Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Gevaar van cannabis voor jongeren onderschat"

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    "Gevaar van cannabis voor jongeren onderschat"

    Korting op 420shop
    Cannabisgebruik stijgtLeerproblemenhttp://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondh...derschat.dhtml

    #2
    Re: "Gevaar van cannabis voor jongeren onderschat"

    waar zijn de onderbouwde onderzoeksresultaten? lijkt me meer een door de overheid gesponsord persbericht om eerlijk te zijn.

    Comment


      #3
      Re: "Gevaar van cannabis voor jongeren onderschat"

      Oorspronkelijk geplaatst door Debiel View Post
      waar zijn de onderbouwde onderzoeksresultaten? lijkt me meer een door de overheid gesponsord persbericht om eerlijk te zijn.
      Last edited by Jalapeno; 11 November 2009, 17:12.

      Comment


        #4
        Re: "Gevaar van cannabis voor jongeren onderschat"

        Persoonlijk ben ik het wel eens met de strekking van dit artikel. Cannabis is slecht voor jongeren, aangezien de hersenen nog steeds zichzelf vormende zijn.
        Maar, de onderzoeksmethode die gehanteerd werd in dit onderzoek is wel dermate knullig dat wat mij betreft 't hele onderzoek in de zweedse IKEA-prullebak mag worden gegooid.
        Ook is mij niet geheel duidelijk wat er nou precies onderzocht is, het feit dat cannabis latente psychische aandoeningen veroorzaakt was al bekend. (Overigens vrees ik dat gepest worden gedurende je basisschool tijd een sterkere determinant is voor latente psychotische aandoeningen)
        Mijn vraagtekens staan ook bij het feit hoe representatief een relatie tussen occasioneel cannabis gebruik en slechte schoolprestaties is. Schoolprestaties is een parameter die niet alleen afhankelijk is van cannabisgebruik. Deze is eerder gerelateerd met; onderwijsvorm, bekwaamheid van de docent, persoonlijk interessevlak van de leerling enz. Verbanden tussen deze twee parameters zijn dus grote BS. Daarbij komt nog de sampling error. De beste leerlingen zullen waarschijnlijk bestaan uit de meeste brave engeltjes, de praktijk leert dat cannabis gebruikers daar meestal niet bijhoren. Cannabisgebruikers zullen dus statistisch al een studie nadeel hebben t.o.v. de goed scorende engeltjes.

        Mijn mening is dat dit een artikel is wat een breed draagvlak heeft in de samenleving ("drugs are bad"), en daardoor maar hersenloos wordt gequote door de verschillende media. Zonder dat deze ook maar enig verstand hebben van de talrijke vormen van medisch onderzoek. Toch ben ik stiekem wel benieuwd geworden naar het artikel en ga ik morgen eens de universiteits-account misbruiken om de volledige versie op te vragen en eens rustig door te spitten...

        Comment


          #5
          Re: "Gevaar van cannabis voor jongeren onderschat"

          Ach de anti propaganda machine draait weer op volle toeren...

          Stop ze in de gevangenis dat is veel beter voor ze toch..

          Comment


            #6
            Re: "Gevaar van cannabis voor jongeren onderschat"

            Oorspronkelijk geplaatst door Jalapeno View Post
            Leerproblemen

            Comment

            Bezig...
            X