Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met blowen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beginnen met blowen

Korting op 420shop
    Hallo. ik lees dat het roken van wiet positieve invloed kan hebben op mijn problemen, maar ik weet hélemaal niks... dus graag tips waar ik mee op weg kan

ik heb een depressie, veel stress, slaap heel slecht, veel pijnklachten...
    *welke soorten zijn hier geschikt voor?
    *hoe herken ik goede wiet
    *wat is een normale prijs voor hoeveel gram
    *hoeveel gram heb je per joint nodig (wil puur roken, geen tabak)
    *welke coffeeshops zijn beetje goed, regio Rotterdam/Kralingen
    *ik kom allerlei termen tegen die ik niet begrijp, wil het gewoon in begrijpelijke taal
    *alle andere tips die in je opkomen zijn welkom, ik ben echt helemaal blanco...

ik weet niet hoe het hoort te ruiken of te smaken, ik slik nu alleen zo veel medicatie voor mn klachten, aantal pillen werken niet eens, wil het over een andere boeg gooien... maar ben bang dat als ik op eigen houtje van alles aan ga schaffen bij de 1e shop die ik tegenkom, er misbruik van gemaakt wordt dat ik er niks van weet... please help me?

Overleg eerst eens met je behandelaars dat je dit wil proberen. Wiet is niet voor iedereen geschikt. Hou er rekening mee dat wiet je gevoelens kan versterken. Voel je je kut, dan kan wiet dat erger maken.
    Je zou eerst eens wat CBD kunnen proberen, succes en blijf je vragen stellen
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Daarom vraag ik ook welke soorten geschikt zijn bij depressie. Geen zin om met mn behandelaars te overleggen, krijg bijna altijd antwoorden waar ik niks mee kan

Comment

Dan moet je andere behandelaars zoeken?

Iedereen reageert weer anders, wat voor de een fantastisch werkt kan bij de ander een ellendig gevoel oproepen.
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

wiet in combo met medicijnen kan reacties geven die je niet verwacht,zou zelfs je depressie kunnen versterken.als je iets anders wil proberen als medicijnen,ga sporten hardlopen bv of krachttraining werkt echt goed .en om te slapen gewoon om temazepan vragen is een erg goede inslaper en de volgende ochtend uit je systeem
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Slik momenteel nog niet megaveel omdat alles nog in proces is, maar hoop met wiet te voorkomen dat medicatie voor depressie nodig is. ik doe al lichamelijk zwaar werk en ik rij paard, doet niks, stress blijft. Om te slapen heb ik Nitrazepam, werkt niet zoals gezegd, alleen als ik het paar avonden achter elkaar slik, en dat heeft de huisarts juist liever niet... dus als de wiet mn hersens beetje platlegt ontstaat er meer rust in mn hoofd waardoor mn hoofd en lichaam even bij kunnen komen...

Comment

Hoi Nitwit!

Om te beginnen, de problemen waar je mee komt maken het een beetje lastig om 1 wiet soort aan te wijzen!
              Dat maakt natuurlijk niet uit, maar het word wel wat lastiger.

Ik zal eerst netjes je vragen beantwoord naar mijn mening, maar daarna wil ik ook even wat zeggen

- Voor depressie weet ik helaas niet welke je moet hebben, ik zou zeggen eentje waar je een beetje energiek van word en waar je van gaat lachen. Dan zal je sneller naar een sativa kijken dan naar een indica.

- Voor Stress zou ik het zelfde zeggen.

- voor slaapproblemen wil je helemaal geen energie, dus moet je naar een ander soortje kijken. Je zal sneller naar een Indica soort gaan kijken daarvoor.

