haar zoon voor de wietplantage op zijn kamer met de elektriciteit had lopen knoeien."

Daniel wijst op de volksgezondheid. "Wiet wordt per kilo afgerekend. Dus wordt onze export-nederwiet volop versneden met glassplinters, ijzervijzel of behangplaksel. Het ongedierte op de kwekerijen wordt bestreden met chemicaliŰn, die al lang geleden uit de landbouw zijn verbannen."

De hennepteelt wordt steeds creatiever. Kwekerijen bevinden zich op de gekste plekken. Onder bruggen, in binnenvaartschepen, vrachtwagens, silo's of ondergrondse kelders. Boobystraps, stroomdraden en valluiken met daaronder ijzeren geslepen spiezen van 30 centimeter in betonblokken moeten de concurrentie buiten houden. Steeds vaker worden de plantages bewaakt door bewapende mannen.

Grtz

Re: De wietcriminaliteit in Nederland

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    Boobystraps, stroomdraden en valluiken met daaronder ijzeren geslepen spiezen van 30 centimeter in betonblokken moeten de concurrentie buiten houden.
    Is dat niet wat overdreven?
    Vooral die spiezen van 30 cm.

Greetz,
    zion

Comment

Hja daar trek ik toch ook een wenkbrauw van op :o
      Ik ben een groot mysterie, verpakt in een raadsel met een strik van vraagstukken

Comment

lool gisteren in het nieuws

rond limburg iemand die in de bossen vallen maakt , hij had dus put van 1m gegraven en vanonder beton plaat met spijkers van 10cm lang. toeval?

grtz

Comment

Guerilla kwekers?
          Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Met andere woorden het word weer duurder ik denk dat je in 2010
            al gou mag gaan rekennen 10 eurie voor 1 gm ik zeg coffeeshops sluiten
            en 10 planten pp legaal maken !!! daaaaag criminaliteit !!!!

Comment

van 10 euro de gram sta ik niet eens meer op te kijken
              Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Neej heb laatst in Utrecht 13 euro betaald voor NYC Diesel een soortje wat ik bijna nergens zie, en toch heeeeeel speciaal is,

Hier in groningen betaal ik 8-9 euro voor 1 grammetje White Rhino, en als ik 5 gram 7.50 per gram,

Verder moet je nix verbazen over kwekerijen, als jij een kwekerij heb met 1000 planten, per plant ongeveer 150 gram, tel maar uit je winst, daar maak je wel leuke boobytraps voor of huur je mannetjes in

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                Bezig...
                X