Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cannabisspray

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

cannabisspray

Korting op 420shop
    Cannabisspray verlicht pijn kankerpatiŽnten

Een mondspray met cannabis kan de pijn van kankerpatiŽnten met een derde verminderen, zeggen wetenschappers na een experiment bij 177 patiŽnten. De spray activeert moleculen in het lichaam, cannabinoid receptoren genaamd, die de pijnsignalen van de zenuwen naar de hersenen blokkeren. Bij deze proefpersonen werkten pijnstillers zoals morfine niet.

Niet high
    High word je overigens niet van de spray, hij werd zo ontwikkeld dat hij geen effect heeft op je mentale toestand. De wetenschappers wijzen erop dat het geen vrijgeleide is voor het roken van cannabis, wat het risico op kanker net verhoogt.

Verschil recreationeel en medicinaal gebruik
    Toch is het niet de eerste keer dat cannabis gebruikt wordt als geneeskundig medicijn. Het wordt ook voorgeschreven aan multiple sclerose-patiŽnten. "Het is veelbelovend dat patiŽnten die erge pijn lijden verlossing kunnen vinden in het gebruiken van medicatie op basis van cannabis. Al blijft het wel nodig het verschil tussen recreationeel en medicinaal gebruik", waarschuwt professor Marie Fallon.

Het regelmatig gebruik van cannabis verhoogt de kans op psychoses, schizofrenie en mentale problemen. Ook de coŲrdinatie en concentratie wordt erdoor aangetast. (edp)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...atienten.dhtml

grtjs

Re: cannabisspray

De wetenschappers wijzen erop dat het geen vrijgeleide is voor het roken van cannabis, wat het risico op kanker net verhoogt.
    Vreemde wetenschappers, Zover mij bekend is er nog in de gehele medische wetenschap geen enkel geval bekend dat het roken van (puur) cannabis de kans op kanker zou verhogen. Het eerste erkende onderzoek waar dit uit zou blijken moet ik nog tegenkomen en ik heb er heel wat gelezen. Voor de rest natuurlijk een prima ontwikkeling.

Grtz

Comment

Zo'n onderzoek zal er ook niet komen Monty : het zou haast onuitvoerbaar zijn. Als cannabisverdampen helpt kan je je placebo-onderzoeksgroep niet uitsluiten van een behandeling wat objectief beoordelen onmogelijk zou maken. Als het daarentegen schadelijk is zou je niet mogen aansturen op gebruik ervan. Een nogal verlammende spagaat.
      Ook de wetenschap kijkt door de bril die door de maatschappij wordt opgelegd > objectief onderzoek waarin goede kanten van "gevaarlijke drugs" worden benadrukt krijgt nauwelijks financiering of -in dat wereldje net zo belangrijk- ruimte om resultaat te publiceren.
      Misschien zouden we cannabisgerelateerd medisch onderzoek kunnen helpen vanuit dit forum > iedereen heeft er belang bij zou ik denken...
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
        Vreemde wetenschappers, Zover mij bekend is er nog in de gehele medische wetenschap geen enkel geval bekend dat het roken van (puur) cannabis de kans op kanker zou verhogen. Het eerste erkende onderzoek waar dit uit zou blijken moet ik nog tegenkomen en ik heb er heel wat gelezen. Voor de rest natuurlijk een prima ontwikkeling.

Grtz
        Ik heb veel tegenstrijdige berichten gelezen omtrend de veroorzaking van kanker door het roken van wiet. Het is in ieder geval een feit dat er bij de ontbranding van wiet veel teer vrij komt, wat nooit gezond kan zijn.
        Sowieso wordt er over kanker veel gespeculeerd naar mijn mening...

Comment

feit dat er bij de ontbranding van wiet veel teer vrij komt, wat nooit gezond kan zijn.
          Waar lees je dat jan cannabis is geen tabak he. kom maar op met die wetenschappelijke onderbouwde berichten. je zou de eerste zijn die dat ergens vind.

Grtz

Comment

ik denk dat ze spreken over kankerverwekkend omdat de meeste er altijd tabak bij doen

Comment

vreemd, het activeerd de cannabis reseptoren? Zoals anandamide? Maar je wordt niet high? dus zijn er weer andere reseptoren geblokeerd? K ben wel benieuwd wat der dan voor een stofje inzit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                Waar lees je dat jan cannabis is geen tabak he. kom maar op met die wetenschappelijke onderbouwde berichten. je zou de eerste zijn die dat ergens vind.