- Zover ik weet, maar ik kan er naast zit, is vooral de CBD belangrijk voor het verhelpen van pijn. Hiervoor zijn speciale CBD soorten gemaakt, waarbij de THC en CBD ongeveer 1:1 verhouding staan (vaak
              tussen de 7 en de 9% van beide). ('normale' (daar ga ik nu niet te diep op in) wiet CBD minder dan 1 procent, THC tussen de 12 en 22 procent)
              Als je naar een shop gaat zal je normaal gesproken géén CBD soorten vinden. Coffeeshops zijn voor recreatieve gebruikers, we hebben geen medicinale shops zover ik weet waar je juist CBD rijke soorten kan halen als medicinaal gebruiker. Echter zou het psychoactieve effect ook pijn verlichten, dus dat het enkel CBD is klopt ook weer niet. Voor pijn kan je zover ik weet veel soorten gebruiken, althans als ik naar mezelf kijk ik ben nog nooit een soortje tegengekomen waarvan ik geen pijnverlichting kreeg (gebruik het daar af en toe voor, zelden gelukkig) MAAR dat kan bij heftigere pijn veel erger zijn natuurlijk, daar heb ik geen ervaring mee. Daarom kan ik je hier niks in aanraden..

- een normale prijs bestaat voor wiet niet. Het zijn allemaal oplichtersprijzen. Koop voor 2 tientjes de zaadjes van de soorten die je bevallen voor beide scenario's, zaai ze begin (1)mei ('s nachts even binnen zetten de eerste 15 dagen!!!! 15 mei ijsheiligen kunnen ze mits het ook daadwerkelijk niet meer vriest buiten blijven staan), verzorg ze goed, en je haalt er wel zo'n 100 gram van af, per plant. (moet je ze wel een goeie plek met voldoende licht geven, en de juiste verhouding voeding etc etc etc. Om dat laatste wat makkelijker te maken kan je ze in de volle grond zetten. Om ze laag te houden zodat je buren ze niet zo goed zien kan je LST toe passen, zo zijn er nog meer tips en tricks die je hier op het forum kan leren en lezen) Betekend dat je ongeveer 20 euro kwijt bent voor 200 gram. oke oke oke en kosten van voeding enzo. Laten we er 50 euro van maken dan.
              In de shop is een "normale prijs" ongeveer rond de 7 á 9 euro per gram, beetje afhankelijk van waar je bent en welk soort je haalt.

- Als je net begint zal je met 0,25 gram in een jointje genoeg hebben, maar door Tolerantie zal dat wat omhoog gaan na een tijdje

- al sla je me dood

- welke termen dan

ga gewoon naar een paar shops, zeg dat je voor medicinale werkingen wil uitproberen hoe bepaalde soortjes werken op je en welke je fijn vind, en of je daarom 0,5 gr mag van een aantal soortjes. Als het een beetje een fatsoenlijke shop is weet die verkoper wel of het indica of sativa is. Hou een dagboekje bij over de soortjes die je rookt, en hoe ze je laten voelen en wat je er van voelt. als de 0,25 gram per joint voor jou voldoende is, kan je elk soortje 1x overdag en 1x voor het slapen gaan proberen, ervaar je waar je die het fijnste voor vind. En hoe fijn precies. Als je zo een boel soortjes afgaat kan je iets vinden wat bij je past, eventueel zelf een keer neerzetten zodat je niet zo duur uit bent voor je medicijn.

Ik weet niet hoe het werkt met je medicijnen, daar kan ik geen oordeel over geven.
              Ik heb geen specifieke soort gebruikt, maar wel mede door cannabis van een depressie afgekomen, dus ik ben er geen tegenstander van dat je het probeert. Maar zoals al gewaarschuwd word, wees er voorzichtig mee. Het kán je depressie namelijk verergeren. Het versterkt gevoelens. Negatief word negatiever. Verdrietig word janken. Maar grappig word lachen en trek word IK MOET ETEN

NIEMAND kan jou vertellen wat goed werkt voor jou. Ieder mens reageert anders op iedere Cannabis.
              Vandaar dat je dat wel echt zelf moet uitzoeken.. Maar heb m'n best gedaan je op weg te helpen het te vinden

