Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joint veroorzaakt chaotische hersengolven

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Joint veroorzaakt chaotische hersengolven

    Steeds sterkere cannabis leidt tot psychose



    Het gebruik van cannabis mag op de korte termijn dan wel een rustgevend effect hebben, op lange termijn vormt het een groot gevaar Professor Dirk De WachterVerborgen leedSfeer van onschuld"Bijna een hard drug"
    Niet alleen steken jongeren steeds eerder hun eerste joint op, wat er in die joint gerold wordt is ook steeds straffer, klinkt het. "De weed die tegenwoordig gerookt wordt, is bijna een hard drug geworden", zegt De Wachter. "De cannabis van vandaag is veel straffer, bevat meer actieve producten dan die van pakweg 15 jaar geleden. Dat in combinatie met het onschuldige sfeertje dat er rond hangt, zorgt voor een steeds groeiend probleem. Elke psychotische aanval vormt een gevaar voor de hersenen, levert een functionele beschadiging op. Met elke aanval wordt de kans op hervallen groter, want het gevoel van 'niet meer aan te sluiten op de wereld' wordt telkens versterkt. Het gebruik van cannabis mag op de korte termijn dan wel een rustgevend effect hebben, op lange termijn vormt het een groot gevaar." (Lander Deweer


    DE MORGEN

    Comment


      #32
      Re: Joint veroorzaakt chaotische hersengolven

      Klopt natuurlijk helemaal maar wel een eenzijdige belichting van het gebruik van cannabis.

      Grtz

      Comment


        #33
        Re: Joint veroorzaakt chaotische hersengolven

        Moet het eens zijn met Monty, de reden dat ik het bericht uit de startpost hier heb neergezet is vanwege de vernieuwende kijk en de onafhankelijkheid van het onderzoeksorgaan. (In dit geval dus een universiteit.) Daarnaast geven ze nog een redelijk goede uitleg over wat en waarom, itt de meeste anti-drugspropaganda.

        Edit: En wat zie ik nu ik mijn mailbox open? Van de Quest: Werkt marihuana stressverlagend?‏

        Zal ik later eens lezen.
        Last edited by WeedSeed; 24 November 2009, 15:22.

        Comment


          #34
          Re: Joint veroorzaakt chaotische hersengolven

          ja maar wat ik onthou van deze, ok wel seriueze teks, dat het vooral gaat om die jongeren. Nu cannabis mag in Belgie en Nederland maar er wordt wel duidelijk gezegt niet voor 18 zoals alcohol. Van mij mogen ze de grens optrekken naar 21. Dan lopen de studenten niet zo'n gevaar. Maar na die leeftijd blow en drink je jezelf scheef ok das je uiteindelijk recht waar niemand, zelfs een staat, niets kan aan doen.

          Maar drugs of alcohol op 12, 14, 16 dan is er iets mis met je of met hoe je opgroeid want dat is niet normaal en stoer maar ronduit gevaarlijk. Dus vind ik zo'n onderzoek wel waarde te hebben en zou ik het zelfs meer willen zien in scholen. In plaats van een paar macho flikken die komen uitleggen dat als je drugs pakt je een crimineel bent en in de bak vliegt.
          Last edited by o21; 24 November 2009, 15:30.

          Comment


            #35
            Re: Joint veroorzaakt chaotische hersengolven

            ach ja als er een 14 jarige smoort is het paniek maar die comadrinkers zijn ze al vergeten zal wel aan mij liggen
            Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

            Comment


              #36
              Re: Joint veroorzaakt chaotische hersengolven

              nee maatje zeg het juist vind alcohol dodelijk en nu steken ze een tampon in de vodka en yups kut of gat in en lekker trippen. Dus nee al die troep zoals vloeibare xtc en allemaal nee dan liever roken maar toch zelfs een redbull vind ik al te ver onder 18. Nu roken van sigaretten deed ik op 9 maar al de rest op 23 voor de eerste keer en moet zeggen nog niets tegengekomen van geestelijke aard. ik veroordeel niemand om je leeftijd hoor k'wil gewoon zeggen waarom zo vroeg wacht een beetje en dan mag het volle bak. Maar dat ieder zijn eigen keuzes maakt is pas vrij zijn dus ik wijs geen vingers hoor maar nadien dan niet komen klagen he.

              Comment

              Bezig...
              X