Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak je weckpotten schoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe maak je weckpotten schoon?

    Korting op 420shop
    Geen idee of het hier juist staat, indien niet verplaats maar...

    Heeft er iemand een tip hoe je de onmogelijk verwijderbare laag THC uit je cure potten krijgt?
    Ik gebruik deze nu al jaren aan een stuk, en heb al vanalles geprobeerd. Van soda tot azijn, kokend water met schoonmaakmiddel en wat nog allemaal...

    Maar nog steeds zien de potten groen. En m'n volgende topjes zou ik heel graag eens in schone potten kunnen bewonderen .

    Iemand tips?
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Persoonlijk gebruik ik gewoon ontvetter voor zulke dingen, daarna goed spoelen, wassen met afwasmiddel en het is zo goed als nieuw.

    Comment


      #3
      Meerdere fases ja.
      Spiritus en daarna afwassen met een sopje.

      Voor de echt vuile potten gebruik ik eerst water met een lepeltje waspoeder (waar je je kleren mee wast) en daarna met spiritus en daarna een afwassopje.
      Ik heb ook weleens lampolie gebruikt in de combinatie, werkt wel, maar de geur is nog sterker als spiritus.

      En als je het er echt niet uit krijgt......nouja, een nieuwe 2L weckpot kost 4 euro bij de Xenos
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ik gebruik de Ethanol van de Action en daarna door een sopje en brandschoon zijn ze weer

        https://www.action.com/nl-nl/p/bio-ethanol/

        2e
        3e

        Comment


          #5
          Als je een lange tong hebt kun je
          ze gewoon schoonlikken hoor!

          Nee, grapje.
          Heb het ook vaak gedaan met afwasmiddel
          en of gloor. Je kunt vele dingen gebruiken als
          je de wek flessen daarna maar ''goed reinigt.''

          Comment


            #6
            Wc papier met een vleug olijfolie met de hand als prop papier door de pot vegen, laat het residu snel door los. Daarna met dreft wassen of in de vaatwasser.

            "We are stardust, we are golden.
            And we've got to get ourselves back to the garden".

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Thanks voor de tips, ik ga er z.s.m. mee aan de slag!
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #9
                  Ik heb ze uiteindelijk brandschoon gekregen!

                  Als eerste stap gebruikte ik (met dank aan Weedforce, al zou m'n oude leraar chemie me wel een stomp onder m'n kont verkopen) soda en azijn.
                  Eerst gewone huishoudazijn, maar dit gaf weinig effect.

                  Daarna haalde ik m'n geheime fles azijnzuur 80% boven .
                  Weckpot half vullen met warm/heet water. Dan een hele flinke scheut soda er in.
                  Goed roeren, en dan een flinke scheut azijn er in. Begint zo hard te borrelen dat al het vuil meekomt.
                  Als het is uitgeborrelt kun je met een stok wat roeren, zo komt de rest ook los.

                  Hiermee was 90% van de residu verdwenen. Dan nog even nagespoeld met een heet sopje met afwasmiddel, en alles was weg!

                  Hoera!
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #10
                    Leuk om te lezen dat het gelukt is!

                    Comment


                      #11
                      Als er echt zo'n dikke laag THC en plant materiaal in zit zou ik de potvullen met olijf olie en au-bain-marie goed warm maken. Dan eventueel nog met een houten spatel de boel wat los steken als dat uberhaubt nodig is.
                      Hou je er nog een leuke olie aan over ook.
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                      Comment


                        #12
                        Of met melk en dan een lepel Nesquik erbij
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Zou je voor de grap eens moeten proberen.
                          Wel op een moment dat je rustig 3 uur op de bank kunt hangen

                        • SweetMango
                          SweetMango commented
                          Editing a comment
                          Space cake effect of?
                          Ziet er zo smerig uit. Snap wel dat je lepeltje nesquik er in zou doen

                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Er zijn bakkers die een top door de cake vermalen, dan zit je nog wat meer plantmateriaal te knabbelen.
                          Mja eerst haal je ff een droog schuursponsje erdoor ofzo, zodat het meeste weg is.
                          Dan blijft die plakzooi over.
                          Warme melk erbij, 2 lepels nesquick, no problem

                        #13
                        Net als voor mijn Grinder gebruik ik "De Parel- schoonmaak Thinner" mijn Grinder leg ik in de thinner en 5 minuten later gewoon afspoelen...
                        Als Nieuw!....zonder de noodzaak om er energie in te stoppen met schuursponsjes etc etc

                        gewoon laagje in de pot gieten en met een verfkwastje je pot schoonmaken...afspoelen, Klaar!!

                        Comment

                        Bezig...
                        X