Comment

Dankje BackYardPlant, daar kan ik wat mee

Comment

Mijn tip is; zorg ervoor dat je een vertrouwenspersoon in de buurt hebt als je wilt gaan blowen. Probeer niet te gaan wachten op het gevoel maar ga rustig een kopje thee drinken en tv kijken, boek lezen of een bordspelletje spelen; mijn ervaring is als je gaat wachten op het gevoel het verkeerd kan uitpakken omdat je te veel gefocust/ gespannen bent. Begin met weinig wiet: 1/4 of 1/5 van een topje van 10 euro (1gram).

Ik rook al meer als 20 jaar wiet/hash er zijn momenten in mijn leven dat ik erg gespannen ben en begin te malen in mijn hoofd. Vaak grijp ik dan naar cannabis om tijdelijk de gedachtes te sussen. Dit werkt in het begin heel erg goed maar na een tijdje kan het zijn dat het goede gevoel overslaat naar lichte angst of een extra gespannen gevoel. Omdat ik bijvoorbeeld meer ga blowen, ..In overleg met mijn partner stop ik dan weer tijdelijk (een maand tot een half jaar) met het roken van cannabis. Thuis hier zijn we van mening dat het soms heel erg goed zijn om even de symptomen te bestrijden (met wiet) maar dit niet de definitieve oplossing is.

Succes , deel alstublieft je ervaringen

Comment

• Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  ❤️ Verstandig advies!

Paddo's hebben mij geholpen om opgekropte emoties te uiten en problemen uit het verleden te verwerken. Het was alleen geen microdosis maar een dubbele portie. Wat volgde was een urenlange sessie met veel geschreeuw, gehuil, heftige visioenen en veel, heel veel communiceren met mijn vriendin. Sommige mensen zouden dit een bad trip noemen, ik noem het een life changer. Alle opgekropte gevoelens heb ik eruit gegooid en dat moment was ook het punt dat ik mij voorgenomen heb om nooit meer van mijn hart een moordkuil te maken. Ik heb het hart nu op de tong en trap liever iemand tegen de schenen dan dat ik met mijn gevoelens blijf lopen met alle gevolgen van dien.

Toch zou ik niet iedereen dit aanraden, paddo's versterken ook emoties net als wiet en je staat open voor invloeden van buitenaf die je normaal niet ziet. Ook wiet zou ik niet direct aanraden, het heeft mij geholpen met mijn slapeloosheid (door nachtmerries) maar ik merk ook dat ik er best afhankelijk van ben. Ik kan goed een vooraf bepaalde periode stoppen maar tel dan wel in mijn hoofd naar de eerste dag dat ik weer mag blowen. Het kan ook fout uitpakken, maatje van me blowde en dronk redelijk wat weg. Ook een aantal sessies met Ayahuasca werkten volgens hem positief en deden hem besluiten om het sporten weer op te pakken en carrière te maken op zijn werk. Naar de buitenwereld toe was alles prima, hij zat lekker in zijn vel en had zin in het leven. Toch werd hij op een trapje aangetroffen met een touw om zijn nek en is halsoverkop naar een afkick kliniek gebracht. Hij is nu bijna een jaar clean maar mag nooit meer iets gebruiken.

Ik zeg niet dat dit voor iedereen geldt maar sommige mensen kunnen beter geen psychoactieve drugs gebruiken, het werkt niet altijd positief en als je al niet lekker in je vel zit kan het ook fout uitpakken. Het is al eens gezegd, wil je toch gaan experimenteren om uit te vinden of het iets voor jou is, zorg dat je een (nuchter) iemand in de buurt hebt en begin met een kleine dosis. Probeer het eens 1 of 2 dagen in de week en kijk dan of je beter in je vel zit dan de dagen dat je niet gebruikt. Probeer ook regelmatig te leven en je aandacht te verleggen d.m.v. een hobby of sporten.

