Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis&Psychoses , vanavond 20.10u in Panorama op Canvas(België)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Cannabis&Psychoses , vanavond 20.10u in Panorama op Canvas(België)

Ik ga er van uit dat een het grootste deel van de leden op dit forum een nuancering willen rond cannabisgebruik. Omdat volgens de maatschappij cannabis nog steeds "een duivels kwaad" is. Misschien moeten de mensen die dat nastreven dan eerst maar eens zelf genuanceerd reageren.

Door hard te roepen dat dit allemaal onzin is help je niemand verder. Er is heus wel een grond van waarheid, anders zouden universiteiten hun naam er niet aan koppelen. Of het genuanceerd door de media wordt gepresenteerd is een andere zaak, maar dat veranderd niet aan de originele onderzoeken.
    Er zijn echt wel gevaren verbonden aan cannabis, en deze (h)erkennen is net een belangrijk deel van het verantwoordelijk gebruik.

Comment

Heel juist!

Comment

Daar wil ik dan even op reageren,
        Wat ik hier lees is niet dat men het onzin vindt,maar verzet tegen de eenzijdigheid van de informatieverstrekking..
        Ik geloof best dat de meeste mensen op dit forum zich bewust zijn van de "gevaren" van cannabisgebruik,
        Het vervelende is dat die gevaren vaak niet opwegen tegen de baten die sommige mensen hebben bij het gebruik van cannabis,
        Als dus alleen die gevaren naar voren komen in zo'n reportage,en niet de voordelen die velen van ons hier ondervinden,zal het taboe rond cannabis alleen maar groter worden,en dat stuit hierdoor idd op weerstand tegen de informatieverstrekking rond cannabis....

Vraag eens aan niet blowende mensen in jouw omgeving wat ze weten van medicinale cannabis,
        De meesten zullen je antwoorden dat ze er weinig van weten,want er is weinig tot geen informatie over voorhanden.
        Als je ze vraagt of ze weten wanneer iemand cannabis krijgt van hun dokter zullen velen je antwoorden dat je dat krijgt als niet annders helpt,als je ongeveer op apegapen ligt,dat het ook gebruikt word bij bijv oogziekten(glaucoom) onderdrukking van agressie en angsten,tegen misselijkheid bij chemo,enz enz enz,zullen de meesten je zeker niet antwoorden omdat er geen informatie over vrijkomt....
        Dat is nog eens ongenuanceerd,
        en ik snap dat sommige mensen daar boos van worden,dus mensen,lekker zeggen wat je er van vindt.....

Grts
        Daniella
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

Zo moet een discussie eruitzien zie ! Fantastisch forum !

Comment

Bezig...
          X