Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drugsboer Lagrou gaat NIET vrijuit!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Drugsboer Lagrou gaat NIET vrijuit!

Korting op 420shop
    bron: Het Nieuwsblad(BE)
    video : http://www.nieuwsblad.be/Video/Video...VideoId=588818

IEPER - In de zaak van de cannabisplantage in een boerderij in Zandvoorde, de grootste ooit in ons land ontdekt, gaan Patrick Lagrou en de andere verdachten niet vrijuit door de procedurefout met een huiszoekingsbevel. Dat heeft de Gentse kamer van inbeschuldigingstelling (KI) dinsdagmiddag beslist.

De KI Gent besliste eerder dat de ontdekking van de cannabisplantage bij verdachte Patrick Lagrou gebeurde met een ongeldig huiszoekingsbevel. Daarop stond niet vermeld wat de speurders bij Lagrou en zijn gezin kwamen zoeken, en werd enkel verwezen naar de vordering van het openbaar ministerie. Omdat de huiszoekingsbevelen niet wettelijk waren, waren ook de aanhoudingen die erop volgden nietig. De zes verdachten in de zaak - Lagrou, zijn echtgenote en dochter en drie Braziliaanse helpers - konden daarom de gevangenis verlaten.
    De verdediging van de verdachten wilde door de procedurefout ook het volledige onderzoek nietig laten verklaren, maar daar ging de KI niet op in.
    'De kamer van inbeschuldigingstelling heeft geoordeeld dat het onregelmatige huiszoekingsbevel wel regelmatig werd uitgevoerd', zegt Thomas Gillis, de advocaat van de dochter van Lagrou. 'In een proces-verbaal, dat drie dagen na de vrijlating van de cliŽnten werd opgesteld, stellen de speurders dat ze de verdachten mondeling op de hoogte hebben gebracht van de redenen van de huiszoeking, namelijk een financieel dossier. Daarmee hebben de speurders zich ingedekt, maar ik meen dat het Hof van Cassatie zich over de zaak moet buigen.'
    De verdachten blijven vrij in afwachting van hun proces.

Ik persoonlijk begrijp niet hoe dat gewoon omdat het zo een grote zaak is, ze plots wetten 'fout' gaan toepassen. Wettelijk gezien is er nooit een geldige huiszoeking geweest , dus is het bewijsmateriaal ook niet gebruikbaar... Maarja ze willen waarschijnlijk duidelijk maken dat ze zo iemand niet zomaar ongestraft weglaten. Indien hij goede advocaten heeft zou het mogelijk moeten zijn om het hele onderzoek nietig te laten verklaren. Ik ben geen voorstander van zo grootschalige kwekers, maar vind niet dat ze daarvoor de wet plots niet moeten volgen...
    Last edited by thelos; 1 December 2009, 18:17.

Re: Drugsboer Lagrou gaat NIET vrijuit!

Volgens mij zouden ze beter proberen om het land te verlaten want...
    procedurefout of niet, ze gaan er wel nen draai aan geven (dat kunnen ze nu immers altijd) en ten onder gaat hij.
    Dit gaan ze ZEKER zo niet laten.
    Grtz

Comment

Footer Left Ad

Collapse
    Bezig...
    X