Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weer inval in coffeeshop Checkpoint

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Weer inval in coffeeshop Checkpoint

    Korting op 420shop
    Weer inval Checkpoint - Weer inval Checkpoint
    door Conny van Gremberghe door Conny van Gremberghe. woensdag 21 mei 2008 | 07:36

    Tekstgrootte
    TERNEUZEN;TERNEUZEN - Het Openbaar Ministerie en de politie hebben gisteravond opnieuw met veel vertoon een inval gedaan bij de Terneuzense coffeeshop Checkpoint.

    Ook op 14 andere plaatsen in Zeeuws-Vlaanderen en daarbuiten werden panden doorzocht.

    Bij Checkpoint zelf werden enkele kilo's softdrugs gevonden. Op de andere locaties werden ettelijke tientallen kilo's wiet in beslag genomen. Ook werden de administratie van het bedrijf en een hoeveelheid geld meegenomen.

    De eigenaar van de Terneuzense coffeeshop en twee verkopers zijn aangehouden. Zij worden verdacht van deelname aan een organisatie die grote hoeveelheden softdrugs in bezit heeft en verhandeld. De actie vond plaats in het kader van een lopend strafrechtelijk onderzoek tegen de coffeeshop.

    Vorig jaar juni werden bij een eerste inval in de coffeeshop 5,1 kilogram softdrugs aangetroffen en 1600 voorgedraaide joints. In een naburig pand dat door Checkpoint als opslagplaats werd gebruikt stuitte de politie op 92,2 kilogram softdrugs en 6400 voorgedraaide joints.

    Een coffeeshop mag volgens de gedoogregels een voorraad van 500 gram hebben. ,,Zij waren toen in overtreding" zei parketvoorlichter Elke Kool gisteravond. ,,Voor het OM rechtvaardigde de vondst van vorig jaar een tweede actie, want het is natuurlijk niet de bedoeling van het gedoogbeleid om er bedrijven op na te houden die dit soort voorraden verhandelen."

    De actie van politie en OM staat los van de bestuursrechtelijke procedure die burgemeester Jan Lonink van Terneuzen aan gang heeft gezet om Checkpoint tijdelijk te sluiten.

    Lonink was wel op de hoogte van het justitieel optreden. Justitie en politie hadden het optreden 's middags met hem kortgesloten. ,,Ik kan nog niet inschatten wat voor gevolgen deze actie heeft voor Checkpoint."

    - pagina 21 Het Openbaar Ministerie en de politie hebben gisteravond opnieuw met veel vertoon een inval gedaan bij de Terneuzense coffeeshop Checkpoint. Ook op 14 andere plaatsen in Zeeuws-Vlaanderen en daarbuiten werden panden doorzocht.

    Bij Checkpoint zelf werden enkele kilo's softdrugs gevonden. Op de andere locaties werden ettelijke tientallen kilo's wiet in beslag genomen. Ook werden de administratie van het bedrijf en een hoeveelheid geld meegenomen.

    De eigenaar van de Terneuzense coffeeshop en twee verkopers zijn aangehouden. Zij worden verdacht van deelname aan een organisatie die grote hoeveelheden softdrugs in bezit heeft en verhandeld. De actie vond plaats in het kader van een lopend strafrechtelijk onderzoek tegen de coffeeshop.

    Vorig jaar juni werden bij een eerste inval in de coffeeshop 5,1 kilogram softdrugs aangetroffen en 1600 voorgedraaide joints. In een naburig pand dat door Checkpoint als opslagplaats werd gebruikt stuitte de politie op 92,2 kilogram softdrugs en 6400 voorgedraaide joints.

    Een coffeeshop mag volgens de gedoogregels een voorraad van 500 gram hebben. ,,Zij waren toen in overtreding" zei parketvoorlichter Elke Kool gisteravond. ,,Voor het OM rechtvaardigde de vondst van vorig jaar een tweede actie, want het is natuurlijk niet de bedoeling van het gedoogbeleid om er bedrijven op na te houden die dit soort voorraden verhandelen."

    De actie van politie en OM staat los van de bestuursrechtelijke procedure die burgemeester Jan Lonink van Terneuzen aan gang heeft gezet om Checkpoint tijdelijk te sluiten.

    Lonink was wel op de hoogte van het justitieel optreden. Justitie en politie hadden het optreden 's middags met hem kortgesloten. ,,Ik kan nog niet inschatten wat voor gevolgen deze actie heeft voor Checkpoint."
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: Weer inval in coffeeshop Checkpoint Charlie

    pfff was da weer al eergisteren word ne maat gepakt, gisteren krijg ik te horen da men dealer gestopt is, en nu den checpoint nog dicht ook

    uiteindelijk vind ik het wel dom om zo een grote stash te hebben, ze weten dat ze maar 500gr mogen hebben. ok daar komen ze nie mee toe voor het clienteel te bedienen maar 90 kg zoveel gaat de (voor)deur nu dagelijks ook niet buiten.


    grtz
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

    Comment


      #3
      Re: Weer inval in coffeeshop Checkpoint Charlie

      Jajks, dat zijn pas grote hoeveelheden.
      Slechte tijden op komst.

      Comment


        #4
        Re: Weer inval in coffeeshop Checkpoint Charlie

        Er is sprake van een 6 maand lange sluiting ...

        Comment


          #5
          Re: Weer inval in coffeeshop Checkpoint Charlie

          ckeckpoint is van vandaag dicht, en hebben terug inval gehad vanmorgen, ong. 5 kg gevonden, verder geen nieuws.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Weer inval in coffeeshop Checkpoint Charlie

            Ouch.. pijnlijke klap voor velen hier denk ik..
            Kan het gelijk moeilijk geloven.. zat daar maandag nog: nix aan de hand, vandaag is ie dicht
            Ik ben een groot mysterie, verpakt in een raadsel met een strik van vraagstukken

            Comment


              #7
              Re: Weer inval in coffeeshop Checkpoint Charlie

              ben ik blij dat ik er niet meer naartoe moet


              grtz

              Comment


                #8
                Re: Weer inval in coffeeshop Checkpoint Charlie

                ik denk niet dat ze zullen stoppen na de checkpoint - langzaam maar zeker komt iedereen aan de beurt - maar dat is allemaal niet zo erg, het is uiteindelijk toch maar wiet - en wie gebruikt dat nog? - verzet is nutteloos, leer maar weer zuipen (zet zelf uw emoticons)

                Comment


                  #9
                  Re: Weer inval in coffeeshop Checkpoint Charlie

                  Invallen leveren 160 kilo drugs op
                  Bij de inval in coffeeshop Checkpoint in Terneuzen is dinsdag een voorraad van 4 kilo softdrugs ontdekt. Ook in andere panden op Walcheren, in Zeeuws-Vlaanderen en Gelderland is softdrugs gevonden, in totaal 160 kilo.

                  Ook vorig jaar vond justitie 100 kilo softdrugs tijdens invallen in Checkpoint en enkele panden in de buurt.

                  De coffeeshop had toen 4,5 kilo softdrugs op voorraad. Wettelijk is 500 gram toegestaan.

                  inderdaad met z,n allen aan de drank dat is legaal en helemaal niet verslavend,goed voor de staatskas.

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11

                      Comment

                      Bezig...
                      X