Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zonnepanelen bemoeilijken strijd tegen kwekers

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #17
      Re: zonnepanelen bemoeilijken strijd tegen kwekers

      Misschien een mooie aanvulling voor de geintereseerde?

      1. Wat is het verschil met thermische zonnepanelen?
      Een zonnepaneel bestaat uit een groot aantal zonnecellen. Elke afzonderlijke cel zet zonlicht om in gelijkstroom. Deze stroom wordt vervolgens door een omvormer omgezet in wisselstroom die bruikbaar is voor huishoudelijke toepassingen.
      3. Heb ik voor de plaatsing een stedenbouwkundige vergunning nodig?
      Meestal niet wanneer aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Toch is voor sommige gevallen wel een vergunning nodig. Je vraagt dat het best even na in je gemeentehuis.
      4. Wat is de levensduur van zonnepanelen?
      De panelen hebben een gemiddelde levensduur van ruim 30 jaar. De cellen verouderen, waardoor het vermogen geleidelijk aan afneemt. Soleco levert de panelen met de garantie dat ze tot 25 jaar na levering nog minstens 80% zullen opbrengen.
      5. Welke vervolgkosten staan me te wachten?
      Omvormers hebben een verwachte levensduur van 20 jaar, maar het is mogelijk dat er zich al na 15 jaar kleine problemen voordoen. In dit geval kan de omvormer tegen aanvaardbare kosten worden hersteld: de herstellingkosten liggen meestal onder de 500 euro. Indien je kiest voor een omnium garantiepolis wordt je installatie voor een jaarlijkse vaste kost 20 jaar lang onderhouden, inclusief reiniging en eventuele vervanging. Daarbuiten heb je de volgende 20 jaar dus geen enkele kost meer.

      De grootste investering zit in de aanschaf en de installatie van de panelen. Stel dat je gezin per jaar 3.500 kWh gebruikt. Dan kan een investering van 18.000 euro je volledig elektriciteitsverbruik dekken.
      7. Hoelang duurt het vooraleer ik mijn investering in de panelen terug verdiend heb?8. Levert mijn installatie ook stroom als de zon niet schijnt?9. Werkt mijn installatie ook als de stroom uitvalt?
      Neen, in dat geval schakelt de installatie zich onmiddellijk uit. Zo kan niemand die aan de elektriciteitsinstallatie werkt, in gevaar komen.

      In het algemeen bieden de producenten van zonnepanelen gelijkaardige garanties. Soleco onderscheidt zich als installateur door deze garanties te laten borgen door een externe risicoverzekeraar. Fabrieksgaranties hebben immers enkel maar waarde zolang de fabriek blijft bestaan. Soleco is zich hiervan bewust en wil al haar klanten een gefundeerde garantie kunnen bieden.
      Daarom dat zij deze garanties laat borgen door een externe verzekeringspolis.

      grtjs

      Comment


        #18
        Re: zonnepanelen bemoeilijken strijd tegen kwekers

        Nee,de hps knippert niet.

        Omvormers zijn veel goedkoper dan omschreven.
        Die wij hebben kostte 65 euro en doet 't prima hoor.
        Bij de Gamma zag ik laatst nog een omvormer van 300 Watt voor nog geen 25 euro.
        In Rockanje (NL) zit een speciaalzaak voor zonnestroom met eerlijke prijzen.

        Ik ben het niet eens met wanneer je ze "eruit" haalt,het ligt er maar net aan wat je erop aansluit en welke soort paneel je hebt.
        De teruglever-module doet dus je meter de andere kant op draaien,geinig gezicht
        De Eneco geeft ons een vergoeding van bijna 7 cent per teruggeleverde KWH,bijna niks dus maar alle beetjes helpen.

        Het nut van de panelen merk je als je de meterstanden moet opnemen.
        Voorheen verbruikten wij best veel stroom,droger-vaatwasser-airco's...enz.
        We hebben weleens aan de 4000 KWH gezeten maar sinds die teruglever-module er is zijn we van 4000 naar 700 KWH gegaan...kijk en dat scheelt
        Na ongeveer 9 jaar hadden we ze 'eruit' maar dat komt mede doordat ik vroeger die milieu-subsidie kreeg.
        Meer dan de helft ging eraf

        De panelen zijn gewoon mee verzekerd met het huis maar heb ze wel opgegeven bij de verzekering.

        Toch komt er een probleem straks...het is beter als we gelijkvloers gaan wonen voor m'n ziekte en dat zal hoogstwaarschijnlijk een etage woning worden...
        Voel je 'm ?
        Waar ga ik m'n panelen laten...

        Grts,Cootje

        Comment

        Bezig...
        X