Succes in ieder geval, hopelijk zien wij over een half jaar een berichtje hier dat je je weer beter voelt en gelukkig bent in het leven, al dan niet met hulp van wiet.

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  ❤️ Bedankt voor je openheid

ik heb gister de stap genomen en bij een hele nette zakelijke shop een zakje Amnesia Haze gehaald. ik rook zonder tabak, gebruik bewust heel weinig wiet, is meer vloei dan wiet zeg maar. Las ergens dat het soms paar keer duurt voor je echt iets merkt, daarom hou ik het nog op heel weinig. ik proef nu nog dat ik om 7 uur vanochtend een wietje heb gerookt, weet niet of dat vreemd is?
                sporten en hobby zijn dingen waar ik niks aan heb, op mijn werk loop ik zomaar 20 km per dag, en heb een pony waar ik mee train, dus ik ben al hele dagen met sport en hobby... heb sinds vandaag ook op facebook en whatsapp status staan dat als iemand me boos maakt ik dat niet meer op ga kroppen (waar ik me dagenlang over op kan vreten) maar dat bij deze mijn depressie iedereens probleem is; maak je me boos, dan zul je dat weten ook.
                hoop zelf ook dat ik meer tot rust ga komen, liefst zonder antidepressiva, daarom lijkt een plantaardige oplossing mij beter...

Comment

Je rookt een Pure joint neem ik aan zonder tabak en dan ook nog Amnesie Haze wel heel sterk spul voor iemand die het de eerste keer rookt
                  Mijn erv is dat pure wiet roken een veel betere medicinale werking heeft dan met tabak en ja het kan zo zijn dat 1 hijsje in de ochtend voor jou voldoende zou kunnen zijn om de dag door te komen en meer te kunnen hebben van andere mensen om je heen.Maar pas op het roken van 1 jointje kan smaken naar meer .
                  Ik weet ook eigenlijk niet wat beter is voor je blowen of antidepresiva pilletje want geloof me veel blowen is NIET goed voor je gezondheid zelf niet Puur
                  God was never on your side..

Comment

Ik neem anti depresiva. Ik vind dat dat anders is dan Rilatine of Concerta. Dan toch beter wiet roken. Maar een anti depresiva werkt constant en wiet werkt maar enkele uurtjes.
                    Als ik mijn anti depresiva niet slik kom ik snel in een cirkelredenatie terecht, met medicatie moet ik zelfs voorzichtig zijn en bepaalde topics vermijden.
                    Zonder wiet en zonder methylfenidaat word ik een aandachtshoer die constant afleiding zoekt. Ik heb voor de wiet gekozen en passeer vriendelijk voor de methylfenidaat. Ik heb het wel geprobeerd, maar het evenaarde geen rust zoals cannabis die geeft.

Wiet moet je echt onderhouden vind ik. Als je "uit routine" valt en de tolerantie verdwijnt word ik daar stoned van. Ik ben wel graag stoned, maar niet de hele dag door. Daarom hou ik mezelf liever tolerant aan wiet, dan weet ik dat ik normaal kan functioneren.
                    Amnesia is al zware wiet voor in de dag en rook dat enkel 's avonds. In de dag rook ik goedkoop gruis omdat het wel betaalbaar moet blijven he.
                    7 jointen per dag en mijn leven verloopt vlekkeloos. Raar maar waar.

Comment

Word er vooral heel moe van, en beetje licht in mn hoofd... weet niet of dat typerend is voor deze soort?

Comment

Amnesia is wel een zwaar soortje om mee te beginnen ja. Is wel haze, maar ik voel dat toch ook lichamelijk aan.
                        Amnesia heeft wat mij betreft een héérlijke haze smaak, echt lekker. Maar het komt wel hard aan. Ik ervaar Amnesia niet als een uphigh, Anderen misschien wel....

Gewoon raad vragen in de shop Ik vraag soms "je zuurste" in plaats van op naam te kopen.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                        Bezig...
                        X