Grtz
                De uitslag van onderzoeken (om het even dewelke) krijgt meestal het resultaat in het voordeel van degene die het onderzoek financiert. Mocht dit de regering zijn dan zou de uitkomst 'zwaar kankerverwekkend' zijn uiteraard. Iemand anders zou het dan helemaal anders laten uitvallen. Maar ik kan me er iets bij voorstellen dat het de gezondheid niet verbetert om zelfs pure cannabis te roken, daar moeten we toch eerlijk kunnen over zijn. Enkel Jan Hypocriet zou het tegenovergestelde beweren.

Maar aan de andere kant mag je al niet meer ademen of je krijgt kanker, dus 'kanker' is dan al weer heel hard te relativeren. Denk maar aan al die straling van gsm-masten en dergelijke. Of de pesticiden waarmee ze fruit en groenten besproeien... Zo kan je wel nog even doorgaan... Kanker is heel relatief vind ik, al is het een niet te onderschatten 'aandoening' natuurlijk. Maar je krijgt gewoon overal kanker van tegenwoordig. Ik laat iedereen gewoon rustig kankeren over die dingen...

Greetzzz

Jona

Comment

draadje uit medewietsectie!

http://www.cannabis-med.org/index.ph...t&id=99&lng=nl
                  http://www.zoominfo.com/Search/Perso...sonID=33024262

Dosering bij oraal gebruik: Welke doses worden er gebruikt als THC (dronabinol) wordt ingenomen via capsules, of in koekjes, of als cannabisthee ?

Franjo Grotenhermen

Indien mogelijk is het beter om de dosis langzaam te verhogen, omdat het moeilijk is het THC-gehalte te bepalen en om ongewenste bijwerkingen te voorkomen op de psyche en de bloedsomloop. De aanvangsdoses zijn 2 x 2,5 mg of 2 x 5 mg dronabinol per dag. Doses kunnen tot meerdere toedieningen van 10 mg per dag verhoogd worden. Bij eetlustverlies en misselijkheid ten gevolge van AIDS is een dagelijkse toediening van 5-20 mg meestal voldoende, voor pijnbestrijding is vaak een hogere dosis nodig. Indien oraal gebruik gemaakt wordt van natuurlijke cannabisprodukten met een onbekend THC-gehalte, kan de patiŽnt beginnen met ongeveer 0,05-0,1 gram van de drug (voor cannabis met een gemiddeld THC-gehalte van 5 % komt dit overeen met 2,5-5 mg THC).
                  Als het THC-gehalte niet bekend is, is het aangewezen om een voorraad in te slaan voor enkele weken zodat een contante kwaliteit gegarandeerd wordt. Uit een studie door Fairbairn en diens medewerkers (1976) bleek dat het THC-gehalte slechts met 7 % daalt binnen een periode van 47 weken als de cannabis bewaard wordt op een droge donkere plaats bij 5įC, en met 13 % bij een temperatuur van 20įC.
                  Om een herhaalbare werking te verkrijgen zou cannabis of THC onder steeds dezelfde omstandigheden moeten ingenomen worden met betrekking tot de maaltijden, bijvoorbeeld een uur voor het eten. Als natuurlijke cannabispreparaten gebruikt worden moeten deze zorgvuldig afgewogen worden en toegediend onder dezelfde vorm, bijvoorbeeld cannabisthee met een halve gram gedroogde cannabisbloesem per halve liter water met wat room. Net als bij opiaten kunnen sommige bijwerkingen afnemen na enkele dagen of weken, waardoor de drug beter verdragen wordt. Langdurige THC-opname veroorzaakt tolerantie tegenover ongewenste bijwerkingen op de bloedsomloop en de psyche zodat een dagelijkse dosis van 50 mg THC soms kan toegediend worden zonder noemenswaardige ongewenste psychische of fysische bijwerkingen. Zware gebruikers in de westerse samenleving roken per dag soms 5 tot 10 cannabissigaretten of meer en dus een dagelijkse dosis van 100 mg THC of meer kunnen verdragen. Uit een steekproef bij cannabisgebruikers, geanalyseerd door Solowij (1991), bleek dat het gemiddelde gebruik per week 766 mg THC bedroeg, van 30 mg voor de kleinste gebruiker tot 2.400 mg THC voor de zwaarste gebruiker. Gewenning kan ook optreden om de beoogde therapeutische werking te verkrijgen (bijvoorbeeld voor het verlagen van de oogboldruk, bij pijnbestrijding) en vereist na enige behandelingstijd een verhoging van de doses.
                  Aangepast volgens: Grotenhermen F. Harm reduction associated with inhalation and oral administration of cannabis and THC. Journal of Cannabis Therapeutics 2001;1(3-4):133-152.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                  Bezig...
                  X